Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
tsw_gnaget

Är det värt med Iphone 3g?

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Tjena!

Okej nu när vi fått reda på priserna för Iphone 3g från Telia kan vi konstantera att det inte kommer bli billigt..

Tittar vi utomlands är det billigaste alternativet en 8 gb version från England som förmodlige kommer kosta ca 3600 SEK.

Detta är definitvt billigt jämfört med andra länders priser..

Men samtidigt lär vi endast få telefonen för detta pris om vi ber någon bekant som bor i det landet att köpa den åt oss..

Tar vi oss till ebay kan jag lova er att den kommer kosta minst några hundralappar mer..

Om vi nu tar oss till den gamla Iphone med GSM kan man få den från ebay, med frakt till Sverige för kanske 3000:-.

Detta kommer altså förmodligen vara mellan 1000:- till 1500:- billigare än 3g versionen..

Så ja det jag undrar är om ni tycker den nya 3G versionen är värt det?

Liksom visst det hela bygger ju på att det kommer vara snabbare att surfa på den. Men samtidigt vet vi hur mycket det kommer kosta. Nu har ju Telia abbonemang där en viss mängd data ingår.. Men sen vet vi ju hur mycket abbonemanget kostar.

Så ja, om vi köper den billigaste versionen från England och använder ett Tele2 abbonemang kommer det ändå kosta mycket att surfa på den.

Så att surfa genom 3g kommer trots allt kosta rätt så mycket.. Själv kommer jag ngo att begränsa mitt surfande och surfa där det finns Wifi..

Sedan då? Vad finns det så mycket mer på Iphone 3g.. GPS... ja det kanske är det enda stora viktiga... Men samtidigt kommer ju den också gå genom 3g.. jag tror inte man kan ladda ner kartor från nätet och använda eller?

Sen har vi självklart de mindre uppdateringarna såsom hörlursproppen som nu är 3,5 mm etc..

Så nu till den stora frågan.. Tycker ni Iphone 3g är värt minst 1000-1500 SEK mer? Då snackar vi altså om den billigaste varianten från England...

Redigerad av tsw_gnaget

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tråden är onödig då vi har massa trådar om detta på forumet...

Men jag tycker iaf att det är värt priset

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja vill du köpa dig en begagnad på blocket så gör det! Köper du en 3G så får du en ny lur.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan kommenteras att den alltid har haft 3.5 mm steroplugg men nu är den inte nedsänkt. Sedan har den också bättre högtalare och batteri.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Kan kommenteras att den alltid har haft 3.5 mm steroplugg men nu är den inte nedsänkt. Sedan har den också bättre högtalare och batteri.

Den har väl inte bara bättre högtalare (om ens det?) utan bättre ljud?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

De som har testat iPhone 3G säger att ljudet är bättre men om det beror på ljudkretsen eller högtalarna vågar jag inte säga.

Redigerad av Guzz

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...