Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vill ha iPhone den 11 Juli


Airmech

Rekommendera Poster

  • Svars 447
  • Created
  • Senaste svar

stod och köa vid mobilia malmö idag... kom dit först vid halv tio men det var inte allt för många framför...

 

med tre personer kvar framför mig i kön så kommer en anställd ut och berättar att den svarta 16gbaren är slutsåld.

 

surt då det var den jag var intresserad av. dessutom skulle två av dem tre framför mig ha en annan modell, vet inte om den tredje, henne snacka jag aldrig med. så som det verkar var jag en/två ifrån :(

 

dum som jag var traska jag hem, kom på sen att man kanske skulle satt upp sig på en lista :$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köade 6 timmar i Rotterdam. Det var säkert 1000 pers på plats, och 500 skulle säljas. Efter massa strul med Holländska bankräkningar och byrokrati fick jag mig en 16Gb vit till sist (som nr 118). Gillar den skarpt, lite synd på batteritiden, men de går bra bara man stänger av lite 3G, push, BT och GPS när man inte använder det så är det ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jonnyawesome

Ingen som köpt i Schweiz? Jag var förbi i Geneve idag o kollade och man kunde tydligen köpa utan abonnemang. Fanns även att köpa med kontantkort. Tyvärr var jag för sent ute...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste på swisscom forumet att alla mobilerna gick åt på direkten imorse även i schweiz.. så om man nu ska importera så får man vänta oavsett :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inne i butiken i Helsingborg idag lite innan två och då var de slutsålda. men de sa att de skulle få in den om 1 till 1.5 vecka trodde de (Hoppas de har rätt). Bara och vänta :deppig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jonnyawesome

Jo, det va köer även här. Tog slut inom två timmar. De sa på swisscom butiken att skulle få in nästa vecka. Orange inom tre veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det va köer även här. Tog slut inom två timmar. De sa på swisscom butiken att skulle få in nästa vecka. Orange inom tre veckor.

 

Jonny vet du vad som gäller för köp i Schweiz? T ex om man vill köpa kontantkort modellen. Behöver man vara boende i Schweiz etc? Har en kompis som jobbar där som ska hem om två veckor, hade varit guld om hon kunde köpa med en hem..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jonnyawesome
Jonny vet du vad som gäller för köp i Schweiz? T ex om man vill köpa kontantkort modellen. Behöver man vara boende i Schweiz etc? Har en kompis som jobbar där som ska hem om två veckor, hade varit guld om hon kunde köpa med en hem..

 

Jag sitter o försöker kolla upp det. Jag gissar den är operatörslåst till Swisscom. Går att köpa utan abonnemang med Orange för 899, 16GB. Har du sett något om de är låsta eller olåsta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, självklart måste de vara låsta till Swisscom annars hade de aldrig sålts för det låga priset. Men känns inte som det ska vara allt för stora prb att fixa med upplåsning.. är mer nyfiken på om man måste vara boende/invånare från Schweiz etc för att få köpa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tillhörde de som köade men aldrig fick någon 16GB modell. Fanns endast 8GB när jag kom fram, trots att jag var på plats 25 i kön vid vasagatan, sthlm.

 

Hur som helst så undrar jag om ni hört något om när nästa laddning telefoner ska komma? På telia.se stod det ju på releasekvällen att om man beställde på telia.se att telefonerna skulle levereras under kommande vecka. Det som gör mig orolig är att det nu står på telia.se att det är lång leveranstid, eventuellt kommer de inte förren i slutet av augusti?!

 

Jag har reserverat en telefon både på butiken i vasagatan, sthlm och i Uppsala.. men känner mig lite orolig för att jag ändå inte kommer få någon telefon förren i augusti. Eller tror ni att det kommer några sändningar innan?

 

Förvirringen och oron är stor.. vad har ni hört?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag väldigt glad att jag inte bor i Tyskland.

 

Ryktas om att alla T-Mobile butiker endast hade fått 3 telefoner var. Och så tycker vi att telia hade för få :P.

 

Dessutom sägs det att Norge kommer få en ny leverans onsdag/torsdag veckan som kommer.

Något liknande i Sverige kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick tag i en svart 16 gb igår men jag hoppas att ni som blev utan får en iphone snarast möjligt. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har det någonstans nämnts om när nästa leverans kommer för att jag har väntat nu mer än ett år och så får man veta att alla iPhone är slut :( . Fast jag fyllde i ett papper med kontaktuppgifter hos en telia butik så att de hör av sig så fort den kommer. Hoppas att det är nästa vecka :deppig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om det finns några kvar i Göteborgs-området? Frun vill också ha en :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick tag i en svart 16 gb igår men jag hoppas att ni som blev utan får en iphone snarast möjligt. :)

 

Var fick du tag på din någonstans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu rör det på sig lite i alla fall! Nu kan jag se mitt iMidi-abonnemang under "mina sidor" hos Telia.

 

Nu skall dom bara leverera telefonen också :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe.. hon jag köpte iPhone av ringde just till mig och sa att jag kunde inte teckna ett Max 25 eftersom det står på mamma som är över 25 och inte är student. så vi ska fara in imorgon och ändra till ett Vänner, lite trist att jag inte får 5000 i månaden nu..

 

Är der någon som vet vad "gratis sms" erbjudandet heter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe.. hon jag köpte iPhone av ringde just till mig och sa att jag kunde inte teckna ett Max 25 eftersom det står på mamma som är över 25 och inte är student. så vi ska fara in imorgon och ändra till ett Vänner, lite trist att jag inte får 5000 i månaden nu..

 

Är der någon som vet vad "gratis sms" erbjudandet heter?

 

tjänsten menar du?

"SMS till alla" heter den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjänsten menar du?

"SMS till alla" heter den.

 

Ja, tjänsten menar jag ju såklart. Tack! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man vill köpa en iPhone i dagsläget; tror ni det är bäst att beställa via telia.se eller sätta upp sig på en väntlista i en butik? Var tror ni man kan få tag i en iPhone snabbast?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...