Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhonetråden


mythrider

Rekommendera Poster

Som sagt så kör man ju oftast via Wifi när man surfar så det är inget större problem med maxtaken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 282
  • Created
  • Senaste svar

hoppas det går att köpa den utan abonnemang till ett rimligt pris, så att man kan få behålla sin gamla operatör, annars får det bli den gamla iphonen begagnat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det står även

"Exempel på trafik som inte ingår i maxtaxan via mobilens inbyggda webbläsare:

Stream av ljud- eller videoklipp på andra sajter än SurfPort.

Surfa via en webbläsare som inte klarar av att visa SurfPorts sida.

Använda andra applikationer som konsumerar data, t.ex. telefonens inbyggda e-postklient, Windows messenger, real-player m.fl.

Kostnader för ringsignaler

Kostnader för spel till mobilen

Om mobilen används som modem till en dator för surfande."

 

Vilket bör begränsa iPhonens användande ganska rejält. Med tanka på MobileMe,Youtube,mail osv.

 

Jo, absolut, men som jag sa, för dem som bara vill slösurfa lite, kolla mejl, läsa nyheter och hänga på macworld forum klockan 00.20 på natten :borstatanderna: , eller som bara har en snål budget, så bör det ju vara ett bra alternativ iaf. Jag inser ju att det finns begränsningar, men det är ju trots allt halva priset och för det kan man ju inte vänta sig samma funktionalitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man Måste ju teckna ett abbonemang, det är ju därför dom kan sätta ett "max pris" på 299dollar på telefonen. Ska ni köpa utan abonnemang får ni vänta ett år till.. Tycker abbonemangen är rätt okej ändå. Då ingår massa tid,sms, data Och telefonen på avbetalning. Men men, beror på vad månadskostnaden blir, gissar på max 500kr ändå på iMaxi, annars blir det billigare med ett vanligt kompis-abbonemang + fri internet + avbetalningen på telefonen i 2 år...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade blivit halvt överlycklig om den går att köpa med valfritt telia-abb till hyfsat pris.

Alldeles för lite sms (och data) för min smak i det där paketen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har slagit ihop ett antal iPhonetrådar till en. Det vimlade av trådar vars innehåll är av likartat.

Fortsättningsvis vore det bra om alla diskussioner om ajfånen förs här, nya trådar som skapas, flyttas möjligen hit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gissning är att iMini kostar 199:-/mån, iMidi 299:- och iMaxi 399.-/ månad.

8G iPhone kostar 1995:- respektive 1495:- samt 995:- för iMaxi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gissning är att iMini kostar 199:-/mån, iMidi 299:- och iMaxi 399.-/ månad.

8G iPhone kostar 1995:- respektive 1495:- samt 995:- för iMaxi.

 

om det stämmer så är iMaxi ett riktigt schysst abbonemang enligt mitt tycke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig blir det nog 99:-/månad +199:-/månad.

För frugan blir det nog 99:-/månad + 9.-/dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har slagit ihop ett antal iPhonetrådar till en. Det vimlade av trådar vars innehåll är av likartat.

Fortsättningsvis vore det bra om alla diskussioner om ajfånen förs här, nya trådar som skapas, flyttas möjligen hit.

 

:respekt:

 

Läste om abonnemang i Aftonbladet.

Jag blir ganska orolig för vad detta kommer att kosta.

Jag är inte beredd att betala upp mot 1.000:-/mån för en iPhone. :chockadskeptisk:

Fan för företag som ska klämma ur en sina surt förvärvade sekiner. :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om flertalet av de som skriver inläggen i denna tråden inte förstår att Telia är ett vinstdrivande företag, precis som alla andra.... Hur många av er som blev så besvikna på abonnemangsmodellerna var så blåögda att ni trodde telefonen skulle kosta nästan gratis, fri trafik, fira sms och fria samtal skulle ingå, och att månadsavgiften skulle hamna på 199kr i månaden? :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om flertalet av de som skriver inläggen i denna tråden inte förstår att Telia är ett vinstdrivande företag, precis som alla andra.... Hur många av er som blev så besvikna på abonnemangsmodellerna var så blåögda att ni trodde telefonen skulle kosta nästan gratis, fri trafik, fira sms och fria samtal skulle ingå, och att månadsavgiften skulle hamna på 199kr i månaden? :armskeptisk:

 

det tror jag inte att så många trodde, men jag tycker det känns tråkigt att man måste spara på att använda internet. och imaxi, som skulle fungera ganska bra kommer att kosta skjortan.. men det blir intressant att se hur mycket det kommer att kosta, man ska inte dra slutsatser innan telia berättat priserna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RockingTeddybear

En sak jag tycker verkar skumt är det med x y z?

Vad jag har lärt mig inom matematik är att x y z alltid har dess värde.

Så om månadskostnade ligger på xkr och telefonen kostar xkr (som i iMini) så betyder det att telefonen kostar lika mycket som abonnemanget gör/månad.

 

X är alltid X, lika dant med y och z. alltid samma värde (om de ingår i en ekvation) Är det jag som är dum, eller är det telia som försökt få det att selite snyggt och häftigt ut med en massa bokstäver som dom egentligen inte behärskar?

 

Charlie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är rädd för att vi kommer att se priser i nivå med de tyska tyvärr.

 

Att iPhone kan komma att kosta 20.000 kr är en sanning med modifikation i mina ögon, vad betalar inte storkonsumenter redan nu för samma tjänster under loppet av en bindningstid på 24 månader. Kan det verkligen påstås vara en del av telefonpriset?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"På er hemsida har folk sedan en tid kunnat anmäla sitt intresse för Iphone. Hur många har gjort det?

– Det har varit ett oroligt stort intressee, som har överträffat våra förväntningar med råge."

 

vad fan tror folket på telia egentligen. Iphone har folk väntat på i över ett år

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"På er hemsida har folk sedan en tid kunnat anmäla sitt intresse för Iphone. Hur många har gjort det?

– Det har varit ett oroligt stort intressee, som har överträffat våra förväntningar med råge."

 

vad fan tror folket på telia egentligen. Iphone har folk väntat på i över ett år

 

Ja, ibland undrar man verkligen hur det står till där på Telia egentligen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om flertalet av de som skriver inläggen i denna tråden inte förstår att Telia är ett vinstdrivande företag, precis som alla andra.... Hur många av er som blev så besvikna på abonnemangsmodellerna var så blåögda att ni trodde telefonen skulle kosta nästan gratis, fri trafik, fira sms och fria samtal skulle ingå, och att månadsavgiften skulle hamna på 199kr i månaden? :armskeptisk:

 

Förolämpa inte vår intelligens, tack.

Ingen har talat om det på det viset.

 

Tex. om du kollar mitt inlägg så säger jag att jag

inte är beredd att betala 1.000:-/mån.

 

Vg. läs innantill innan du kommer med sådana löjliga anklagelser. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak jag tycker verkar skumt är det med x y z?

Vad jag har lärt mig inom matematik är att x y z alltid har dess värde.

Så om månadskostnade ligger på xkr och telefonen kostar xkr (som i iMini) så betyder det att telefonen kostar lika mycket som abonnemanget gör/månad.

 

X är alltid X, lika dant med y och z. alltid samma värde (om de ingår i en ekvation) Är det jag som är dum, eller är det telia som försökt få det att selite snyggt och häftigt ut med en massa bokstäver som dom egentligen inte behärskar?

 

Charlie

 

Telia har väl antagligen bara varit korkade och satt x y z på månadskostnaderna för de har olika värde och sen satt x y z på telefonpriset för de har olika värde... och sen inte tänkt på hur det blir.

För att telefonen ska bli dyrare ju dyrare abonnemang är ju osannolikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, ibland undrar man verkligen hur det står till där på Telia egentligen :)

 

Fan vad gnälliga ni är. Om man har förväntat sig 60.000 intresseanmälningar, baserat på hur det sett ut i övriga länder, och fått 90.000 så får det väl sägas vara 'över förväntan'. Det hade väl varit en annan sak om man förväntat sig 90.000 och bara fått 60.000?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad gnälliga ni är. Om man har förväntat sig 60.000 intresseanmälningar, baserat på hur det sett ut i övriga länder, och fått 90.000 så får det väl sägas vara 'över förväntan'. Det hade väl varit en annan sak om man förväntat sig 90.000 och bara fått 60.000?

 

med tanke på att telia har varit så sparsmakliga med informationen i övrigt och att de var väldigt sena med att förstå att, hej vi kanske borde rida på denna gratis marknadsföring. Så tror jag att deras förväntningar varit sjukt låga.

 

/tobbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som jag tycker är kul är att ni hela tiden säger att telia är så jekla dyra, de é inte spciellt mycket dyrare än andra operatörer. Det är ju lätt att säga att Telia är sämst och skitdyra utan att undersöka saken. Sen var det nån som skrev att de har få abonnenter, de är ju faen störst i Sverige? Alla operatörer har ju nått abo. med noll kronor inom sina egna, så det är klart det blir dyrt för alla med annan operatör till telia, det är ju likadant åt andra hållet. Visst ligger dem lite över det hymlar jag inte med men inte är de så sjukt dyra som ni vill få dem att framstå som. Just my piece of mind =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som jag tycker är kul är att ni hela tiden säger att telia är så jekla dyra, de é inte spciellt mycket dyrare än andra operatörer. Det är ju lätt att säga att Telia är sämst och skitdyra utan att undersöka saken. Sen var det nån som skrev att de har få abonnenter, de är ju faen störst i Sverige? Alla operatörer har ju nått abo. med noll kronor inom sina egna, så det är klart det blir dyrt för alla med annan operatör till telia, det är ju likadant åt andra hållet. Visst ligger dem lite över det hymlar jag inte med men inte är de så sjukt dyra som ni vill få dem att framstå som. Just my piece of mind =)

 

de är lite dyrare än de flesta andra operatörer här i sverige, men det är bara att hoppas på att telia inte utnyttjar sin ensamrätt på iPhone genom att ha högre priser än vad de borde ha...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...