Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhonetråden


mythrider

Rekommendera Poster

  • Svars 282
  • Created
  • Senaste svar

Det blir tre abbonomang, iMini, iMidi och iMaxi.

Priserna är okända men det som är släppt är:

iMini: 100 minuter, 100 mb data och 100 sms ingår per månad

iMidi: 250 minuter, 250 mb data och 250 sms ingår per månad

iMaxi: 1000 minuter, 1000 mb data och 1000 sms ingår per månad

 

Källa: http://www.mobil.se/ArticlePages/200806/25...ote=88290#88290

post-7514-1214411495_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

troligen för att apple förbjudit dom att sätta ut dom.

 

Vad bygger du detta antagande på? Det faktum att andra operatörer kunnat ge ut priser? Dina egna åsikter om Telia/Apple?

 

/ Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På sidan står det att priser kommer inom några dagar ! :ThumbsUp:

 

Men tidigare stod det att den släpps 00.00 den 11 Juli, det är borttaget från sidan nu :sarcastic:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VA!?!?

 

100MB!?!? 250!?!? 1000!?!?!?

 

Jag trodde vi snackade GB på Minsting-abonnemanget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bygger du detta antagande på? Det faktum att andra operatörer kunnat ge ut priser? Dina egna åsikter om Telia/Apple?

 

/ Stefan

Eftersom apple är grymt hemliga med sina uppgifter inför varje lansering så borde det ju betyda att även telia får mycket lite info.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, det var rätt kinkigt när det gäller datatrafik.. det luktar surströmming över et hela.. tippar på att maxi lär bli runt 600-700kr!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

usch vad dåligt erbjudande!!!

 

och det oroar mig att det inte står något om pris utan abonnemang...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska ni surfa så mycket? om mini kostar billigt så kommer jag ta den lätt! va fan, ni ska väl inte ladda ner massa skit? Man surfar ju bara när man inte är hemma då och då, resten kör man WLAN?

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de känns lite klent att reglera internetanvändandet till 100/250/1000mb.

 

kommer nog satsa på mini och 100mb rinner nog iväg väldigt snabbt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore bra att få reda på vad det kostar extra i månaden för telefonen så man kan bygga eget abbonemang (jag tolkar texten som att man ska få lov att använda andra kombinationer). 99kr/månad + fastpris data (199kr) är ju mer lockande... borde inte bli mer än 200kr per månad för telefonen så då får man 500 i månaden totalt... så dom här måste vara mkt bättre än så :)

 

Känns mer lockande med fastpris data eftersom dom "bara" cappar bandbredden när man går över istället för att köra fullpris.

 

Utan abbonemang har det väl aldrig sagts att den ska säljas så... Är väl inte ovanligt att även andra mobiltillverkare släpper telefonerna operatörslåsta med abbonemang några månader innan full släpp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

självklart skulle telia misslyckas totalt med ett bra abonemang till iPhone, 100/250/1000, 100 eller 250 kommer ju användas upp på någon vecka, 1000 kommer säkert kosta sjukt mycket... Ingenting en 17 åring har råd med iaf... FAN! Hoppas på att telia har okej priser på abonemangen och telefonen, men det brukar ju inte vara så när det gäller dom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de känns lite klent att reglera internetanvändandet till 100/250/1000mb.

 

kommer nog satsa på mini och 100mb rinner nog iväg väldigt snabbt!

det beror ju på vad man ska göra. jag vet dom som klarar sig på 20mb i månaden.

 

Jag hade 96mb förra månaden i datatrafikmängd på mitt abb på tre och då använder jag det för att fotoblogga med och ibalnd kolla på mobilanpassade sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur räcker 100 MB till? Vad kan man göra med det?

 

Så länge du inte sitter på rena bildsidor så lär du kunna surfa rätt normalt en hel månad på 100MB, Jag kommer inte surfa ofta så 100MB kommer räcka kalas;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tele2 har en tjänst där man kan få 1Gb surf för ca 40 kr i månaden (!!!!). Surfar man utöver det så betalar man 15kr/mb "som vanligt". (dock annonseras inte denna tjänst speciellt mycket men ring dem så får ni se :D)

 

Om telia drar på med "Telia-priser" på dessa "Super-mini", "Jätte-mini" & "Väldigt-mini" abonnemang så dör iPhone genom dem i mina ögon - tyvärr! Hade verkligen sett fram emot detta, men lite smolk är det i min bägare nu. Hoppas de rättar upp det sen. Men med en rimlig prissättning så kanske det blir aktuellt igen.. *hoppas*

 

telia har haft ett lite "dammigt" varumärke, men sköter de det här snyggt så kan det verkligen bli en pånyttfödelse! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, eftersom att det står att man bara får en Iphone per abonemmang, så är det enkelt att förstå att man bara kmr kunna köpa iphone abonemmang, tyvär. Kanske kmr vid slutet av året hos andra operatörer, vem vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni tror att 100MB räcker nånstans så gäller det nog att ni i princip alltid har wifitäckning eftersom bara pushtrafiken lär äta upp en bra del av kakan.

 

Det blir snabbt mycket data av lite epostkoll o liknande.

 

Sen är ju frågan om man lätt kommer kunna kontrollera hur stor del av kvoten man använt så man kan stänga av telefonen innan det blir dyrt. Blir lätt rätt otrevligt annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...eftersom bara pushtrafiken lär äta upp en bra del av kakan..

 

så sant! :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur faaan kan de skriva att Telia Homerun är gratis...om man måste betala för det?

Klart brott mot MfL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad betyder 20kr/mb maxpris på 9kr/dygn, betyder det att att min datatrafik inte kan kosta mer än 9x31=279 i månaden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad betyder 20kr/mb maxpris på 9kr/dygn, betyder det att att min datatrafik inte kan kosta mer än 9x31=279 i månaden?

Ja. Och att allt över 0,4xxxMb/dygn är utan extra kostnad för trafiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...