epmek Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 När jag använder quicktime för att lyssna igen på sr.se så börjar den ibland om från början eller stoppar helt, ngn som har samma problem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mizhou Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 Det är väl för att strömmen inte hinner med att laddas i samma takt som den spelas upp. Den spelas alltså fram tills den kommer till den punkt där det inte finns mer att spela, alltså tills att bufferten är tom. Du kanske har problem med hastigheten på ditt bredband? Link to comment Share on other sites More sharing options...
epmek Posted July 7, 2008 Author Share Posted July 7, 2008 Enligt bredbandskollen har jag ca: 6,7mb/s ,realplayer funkar helt ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mizhou Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 Kan det vara sr.se's server som är seg då? Jag har inga fler idéer just nu, men återkom gärna med fler frågor. Kolla också om det stämmer som jag sa, att den inte har hunnit ladda strömmen tillräckligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
epmek Posted July 7, 2008 Author Share Posted July 7, 2008 Kan det vara ngn buffer setting i quick time som jag missat ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 Justerade "särskrivningen" i rubriken. quick time strul Gillar vi inte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mizhou Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 Du kan testa att ändra i Systeminställningar -> QuickTime under fliken Strömning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
epmek Posted July 7, 2008 Author Share Posted July 7, 2008 Ooops! Detta är mitt första inlägg på detta forum Har dock läst många trådar.Är särskrivningar ett svårt brott här ? I övrigt ser man ju ganska grava syftnings,stavnings och meningsbyggnadsfel passera utan kommentar.Har Poca möjligen ngn ide om lösningen på problemet med quickime Link to comment Share on other sites More sharing options...
epmek Posted July 7, 2008 Author Share Posted July 7, 2008 Tack för tipset Mizhou ,har ändrat från automatiskt till intranet/ lan vilket verkar vara det mest adekvata (kör trådlöst via router-airport extreme) får se om det hjälper. /epmek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.