Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Att angöra en rington?


Gambit

Rekommendera Poster

Hallå.

 

Nu har jag gjort allt lagligt och köpt en låt via iTunes Store och fört in den till biblioteket. Högerklickar och försöker välja "gör om till ringsignal" men det uppstår en "error" där jag hänvisas till att kolla min nätuppkoppling (som just laddat ned låten!) och jag förstår nada :(

Skall detta vara så svårt? Någon som kan hjälpa mig?

Jag har första gen. iPhone 1.4.4.

 

Boing Boom Tchak!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att man måste se en rington ikon på låten man köper så att man vet att det går att göra om den till en sådan?

I så fall tycker jag det är vilseledande i.o.m att man måste ställa in detta i sina prefs. först INNAN man köper.

Så fin-fint när man redan HAR köpt <_<

 

Sopigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sorry...jag menar 1.1.4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem när jag försöker göra som du beskriver.

 

Här har en killa samma problem, verkar höra ihop med att det inte har lanserats här än!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bara de som köpt musik ifrån itunes i usa som kan göra egna ringsignaler från köpta låtar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Disp0sable

Jag har letat efter videon till när Steve presenterade funktionen, och nu när det finns en tråd om det så kanske någon har en länk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bara de som köpt musik ifrån itunes i usa som kan göra egna ringsignaler från köpta låtar?

 

Nej, för då bör denna funktion inte finnas i iTunes för oss och den finns som ett val i menyn och om man högerklickar på en låt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte med svenska itunes. Ni får vänta eller göra om låten själv med ngt annat program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag har sökt men inte hittat någon, aja, nu har den dykt upp igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://macblogg08.wordpress.com/2008/07/07...naler-i-itunes/ finns det en guide för hur man skapar ringsignaler av musik man redan har. Den fungerar ypperligt!

 

Låter överkomligt men om man följer de första instruktionerna så hänger det sig redan där. Problemet är att det uppkommer en error-kommentar vid högerklickandet "gör om till ringsignal". Den påbörjar med att försöka koppla upp sig emot iTunes Store. Där tar det stopp.

 

Jag tror att man får hitta något annat program att konvertera filen med istället för iTunes och sedan lägga in låten och synka efter det.

 

PS: Har för mig att www.ifun.se hade ngt. tips/program som de hänvisade till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter överkomligt men om man följer de första instruktionerna så hänger det sig redan där. Problemet är att det uppkommer en error-kommentar vid högerklickandet "gör om till ringsignal". Den påbörjar med att försöka koppla upp sig emot iTunes Store. Där tar det stopp.

 

Jag tror att man får hitta något annat program att konvertera filen med istället för iTunes och sedan lägga in låten och synka efter det.

 

PS: Har för mig att www.ifun.se hade ngt. tips/program som de hänvisade till.

 

Du ska ju inte göra om den till ringsignal. Du konverterar den till AAC (.m4a som filändelse) sen döper du om filändelsen till .m4r så har du en ringsignal du kan synca till iPhonen.

Jag vet inte alls om det funkar, men du ska iaf inte göra om den till ringsignal i iTunes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som sitter med Garageband kan ju använda det programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kliv åt sidan!

Inte göra om den via iTunes? Ok, man bara undrar varför den möjligheten erbjuds när man högerklickar :wacko:

Att skriva om en filändelse innebär ju inte att den konverteras till ett annat format men visst....jag kan försöka det också. Whatever works :totaltgalen:

Tack för tipset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kliv åt sidan!

Inte göra om den via iTunes? Ok, man bara undrar varför den möjligheten erbjuds när man högerklickar :wacko:

Att skriva om en filändelse innebär ju inte att den konverteras till ett annat format men visst....jag kan försöka det också. Whatever works :totaltgalen:

Tack för tipset.

 

Jag tror inte m4a och m4r egentligen direkt är olika format.

a = audio

r = ringtone

skulle jag tippa på.

annars funkar de säkert likadant så om du skriver om filändelsen kommer antagligen iTunes uppfatta den som en ringsignal och lägga den i den kategorin.

men som sagt. Jag har ingen iPhone så jag vet inte alls om det funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu på jobbet så jag kan inte checka men vi får se. Alla tips är välkomna...även de som ter sig orimliga :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast tycker jag är att: Öppna Garageband -->> Nytt projekt -->> Dra och släpp din låt i gargeband -->> Klicka på Dela -->> Skicka ringsignal till Itunes -->> Välj sedan avsnitt i din låt.

 

Skicka, synka med itunes till iphonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, SKAM den som ger sig!

Lösning:

Kortade ned en köpt iTunes låt till ca 38 sek. med applikationen Audio Hijack Pro, skrev om filändelsen till .m4r (ifrån AAC=.mp4). Mycket riktigt fick filikonen en text med "Ring" på.

Vidare flyttade jag över denna fil till iTunes och den kom upp under bibliotekets "Ring tones".

Därefter hookade jag upp min iPhone och synkade et...VOILA :galetglad:

 

Så nu vet ni alla. Det funkar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort precis som Gambit men efter jag synkat så hitter jag inte ringsignalerna i telefonen :S

Vart finns dom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.


×
×
  • Skapa nytt...