carlsson Posted July 5, 2008 Share Posted July 5, 2008 För ett tag sen fick plötsligt nån på Apple för sig att ändra skärmavbildningsfunktionen, och det förstör för mig. Som ni vet så kan man ta en skärmdump med COM+SHIFT+4, håller man in mellanslag samtidigt så tar man på ett helt fönster. Tidigare tog man *enbart* på fönstret. Nuförtiden inkluderas även skuggan som ligger runt fönstret! Detta förstör eftersom jag ofta i mitt arbet behöver veta hur stort ett fönster är i pixlar, alltså inte hur stort fönster+skugga är. Ohyggligt irriterande!! Någon som vet hur man avhjälper detta? Det går ju naturligtvis att ta skärmdump genom att dra, men då blir det ofta några pixlar fel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tatari Posted July 5, 2008 Share Posted July 5, 2008 skriv in det här i terminalen: defaults write com.apple.screencapture disable-shadow -bool true killall SystemUIServer Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted July 5, 2008 Author Share Posted July 5, 2008 skriv in det här i terminalen: defaults write com.apple.screencapture disable-shadow -bool true killall SystemUIServer Kanon! Tack för hjälpen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tatari Posted July 19, 2008 Share Posted July 19, 2008 Upptäckte precis en avigsida med det... När man tar skärmdump med kameran på Docken så blir det lite småmupp om man aktiverat den inställningen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.