Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Priserna ute för iPhone!


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Jag har ett snorbilligt Tele2-abb för 69 kr som jag kan ringa upp. Jag har aldrig sprängt detta. Gillar inte telefonprat. Jag har inget data-abb.

 

Telia har ett 99-kronors-abb som man kan ringa upp. Det räcker för mitt pratande och mera därtill. Klämmer jag dit "fri" data för 199 kr så blir min totala månadsräkning 300 kr. Då har jag också Telia's surfzoner som för mig är mycket attraktivt.

 

Väljer jag detta så kanske luren kostar 5-6000 kr. En hackad kommer att kosta 4-5000 kr på gatan - denna är då utan garanti. Så - för mig är det klart och det blir inget iMini - det blir 99+199-lösningen och fet uppslantning för hårdvaran.

 

Nu är mitt enda krux att portning av mitt nummer tar upp till fem arbetsdagar. Jag ska nu kolla om man kan sätta igång den processen före själva köpet så att det är klart på köpedagen.

Exakt samma läge här! Jag har samma 69 kronors-abb som jag sällan spränger. Har svår telefonfobi och inget data-abb. Fuderar också på 99+199 kronorslösningen. Men hur får man loss en iPhone utan abbonnemang på billigaste sätt? Är möjligheten till USA-import helt stängd? Frankrike eller Italien? Eller står hoppet enbart till telia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 241
  • Created
  • Senaste svar
Från Wikipedia -

 

"A smartphone is a mobile phone offering advanced capabilities beyond a typical mobile phone, often with PC-like functionality. There is no industry standard definition of a smartphone.[1][2] For some, a smartphone is a phone that runs complete operating system software providing a standardized interface and platform for application developers.[3][4] For others, a smartphone is simply a phone with advanced features.[5]"

 

Tycker nog att iPhone passar ganska bra in på detta.

nja, vad är pc-liknande funktioner på iphone?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer man att kunna använda iPhone som trådlöst modem till sin bärbara dator? I så fall kan det ju finnas anledning att betala abonnemang för mer datatrafik.
Eller så struntar man i att skaffa en iphone tills denna funktion kommer.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja, vad är pc-liknande funktioner på iphone?

 

Allting?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas att Telia denna vecka kommer ut med priserna för telefonen för oss som vill välja några andra abonnemang än de tre som finns att välja mellan. Har bestämt mig att svälja lite dyrare pris för telefonen om jag får ta Telia till vänner + fastpris + SMS till alla. Lite dyrare i månaden men helt klart värt det. Så kom igen Telia, uppdatera sidan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så struntar man i att skaffa en iphone tills denna funktion kommer.

 

Men snälla du, ska vi vänta tills det att vi har ett atomur också i den? Bedömer man helheten finns det ingen bättre telefon och det argumentet räcker för mig! Vissa av oss bryr oss inte om de få svagheter den faktiskt har...

 

Sen vill jag bara säga att jag tycker att Telias priser är alldeles utmärkta. Ett tag när det cirkulerade rykten om att den skulle bli relativt billig blev jag lite orolig att alla 14-15-åringar skulle ha råd att köpa den men nu får man känna sig lite speciell! ;) (Alltid retar mitt inlägg ngn).

 

 

 

Douglas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas att Telia denna vecka kommer ut med priserna för telefonen för oss som vill välja några andra abonnemang än de tre som finns att välja mellan. Har bestämt mig att svälja lite dyrare pris för telefonen om jag får ta Telia till vänner + fastpris + SMS till alla. Lite dyrare i månaden men helt klart värt det. Så kom igen Telia, uppdatera sidan!

 

Nu fattar jag själv noll finska, men någon sa att det i Finland kostar ungefär 4-5000 för att få välja valfritt abonnemang.

Kan ju tycka det blir något liknande här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu fattar jag själv noll finska, men någon sa att det i Finland kostar ungefär 4-5000 för att få välja valfritt abonnemang.

Kan ju tycka det blir något liknande här.

 

Vansinne, det blir alltså att betala det dubbla för mig om jag väljer egna abonnemang som dessutom skulle kosta mer än iMini. Telia vill verkligen vara säkra på att håva in ordentligt med pengar. Nåväl, jag skulle nog kunna sträcka mig till 4000 men vid 5000 svider det ordentligt. :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vansinne, det blir alltså att betala det dubbla för mig om jag väljer egna abonnemang som dessutom skulle kosta mer än iMini. Telia vill verkligen vara säkra på att håva in ordentligt med pengar.

 

Det är inte att förglömma att i iPhone-abonnemangen ingår det en "avbetalning" också för telefonen. I de vanliga abonnemangen ingår det ju inte någon telefonavbetalning och då blir den dyrare att köpa separat.

 

 

 

Douglas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte att förglömma att i iPhone-abonnemangen ingår det en "avbetalning" också för telefonen. I de vanliga abonnemangen ingår det ju inte någon telefonavbetalning och då blir den dyrare att köpa separat.

Douglas.

 

 

Är du helt säker på att det gäller alla abonnemang? För när jag kikar på dyraste mobilen som Telia erbjuder, Nokia N95, så räknar de ut att min månadskostnad blir 200 kr trots att jag väljer 69 kronors abonnemanget. Med andra ord betyder det att jag även där betalar en viss summa för mobilen varje månad även där.

 

Äsch, Telia gör mig bara förvirrad. Lika bra att sluta undra och vänta på att de kommer med mer information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du helt säker på att det gäller alla abonnemang? För när jag kikar på dyraste mobilen som Telia erbjuder, Nokia N95, så räknar de ut att min månadskostnad blir 200 kr trots att jag väljer 69 kronors abonnemanget. Med andra ord betyder det att jag även där betalar en viss summa för mobilen varje månad även där.

 

Äsch, Telia gör mig bara förvirrad. Lika bra att sluta undra och vänta på att de kommer med mer information.

 

och då är det ju en förhöjd månadsavgift för att telefonen ska bli billigare.

köper du iPhonen med valfritt abb blir det isf ingen förhöjd månadsavgift utan telefonen blir istället dyr.

Om det nu blir som det är i Finland vill säga.Får hoppas det släpper den informationen nu i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skitsnack?

 

okej, alla de pc-liknande funktionerna som finns på iPhone. Vad är dessa för något då?

Skiten har ju OS X på sig liksom >.<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, alla de pc-liknande funktionerna som finns på iPhone. Vad är dessa för något då?

Skiten har ju OS X på sig liksom >.<

 

 

Windows != PC

 

Även om Apple själva kallar windows för PC i sin reklam :)

 

En mac med os x är alltså likamycket en PC. Även om den funkar bättre :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows != PC

 

Även om Apple själva kallar windows för PC i sin reklam :)

 

En mac med os x är alltså likamycket en PC. Även om den funkar bättre :P

 

Precis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...