Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vill ha iPhone den 11 Juli


Airmech

Rekommendera Poster

Är det nån som vet hur många Iphone Telia kommer tillhandahålla? Kommer dom säljas slut första 2 h och sen får man vänta 3 mån på nästa sänding eller hur blir det?

 

Bli det som när dom säljer ut koncerteter och man får tälta utanför teliabutiken en hel natt?

 

Edit. Rubrikfix.

 

/Rickard, moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 447
  • Created
  • Senaste svar

Jag hänger iaf på låset ;) för att vara på säkra sidan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hänger iaf på låset ;) för att vara på säkra sidan :)

 

Mee Too

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag funderar tom om man ska till det telia som ligger lite utanför innrestan så kanske det finns mindre folk också :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man en så får man :)

Är hos telia ca: 9.50 då dom öppnar 10.00 :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker köa redan 09.00 samtidigt som jag bara kan hoppas att alla i Umeå hatar iPhone. Får jag ingen telefon den 11:e kommer jag lägga mig ner och börja gråta som den barnunge som jag är. :irriteradtjej:

Därför hoppas jag att Telia här i Umeå vill undvika sådana pinsamheter i deras butiker och ser till att jag blir garanterad en vit nalle 10.00 den 11 juli :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer köa från ca 8.30 med min Macbook i högst hugg, en stol och mobilt bredband är allt som behös och helt plötsligt kommer tiden flyga förbi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9:00 + en bok blir det för mig. Jag har dock inte fattat hur jag ska lösa portningen av mitt nummer än. Om jag kan sätta igång processen - som kan ta 5 arbetsdagar - innan jag har handlat lur/abbo. Isåfall kan jag ha det klart till den 11e...och då måste jag verkligen komma in i butiken och göra affär.

 

Min förhoppning är att det inte ska vara så mycket tryck eftersom det är semestertider. Många kanske tycker det är lämpligt att vänta till i höst...är ute på landet/reser och har annat vettigare att göra än att köa för en telefon. Men...men...iPhone...tyvärr så tror jag att första inslagen i nyheterna där dom intervjuar tältare i en kö dyker upp i teve ca. den 9e. Isåfall väntar jag tills allt lugnat sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafan köa till affären?

Då måste jag ju ut och träffa folk och prata med någon.

Nej, om det blir en så köar jag vid telia.se istället.

Kan nog överleva de dagarna leveransen kan ta tror jag.

Fast visst, ska jag ändå in till stan/har jävligt tråkigt kikar jag kanske förbi affären ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är lättare att svara på när Telia gått ut med hur försäljningen kommer gå till i detalj, om de ens gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där har du helt rätt - det är givetvis ett skrämmande nederlag att tvingas ut och mingla med främlingar...att KÖA. Men...jag trodde att den endast kommer att säljas i butik...man måste ju identifiera sig och skriva under papper med kulspetspenna.

 

Var har du hört/läst ens en antydan om att luren kommer att säljas på telia.se? För mig skulle detta vara perfekt. Om dom dessutom inte kräver internet-ID - utan bara att man fyller i personnummer och adress etc - så kommer jag att ta hem en och hacka den. jag kommer att förneka att jag skrivit under något avtal - vilket jag juridiskt inte gjort - och jag kommer att vinna i vilken rätt som helst.

 

Nej, jag tror inte luren går att köpa på nätet. Inte utan internet-ID i alla fall. Undrar om ens det är bindande.

 

 

Vafan köa till affären?

Då måste jag ju ut och träffa folk och prata med någon.

Nej, om det blir en så köar jag vid telia.se istället.

Kan nog överleva de dagarna leveransen kan ta tror jag.

Fast visst, ska jag ändå in till stan/har jävligt tråkigt kikar jag kanske förbi affären ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trots mina negativa inlägg tidigare om Telias prissättning så kommer jag nog att hänga utanför Telia-butiken strax innan öppning :P

 

Men köa med tält och sovsäck...? Nej, så lågt sjunker jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där har du helt rätt - det är givetvis ett skrämmande nederlag att tvingas ut och mingla med främlingar...att KÖA. Men...jag trodde att den endast kommer att säljas i butik...man måste ju identifiera sig och skriva under papper med kulspetspenna.

 

Var har du hört/läst ens en antydan om att luren kommer att säljas på telia.se? För mig skulle detta vara perfekt. Om dom dessutom inte kräver internet-ID - utan bara att man fyller i personnummer och adress etc - så kommer jag att ta hem en och hacka den. jag kommer att förneka att jag skrivit under något avtal - vilket jag juridiskt inte gjort - och jag kommer att vinna i vilken rätt som helst.

 

Nej, jag tror inte luren går att köpa på nätet. Inte utan internet-ID i alla fall. Undrar om ens det är bindande.

 

 

Fanns ju en liten bildlänk på telias iphonesida som berättade att man skulle registrera sig på mina sidor för att kunna få hem telefonen fortare eftersom man då med sin e-legitimation skrev på avtalet elektroniskt.

 

Kollar man på apple store står texten

"iPhone kommer att finnas till försäljning hos Telias butiker och från www.telia.se. Det betyder att det säkert finns någon nära dig."

 

så jag tippar att den ska gå att köpa via hemsidan.

 

btw.

Från telias köpinformations-sida:

Vi tar regelmässigt kreditupplysning vid beställning av abonnemang samt vid förlängning av abonnemangens bindningstid.

Vid beställning av mobiltelefon med abonnemang kortar du leveranstiden om du signerar beställningen med hjälp av e-legitimation eller på Mina Sidor »

Om du inte signerar din beställning digitalt sänder vi dig ett avtal som du ska skriva under och skicka tillbaka till oss. När avtalet är mottaget kan vi leverera din vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit! Det hade jag ingen aning om. Då blir det så för mig - nätet och e-leg. :-) Om det är fet kö utanför butiken runt hörnet vill säga.

Nu ska jag se om man kan regga sig på deras sajt - Mina Sidor - även om man inte redan är kund.

 

Fanns ju en liten bildlänk på telias iphonesida som berättade att man skulle registrera sig på mina sidor för att kunna få hem telefonen fortare eftersom man då med sin e-legitimation skrev på avtalet elektroniskt.

 

Kollar man på apple store står texten

"iPhone kommer att finnas till försäljning hos Telias butiker och från www.telia.se. Det betyder att det säkert finns någon nära dig."

 

så jag tippar att den ska gå att köpa via hemsidan.

 

btw.

Från telias köpinformations-sida:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror nog att många kommer bojkotta telia lite i början så jag tror det är lite fritt fram någon vecka innan det tar slut.

 

Jag kanske kommer köpa den, den 18-19 juli om det inte blir en systemkamera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att ca. 3% av alla potentiella köpare bojkottar Telia. Det borde ju vara fler, men så här ser nog verkligheten ut. Vill folk ha något så pyntar man och går hem med mojängen. Folk pyntar 30-40 spänn för popcorn på biograferna :-D. Där ligger verkligen Telia i lä när det gäller ocker.

 

 

Jag tror nog att många kommer bojkotta telia lite i början så jag tror det är lite fritt fram någon vecka innan det tar slut.

 

Jag kanske kommer köpa den, den 18-19 juli om det inte blir en systemkamera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer att satsa på att ställa mig utanför Teliabutiken lite tidigare, men såvida jag inte ser långa köer runt kvarteret kvällen innan så lär det väl bli en timme eller så innan öppning för min del, är ju ingen poäng att sitta och vänta utanför Teliabutiken här ute i urskogen alldeles själv. :P

 

/mludd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag åker nog iväg till butiken strax innan öppningsdags.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen vet hur många telefoner telia kommer få, ingen vet egentligen hur stor efterfrågan det är nu när många klagar på priserna... Kan alltid hoppas på att dom "höga" priserna skrämmer iväg de flesta potentiella köpare så jag får en vid lanseringsdagen :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nån som vet hur många Iphone Telia kommer tillhandahålla? Kommer dom säljas slut första 2 h och sen får man vänta 3 mån på nästa sänding eller hur blir det?

 

Bli det som när dom säljer ut koncerteter och man får tälta utanför teliabutiken en hel natt??

 

33722 stycken ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33722 stycken ...

Fel jag har hört av en vän som känner en som är morbror till en som jobbar på Telia och enligt honom så är det 46290,3 ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska stå där tillsammans med min mor ^^ kl 9 och vänta =P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stenofsweden

Tror jag läste någonstans att det kommit ca 40 000st anmälningar till Telias nyhetsbrev om iPhone. Jag tror att de som väl är intresserade, så pass att de vill köa, har samtidigt tecknat sig för nyhetsbrevet...

 

Kanske 40% av dessa vill ha telefonen på releasedagen, runt 15-17 000st?

Telia har väl ca 450-500 butiker och skulle man splitta upp antal personer per butik så innebär detta 30-35 personer/butik... nu vet jag att detta inte fallet, men kul att spekulera :fundersam:

 

Lite dött på jobbet just nu... sorry :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag läste någonstans att det kommit ca 40 000st anmälningar till Telias nyhetsbrev om iPhone. Jag tror att de som väl är intresserade, så pass att de vill köa, har samtidigt tecknat sig för nyhetsbrevet...

 

Kanske 40% av dessa vill ha telefonen på releasedagen, runt 15-17 000st?

Telia har väl ca 450-500 butiker och skulle man splitta upp antal personer per butik så innebär detta 30-35 personer/butik... nu vet jag att detta inte fallet, men kul att spekulera :fundersam:

 

Lite dött på jobbet just nu... sorry :whistling:

 

Om man är på jobbet så borde man väl ändå jobba? ;)

(Ska jag säga, är ju barnvakten just nu för fasiken :detvarintejag: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...