Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Priserna ute för iPhone!


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

I kalkylen får man ju väga in att man får en iPod på köpet liksom. Många av oss har ju både telefon och iPod i dagens läge...

 

 

alltså... hur får du ihop att man skall ha svindyrt abonnemang för att mobilen klarar av att spela mp3or?(vilket typ är standard?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 241
  • Created
  • Senaste svar
Kan någon hjälpa mig genom att svara på följande?

 

Om jag väljer iMini med 16 gb iPhone så kostar den 3295 kr och så kostar 18 mån-abonnemanget 299 kr/mån

Då blir alltså kostnaden endast: 299 kr mån (telefon ej inräknad).

 

Frågan är då:

 

1. Kan jag då surfa på mitt trådlösa nätverk hemma gratis?

 

2. Är det några andra kostnader som tillkommer (om jag inte surfar utanför hemmet)?

 

1. Ja, trådlöst surf hemma kostar inget extra. Wlan går inte på datakostnader, det är bara om du använder mobilnätet det räknas som datatrafik och kostar.

 

2. Det skulle väl vara samtals- och smspriser om du överstiger maxgränserna då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vilja ha möjligheten att köpa den utan abonnemang. Då telias abonnemang inte direkt är prisvärda.

Idag betalar jag 499kr för flatrate hos tre, där ingår 3000minuter och 3000 meddelanden. Sen har jag mobilsurf för 3kr/dag-

 

samma här fast jag har trogen kund rabatt och betalar 369kr(sen har jag plussat på med mobilsurf a 199kr)=klockrent

 

vi får hoppas tre slåss med näbbar och klor för att få vara operatör no2 som får iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså den nya iphone 3G borde ha lite fler funktioner för att det ska kosta så mycket som Telia har pris satt den :tappahakan:

 

5000-7000kr är inte mycket för en Telefon, iPod, GPS, och "Internet Device". Man behöver trots allt inte ta det dyraste abonemanget som går loss på 21000kr.

Och få fuktioner ? Har du läst om AppStore där man kan ladda ner 1000tals program ? :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nunis: Tack för supersnabbt svar! Då vet jag hur jag ska göra. Inte så farligt dyrt om man väger in vad man får i jämförelse med de flesta andra trista telefoner på marknaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APPLE LOVER
Skulle vilja ha möjligheten att köpa den utan abonnemang. Då telias abonnemang inte direkt är prisvärda.

Idag betalar jag 499kr för flatrate hos tre, där ingår 3000minuter och 3000 meddelanden. Sen har jag mobilsurf för 3kr/dag-

 

 

jag fattar inte varför just telia. har dom stor marknads del i sverige eller vad. TELE2 är ett lågpris bolag enligt dom så Tele2 går inte, Telenor då vad hände . Tre verkar ju bara telefoner som man kan ha videosamtal typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skiddigringo

Det snackas mycket om de dyra priserna, faktum är att det inte är billigare med en iphone i USA än här i Sverige!!

 

PRISER I USA!

En Original iPhone (399 USD+ab.) kostar som billigast 1815 USD på 24 mån.

Nya iPhone 3G (199 USD + ab.) kostar som billigast 1975 USD på 24 mån.

 

Billigaste/ Sprint: 1975 $ x 6 kr = 11850 kr 24 mån.

AT&T: 2075 $ x 6 kr = 12450 kr 24 mån

VERIZON: 2175 $ x 6 kr = 13050 kr 24 mån

 

Bra att veta kanske?

 

Charliegringo///

post-34080-1214574646.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså... hur får du ihop att man skall ha svindyrt abonnemang för att mobilen klarar av att spela mp3or?(vilket typ är standard?)

 

Det "johnalder" menar är att iPhonen har en inbyggd iPod, därav syns det på priset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

steve jobs gör inte ofta en besviken men denna gången så känns det som att han gjort en gravt besviken, utlovar att telefonen kommer finnas överallt för 199$ och ska bli mer lätt tillgänglig för folk med inte så bra ekonomi, på vilket sätt är dessa priser ens HUMANA?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APPLE LOVER
5000-7000kr är inte mycket för en Telefon, iPod, GPS, och "Internet Device". Man behöver trots allt inte ta det dyraste abonemanget som går loss på 21000kr.

Och få fuktioner ? Har du läst om AppStore där man kan ladda ner 1000tals program ? :armskeptisk:

 

 

jaja men med appstore kan man inte ladda ner en bättre kamera eller en till kamera på framsidan eller. dagens sony ericsson mobiler har walkman motsvarade ipod sony har ju sina walkman spelare. GPS finns osså i sony ericsson telefoner vissa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gammal är du, 9 ? :sarcastic:

Du låter väldigt spydig i varenda inlägg.

Och tack för att du skriver med små bokstäver nu :yeahbaby:

 

 

Undras när han skall börja meningarna med stor bokstav, i vilken klass får man lära sig det tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ni inte lite orättvisa nu? Förutom datatrafiken som är lite pinsamt dyr, så är väl abonnemangen ganska ok. Man kan ju sedan inte räkna med att en produkt som iPhone ska vara billigare än alla de andra dussintelefoner som gödslat marknaden och sett likadana ut de senaste fem åren. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

steve jobs gör inte ofta en besviken men denna gången så känns det som att han gjort en gravt besviken, utlovar att telefonen kommer finnas överallt för 199$ och ska bli mer lätt tillgänglig för folk med inte så bra ekonomi, på vilket sätt är dessa priser ens HUMANA?

 

Han sa väl dock NÄSTAN överallt... nu kostar den ju visserligen 1695 här och det är ju ungefär motsvarande 199 dollar med tanke på moms och så. eller för den delen 2495, vilket motsvarar 199 dollar om dollarn är värd 10 kr plus moms (och vad jag vet brukar man väl räkna om dollarn som 10 kronor för enkelhetens skull)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaja men med appstore kan man inte ladda ner en bättre kamera eller en till kamera på framsidan eller. dagens sony ericsson mobiler har walkman motsvarade ipod sony har ju sina walkman spelare. GPS finns osså i sony ericsson telefoner vissa.

 

Vill du ha en bra kamera ? köp en digitalkamera

Använder du videosamtal ? Nej, skulle inte tro det

Går Walkman-spelare att jämföra med iPod ? Nej, verkligen inte

GPS i SE, ser det särskilt snyggt ut ? Nej, skulle inte tro det

 

Vill du ha några flera argument är det bara att säga till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undras när han skall börja meningarna med stor bokstav, i vilken klass får man lära sig det tro?

 

Hehe :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APPLE LOVER
Undras när han skall börja meningarna med stor bokstav, i vilken klass får man lära sig det tro?

 

 

oj förlåt visste inte att man måste stava rätt här får jag IG nu!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oj förlåt visste inte att man måste stava rätt här får jag IG nu!!

 

Nej, betyg får man i Högstadiet, fokusera på att gå ut Mellanstadiet först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APPLE LOVER
Vill du ha en bra kamera ? köp en digitalkamera

Använder du videosamtal ? Nej, skulle inte tro det

Går Walkman-spelare att jämföra med iPod ? Nej, verkligen inte

GPS i SE, ser det särskilt snyggt ut ? Nej, skulle inte tro det

 

Vill du ha några flera argument är det bara att säga till.

 

heheh ni är skit gryma här jag hade velat ha er alla framför mina vänner som tycker iphone är skit.

Ni kan verkligen er grej. Ja jag vill ha fler argument.

 

 

vad är skillnaden på walkman i sony ericsson mobiler än ipod ? förutom cover flow

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går Walkman-spelare att jämföra med iPod ? Nej, verkligen inte

 

beror på hur du jämnför, rent grafiskt, nej klart inte, rent ljudmässigt är fan nästa min Sony Ericsson Walkman bättre. en sak jag var rejält besviken på. + att inte glömma att iphone har en väldigt ful ovana att klippa samtal.

 

så domen är:

iphone som pryl = 5 +

iphone som telefon = 3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte vad ni gnäller om, till exempel en nokia N95 8Gb, kostar hos tre 495kr + 199månaden + 139 för telefonen, total månadskostnad 338kr/månad totalt för telefonen 8607 kr med en bidningstid i 24 månader.

 

iPhone 8gb hos telia också bindingstid i 24 månader 1695kr + 299kr/månad totalt 8871kr, och så vitt jag vet har tre inte någon wifi-täckning alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heheh ni är skit gryma här jag hade velat ha er alla framför mina vänner som tycker iphone är skit.

Ni kan verkligen er grej. Ja jag vill ha fler argument.

vad är skillnaden på walkman i sony ericsson mobiler än ipod ? förutom cover flow

 

iPhones inbyggda iPod har:

 

Bildmatrial

iTunes Store

Touch kontroller

WideScreen skärm

mm

 

Och så är det en iPod !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte vad ni gnäller om, till exempel en nokia N95 8Gb, kostar hos tre 495kr + 199månaden + 139 för telefonen, total månadskostnad 338kr/månad totalt för telefonen 8607 kr med en bidningstid i 24 månader.

 

iPhone 8gb hos telia också bindingstid i 24 månader 1695kr + 299kr/månad totalt 8871kr, och så vitt jag vet har tre inte någon wifi-täckning alls.

 

 

Upplåst iPhone 8gig ca 350kr/månad ink. 69kr surfa för hur mycket man vill > 3, Telia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhones inbyggda iPod har:

 

Bildmatrial

iTunes Store

Touch kontroller

WideScreen skärm

mm

 

Och så är det en iPod !

ja det går ju inte att jämföra iPhone med nån annan s.k "musikmobil". Jag tycker att iPhone är den enda mobilen som borde få kalla sig musikmobil..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rent ljudmässigt är fan nästan min Sony Ericsson Walkman bättre

 

så domen är:

iphone som pryl = 5 +

iphone som telefon = 3

 

Det är nytt ljudkort i iPhone 3G :crossfingers:

Enligt Steve var det mycket bättre ljud nu än tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...