Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"gamla" iPhone


Mol3x

Rekommendera Poster

Eftersom jag blev så jävla besviken på Telias priser så kollade jag runt lite nyss och hittade den äldre modellen för 3000 upplåst och klar.

 

Vet inte om det är ett bra pris för den äldre modellen, men det låter hyffsat tycker jag. vad tycker ni? tycker ni jag borde slå till och köpa den eller borde jag vänta och se om telia sänker priset på 2.0 om någon månad? kan ju tillägga jag har en SE W550i som har varit inne på lagning 5 gånger och hålls nu ihop med ett buntband, så jag behöver verkligen en ny mobil <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det känns lite konstigt om de skulle sänka priset om bara någon månad.

Däremot kan du ju vänta och se vad den kostar med valfritt telia-abonnemang.

Förhoppningsvis släpps väl den informationen nu i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också varit inne lite grann på att köpa den gamla istället. Den nya har inte så många nya funktioner (som jag är intresserad av...) och med prissättningen som blivit så är den än mindre intressant. Dessutom är den gamla snäppet mindre och med MYCKET snyggare/tåligare baksida.

 

Det är så J***A synd att Steve Jobs "lovade" oss en billig iPhone på Keynoten! Det väckte bara en massa förväntningar, som man visserligen anade inte skulle infrias... Men ändå, det var ett jävla sätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast nu är väl den här betydligt mycket billigare än den gamla egentligen.

Folk glömmer att den gamla enbart blev så billig för man köpte den med abonnemang men lyckades slippa undan att betala abonnemanget sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har också funderat på det, men det är som alltid bäst att vänta tills alla fakta finns på bordet, och sluta fundera på det nu. Jag är riktigt sugen och har fått frugan att lova att jag får köpa en om jag lyckas få den ubundet för runt 5000:- , men det är liten vits med att gå omkring och fundera på det nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren!

Jag tror jag väntar ett tag, tills alla fakta ligger på bordet som BobDeluxe så fint skrev. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också varit inne lite grann på att köpa den gamla istället. Den nya har inte så många nya funktioner (som jag är intresserad av...) och med prissättningen som blivit så är den än mindre intressant. Dessutom är den gamla snäppet mindre och med MYCKET snyggare/tåligare baksida.

 

Det är så J***A synd att Steve Jobs "lovade" oss en billig iPhone på Keynoten! Det väckte bara en massa förväntningar, som man visserligen anade inte skulle infrias... Men ändå, det var ett jävla sätt!

 

Återigen, trodde du på allvar att telefonen skulle vara så billig UTAN abonnemangskostnader? Apple är knappast så dumma att de praktiskt taget ger bort en telefon till folk utan ett abonnemang som de kan tjäna pengar på.

 

För övrigt är frågan väldigt svår att svara på. Vill du ha en lite äldre modell och inte tycker att de nya funktionerna som kommer med 3G-modellen är något speciellt, så är det väl bara att köpa en sådan. Personligen hade jag gärna skaffat en ny dock, mycket med tanke på garantifrågor och allt sådant. Något lättare att få service på en telefon som är inhandlad i Sverige som dessutom har giltig garanti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag blev så jävla besviken på Telias priser så kollade jag runt lite nyss och hittade den äldre modellen för 3000 upplåst och klar.

 

Vet inte om det är ett bra pris för den äldre modellen, men det låter hyffsat tycker jag. vad tycker ni? tycker ni jag borde slå till och köpa den eller borde jag vänta och se om telia sänker priset på 2.0 om någon månad? kan ju tillägga jag har en SE W550i som har varit inne på lagning 5 gånger och hålls nu ihop med ett buntband, så jag behöver verkligen en ny mobil <_<

 

Har du behov av en iPhone så köper du den - annars köper du den inte.

Har du behov av 3G och GPS så köper du den - annars köper du den inte.

Vill du betala för ett Telia-abonnemang så köper du den - annars köper du den inte.

 

Tycker du, och har du räknat fram att det blir billigare med den gamla varianten - så köper du den - annars inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återigen, trodde du på allvar att telefonen skulle vara så billig UTAN abonnemangskostnader? Apple är knappast så dumma att de praktiskt taget ger bort en telefon till folk utan ett abonnemang som de kan tjäna pengar på.

Givetvis trodde jag inte att telefonen skulle säljas för de priser som Jobs angav under presentationen. Men han sa ju att telefonen skulle bli billigare, så billig att den "stora massan" skulle tycka att den var prisvärd. Och vad jag minns från keynoten så sa han inte ".... men du måste binda dig till historiens dyraste abonnemang".

 

Åtminstone i min värld så har Apples varumärke fått sig en rejäl knuff neråt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis trodde jag inte att telefonen skulle säljas för de priser som Jobs angav under presentationen. Men han sa ju att telefonen skulle bli billigare, så billig att den "stora massan" skulle tycka att den var prisvärd. Och vad jag minns från keynoten så sa han inte ".... men du måste binda dig till historiens dyraste abonnemang".

 

Åtminstone i min värld så har Apples varumärke fått sig en rejäl knuff neråt...

 

tur att du inte måste binda till historiens dyraste abonnemang då ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis trodde jag inte att telefonen skulle säljas för de priser som Jobs angav under presentationen. Men han sa ju att telefonen skulle bli billigare, så billig att den "stora massan" skulle tycka att den var prisvärd. Och vad jag minns från keynoten så sa han inte ".... men du måste binda dig till historiens dyraste abonnemang".

 

Åtminstone i min värld så har Apples varumärke fått sig en rejäl knuff neråt...

 

TeliaSoneras abonnemang ligger i nivå med övriga operatörer och det är inte "historiens dyraste abonnemang".

En telefon med 8 GB lagringskapacitet, 3G och inbyggd GPS kommer att säljas för under 2000 kronor.

Var kan du köpa en sådan telefon - med samma funktioner?

 

Har du idag en mobiltelefon och, säg, en månadskostnad på 200 kronor så får du betala 99 kronor ytterligare om du vill ha en iPhone - en hundralapp samt kostnaden för telefonen. Mellanskillnaden för det du betalar idag och priset för telefonen är den extrakostnad du får - om du vill ha en iPhone. Räknar du ihop summorna så kostar telefonen lite drygt 4000 kronor (din extrakostnad mot det du betalar idag). Det är fortfarande en hyggligt billig telefon om du jämför med konkurrenterna och om du accepterar att räkna på det här sättet.

 

Anser du nu det vara för dyrt så har du alternativt att vänta in en knäckt version - hoppas att den blir billigare och sen använda en sådan - om du vill ha en iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...