Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur mycket är 100mb data?


Disp0sable

Rekommendera Poster

Med de iPhone-specifika abonnemangen (iMini,iMidi,iMaxi) ska det vara 9kr/dygnet för all data.

På resterande vanliga abonnemang är det nog fortfarande 69kr/dygn som gäller.

 

stämmer bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Detta kanske redan postats, men om någon missat det kan du se hur stor plats en enskilt sida (och de respektive filerna) tar i Safari, genom att trycka cmd-, välja "Avancerat" kryssa i "Visa utvecklarmeny" och därefter välja Utvecklare - Webbgranskare i menyraden och klicka på "Nätverk" längst nere till vänster

 

-Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft min iPhone sedan mitten av augusti - dvs. snart fem månader. Jag betalar 199 kr/mån för Fastpris och använder min iPhone rätt mycket. Har inget Wifi-nät hemma! Kollar youtube-klipp nån gång då och då, kanske totalt 50 klipp under dessa fem månader. Som någon skrev ovan blir det annars mest apps och webbsidor som jag vet att jag vill kolla - inget "strösurfande" alltså. Tror därmed att jag är en rätt normal användare.

 

Under fem månader har jag:

- Skickat 107 MB

- Mottagit: 2,7 GB

 

Således: runt 600 MB per månad

(vilket låter rätt mycket tycker jag...)

 

 

edit: Kollade nu också min senaste Teliaräkning: 551,99 MB under förra månaden, det tyder på att användandet inte heller har gått ner nämnvärt sedan leklustan i början. (Tvärtom tror jag att man hittar fler och fler webbsidor och laddar ner alltfler datakrävande apps ju längre man har sin iPhone).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som jag valde rätt i iMini, har 8 MB totalt hittils i januari. Men en sak som stör mig lite grann dock är att när iPhonen ligger i vila, och man sedan låser upp den så tar det 2-4sek att få upp Wifi symbolen, innan dess syns antingen 3G eller Edge, vilket betyder att jag troligtvis tankar hem mail på 3G/Edge när jag är hemma eller på andra ställen som har Wifi, tycker det är konstigt att den ska tappa nätverket bara för att den sätts i vila (detta händer inte alltid, men ofta).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...