Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Se tv på Macen


jumbolina

Rekommendera Poster

Skulle vilja se TV räcker med de fria kanalerna på datorn, är nybörjare och undrar om det är alldeles för krångligt är börja med? Om inte hur gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går bra. Bara installera mjukvaran och plugga in USBmottagaren. Det svåra är att få tillräckligt bra fältstyrka (mottagning). Där jag bor (i Sthlms utkant) är det inte så bra fältstyrka så jag kan inte se ngt alls hemma. På jobbet däremot (Flempan) går det bra.

 

http://www.equinux.com/us/products/tubestick/index.html är den som jag har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev otålig och beställde en elgato hybrid, håller tummarna jag har testat pinnacle till en PC hemma totalt svart men vet ej vad som är felet då det är svart även med vår vanliga antenn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till forumet jumbolina :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för välkomnadet! Ska kolla här på forumet om andra diskuterat tv tittandet, men nu ska jag till jobbet så det får bli imorgon! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Hejsan! Jag är också sugen på att köpa ett sån USB-digital box men jag undrar vilken man ska köpa? Har tittat på macoteket och dom säljer Elgato Eyetv http://www.macoteket.se/product_list.jsp?g...duct_id=1476565

Ska man ha en sån eller ska man ha den dära Tubestick som du hade Leo? Vilken är bäst och vad är det för olika fördelar? /Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till forumet Jumbolina och Cree. :geros:

 

Finns flera bra trådar om det.

Bara att köra med sökfunktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan! Jag är också sugen på att köpa ett sån USB-digital box men jag undrar vilken man ska köpa? Har tittat på macoteket och dom säljer Elgato Eyetv http://www.macoteket.se/product_list.jsp?g...duct_id=1476565

Ska man ha en sån eller ska man ha den dära Tubestick som du hade Leo? Vilken är bäst och vad är det för olika fördelar? /Erik

 

 

 

Jag har använt min elgato eye tv ute på havet i båten i sommar och visst där man inte har knappt teletäckning funkar det ju inte men annars helt super!/Chris

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick en EYE TV som premie när jag prenumererade på Mac World. Den enklaste varianten antar jag att det var. Den funkar dock bra. Väldigt lätt att installera och bra funktioner för att spela in och så. Kan rekommenderas. Har inte testat några andra alternativ dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag önskar nu är att använda 12 v som strömkälla, har läst att det finns "nån" adapter, nån som vet? På PC city där jag köpt macen var det ett ?, är det bara jag som skulle vilja använda dator i tex båt ???/Chris

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...