Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rödvin är bra för hälsan


Pocahontas

Rekommendera Poster

Gäst iMatte
Hoppas inte någon tråkmåns/moralsnut läser detta o tar sitt liv bara... :dumstrut:

 

Oroa dig inte. Tråkmånsarna och moralpoliserna har nog fullt upp med att dricka vin den här tiden på dygnet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 110
  • Created
  • Senaste svar
Om vi ska förbjuda allt som är dåligt så skulle livet bli jäkligt tråkigt då allt vi gillar skulle vara förbjudet :)

 

Det är farligt att leva, vi kanske borde förbjuda livet? ;):)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oroa dig inte. Tråkmånsarna och moralpoliserna har nog fullt upp med att dricka vin den här tiden på dygnet...

 

:gaspar:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oroa dig inte. Tråkmånsarna och moralpoliserna har nog fullt upp med att dricka vin den här tiden på dygnet...

 

Ja i förebyggande syfte dessutom! he he

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I mitt tycke så är alla alkoholhaltiga drycker godast när de innehåller alkohol. I rätt mängd för respektive dryck. Öl är oftast som godast (det finns undantag) kring mellanöls- eller starkölsstyrka exempelvis. Har hittills inte hittat någon lättöl eller alkoholfri öl som smakar tillräckligt bra för att jag ska tycka den är värd pengarna. Då dricker jag hellre mineral- eller kranvatten till maten, om jag av någon anledning inte ska inta alkohol.

Det finns en humletok på Öland som kokar öl som tyvärr inte finns på bolaget. Han gör även en riktigt smakrik lättöl, som givetvis är svår att hitta. Och i Mölndal kokas det fin törstsläckande folkale, tror den kostade 25 kr/50 cl flaska på ICA.

Vet inte vad du definierar som "två rejäla snapsar", men försöker du beställa en "tvåa" på krogen skrattar de åt dig!

Undviker snaps eftersom ren starksprit ofta smakar illa, däremot beställer jag ibland en tvåa, eller till och med en etta, av något att lukta på till ölen. Blandar sedan i en hel del vatten. Än har ingen skrattat.

 

Klart det smakar olika lättöl och starköl och egentligen är mellanöl godast men eftersom det mest finns starköl på systemet så försöker jag hitta en som maskerar "sprit/mäsk/whatever"smaken bäst så det egentligen liknar mer en mellanöl, lättöl är gott till maten men inte alls gott att dricka ett glas på kvällen så visst är det skillnad. Däremot fanns ju inte starköl för några årtionden sen utan det starkaste var mellanöl och det vanliga var pilsnern som är en folköl i princip (?), rätta mig om jag har fel. Så på senare tid har man uppfunnit starkölen om det stämmer och gissa om det var för smaken eller för alkoholstyrkans skull man gjorde det i så fall? :D Klart det är för det senare. Undrar hur mycket mindre misshandel och fylleri man skulle se utanför stans vattenhål om man gick tillbaka till att servera pilsner (å ta bort shotsen)? Men rätta mig om jag har fel för jag var lite ung om ens född på den tiden. Däremot undrar jag hur man gör starköl till skillnad från mellanöl som sägs va det "naturliga", mer socker eller längre tid eller tillsätter man ren sprit eller hur gör man?

Så för min skull skulle jag med glädje se fram emot en utveckling av goda mellanölsorter istället, det är inte enkom för alkoholens skull jag dricker öl, utan för både men lite mer för smaken, dock skulle det naturligtvis va lika (lite) intressant som mjölk (som jag iofs tycker är gott) om det inte innehöll någon alkohol alls.

Annars är ju nästan allt med alkohol i ganska illasmakande historier och det mesta går ut på att blanda ut det med nåt gott så man får ner skiten, men det får inte bli för gott för då dricker man upp det direkt som saft utan det ska bli lagom vuxet så man kan sitta och sippa på det en halvtimme eller så.

Ett tips kan vara att titta förbi storsäljarna, alltså ljus lager, ofta mild sådan, och testa lite (snäll till att börja med) belgisk ale. Förvänta dig inte låg alkoholhalt, men förvänta dig att övriga smaker matchar alkoholstyrkan, till skillnad från många sjukommafemmor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Inget fel på et glas rödvin då och då. Hur gott som helst om man väljer rätt sort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olli Ojonen

Läste en artikel här om da´n att Danskarna forskar i ett "Rödvinspiller" :)

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska ett danskt företag satsa stort på ett Rödvinspiller

 

Inte för att vi ska bli berusade, utan för att det ämne som är bra för hälsan finns i pillret

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Häftigt om än något oväntat att komma från Danmark, landet där motsvarigheten till Socialstyrelsen rekommenderade danska män att inte dricka mer än ca 20 öl per vecka :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska ett danskt företag satsa stort på ett Rödvinspiller

 

Inte för att vi ska bli berusade, utan för att det ämne som är bra för hälsan finns i pillret

 

-Tag två rödvinspiller till maten! -Låter som "astronautkäk!

-Nej äkta vara ska det allt bli ikväll.

-Freja kan bli ledsen om man fredagsblotar med piller!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...