Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Priserna ute för iPhone!


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

är ny medlem här så hur ska man fixa sin blid har apple logga men syns bara i min profilbok och inte när jag skriver inlägg ??

 

Har du gått till Kontrollpanelen > Byt avatarbild och laddat upp din bild där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 241
  • Created
  • Senaste svar

ehm. Sick att låsa trådarna om iPhone som är i iPhoneforumet och hänvisa till den här tråden.

Trådar om iPhone ska väl ändå vara i just det forumet? >.<

För tillfället hänger jag i stort sett uteslutande här för iPhonen och så tvingar mig moderatorerna att kolla runt i 3-4 olika forum för att hitta information.

Galet.

 

Iaf.

Jag hoppas telefonen finns till ett hyfsat pris till max 25-abonnemanget, för det abonnemanget är guld värt för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

något av apples motto är ju ändå att göra det så enkelt som möjligt för kunden, det har de verkligen inte lyckats med när det gäller iPhone!

1. man måste binda abonnemang när man köper

2. till endast en utvald operatör i varje land

3. skyhöga priser

 

det steve jobs sa på wwdc håller inte! "more affordable" och "if you're going to malta and need an iPhone, it will be there for you!".. inget av det stämmer.. så lite småbesviken är man ju med iPhone 3G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2195kr i butik, 859kr i månaden i 18 månader = 17 657kr!

 

Detta är precis vad snubben i Teliabutiken sa till mig för en månad sen när jag idiotförklarade honom. :P Eller han sa mellan 8-12000kr och det var ju rätt nära ändå.

 

En olåst telefon, om det nu kommer, lär inte kosta under 8000kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

något av apples motto är ju ändå att göra det så enkelt som möjligt för kunden, det har de verkligen inte lyckats med när det gäller iPhone!

1. man måste binda abonnemang när man köper

2. till endast en utvald operatör i varje land

3. skyhöga priser

 

det steve jobs sa på wwdc håller inte! "more affordable" och "if you're going to malta and need an iPhone, it will be there for you!".. inget av det stämmer.. så lite småbesviken är man ju med iPhone 3G

 

1. Behöver man inte i varje land och inte säkert det blir så här heller. (står fortfarande inget om krav på abonnemang på svenska apple store)

2. Vissa länder har mer än en operatör. Inte omöjligt det blir minst en operatör till här.

3. Är nog till största del operatörernas fel att priserna är som de är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APPLE LOVER

LÅT mej säga en sak FUCK TELIA HATAR DOM !! ÄRLIGT VAKNA IPHONE ÄR SKIT GRYM DET ÄR VÄRLDENS BÄSTA SMARPHONE MEN BEHÖVER VI VERKLIGEN BETALA SÅ MKT FÖR DEN ÄR DEN VÄRD SÅ MKT TÄNK DEJ ALLA FETIGA FLÄCKAR SOM IRRETERA TÄNK !!! :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APPLE LOVER
1. Behöver man inte i varje land och inte säkert det blir så här heller. (står fortfarande inget om krav på abonnemang på svenska apple store)

2. Vissa länder har mer än en operatör. Inte omöjligt det blir minst en operatör till här.

3. Är nog till största del operatörernas fel att priserna är som de är.

 

JAJAJ KLART DET ÄR TELIAS FEL MEN APPLE BORDE KUNNA GÖRA NÅT ÅT SAKEN !! OCH DET ÄR INTE TELIAS FEL ATT APPLE IPHONE HAR 2 MEGAPIXEL KAMERA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LÅT mej säga en sak FUCK TELIA HATAR DOM !! ÄRLIGT VAKNA IPHONE ÄR SKIT GRYM DET ÄR VÄRLDENS BÄSTA SMARPHONE MEN BEHÖVER VI VERKLIGEN BETALA SÅ MKT FÖR DEN ÄR DEN VÄRD SÅ MKT TÄNK DEJ ALLA FETIGA FLÄCKAR SOM IRRETERA TÄNK !!! :wacko:

 

 

Nu vill jag inte verka otrevlig, men det finns ett antal tangenter på tangentbordet utöver bokstäver, siffror utropstecken och Shift. Det jag pratar om är komma och punkt. 

 

 

 

 

Se om du kan hitta dem på ditt tangentbord, tryck sen på dem lite då och då när du skriver och du kommer garanterat få en bättre respons på dina meddelanden på det viset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAJAJ KLART DET ÄR TELIAS FEL MEN APPLE BORDE KUNNA GÖRA NÅT ÅT SAKEN !! OCH DET ÄR INTE TELIAS FEL ATT APPLE IPHONE HAR 2 MEGAPIXEL KAMERA

 

2 megapixlar är fan mer än vad de flesta behöver.

puss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LÅT mej säga en sak FUCK TELIA HATAR DOM !! ÄRLIGT VAKNA IPHONE ÄR SKIT GRYM DET ÄR VÄRLDENS BÄSTA SMARPHONE MEN BEHÖVER VI VERKLIGEN BETALA SÅ MKT FÖR DEN ÄR DEN VÄRD SÅ MKT TÄNK DEJ ALLA FETIGA FLÄCKAR SOM IRRETERA TÄNK !!! :wacko:

 

Har du glömt att ta dina piller eller ?

 

Cool down !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Priserna skiljer sig inte dramatiskt från vad övriga operatörer i Europa tar. Det ger i alla fall mig anledning till att antaga att det kanske är Apple som vill ha för mycket betalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Priserna skiljer sig inte dramatiskt från vad övriga operatörer i Europa tar. Det ger i alla fall mig anledning till att antaga att det kanske är Apple som vill ha för mycket betalt.

 

Sen är ju frågan om de tar för mycket betalt eller mycket betalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk överreagerar lite, det är fasen en dyr telefon for starters, I abonemanget så ingår faktiskt en kostand för telefonen, gissar på att den säkert kostar 5-6000 kontant. Det är ju ingen nokia 1110 vi snackar om... Låt mig ta ett exempel. Vi tar N95 när den va ny, kostade 6000kr vill du ha den telefonen till ett vettigt pris i butik så måste man binda sig i 24mån (detta ger dig typ 1700 i rabatt på luren) samt höja sin månadskostnad med 200 spänn (för att få ner den resterande kostnaden), då kan man prata en billigare telefon över disk. Men det betyder ändå att du betalat 4500 för telefonen i slutändan. Resten är rena abo. kostnader. Den förhöja månadsavgidften är redan medräknad i ixxxx abonemangen vilket gör att de blir så pass dyra. Imini kanske kostar 99kr per månad egentligen om man skalar av telefonkostnader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

något av apples motto är ju ändå att göra det så enkelt som möjligt för kunden, det har de verkligen inte lyckats med när det gäller iPhone!

1. man måste binda abonnemang när man köper

2. till endast en utvald operatör i varje land

3. skyhöga priser

 

det steve jobs sa på wwdc håller inte! "more affordable" och "if you're going to malta and need an iPhone, it will be there for you!".. inget av det stämmer.. så lite småbesviken är man ju med iPhone 3G

du ska inte vara besviken på iphone, utan på att jobs snackar skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk överreagerar lite, det är fasen en dyr telefon for starters, I abonemanget så ingår faktiskt en kostand för telefonen, gissar på att den säkert kostar 5-6000 kontant. Det är ju ingen nokia 1110 vi snackar om... Låt mig ta ett exempel. Vi tar N95 när den va ny, kostade 6000kr vill du ha den telefonen till ett vettigt pris i butik så måste man binda sig i 24mån (detta ger dig typ 1700 i rabatt på luren) samt höja sin månadskostnad med 200 spänn (för att få ner den resterande kostnaden), då kan man prata en billigare telefon över disk. Men det betyder ändå att du betalat 4500 för telefonen i slutändan. Resten är rena abo. kostnader. Den förhöja månadsavgidften är redan medräknad i ixxxx abonemangen vilket gör att de blir så pass dyra. Imini kanske kostar 99kr per månad egentligen om man skalar av telefonkostnader.

 

Jag tycker inte att det är okej att du kommer instormande här med sunt förnuft. Du kränker oss andra och får oss att verka mindervärdiga om inte vi kan vara hysteriska i lugn och ro, utan att sådana som du skall komma och förstöra. Vandal!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans snack om att den skulle vara billiga för alla är ju ren BS, telia hade säkerligen sålt den betyligt billigare om de kunnat, men den där med 199 dollart är ju med svindyra abo i USA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, vilken konstig stämning det var i denna tråden... he.. he.. ?

 

Någonstans inombords så hade jag nog ställt in mig. Allvarligt talat. 199 usd för en iphone? Som dessutom är bättre än den förra. Det skulle ju vara som att säga nya iMac i guld och diamant (observera att jag själv inte tror att en dator i solid guld är bättre än glas och aluminium, det är en fråga om värde), med egenskaper från en annan intelligens för bara 1000 spänn. Ehh, skulle inte tro det...

 

Nä, jag tror att Apple gjorde rätt som gav skiten till Telia. Nu kommer förhoppningsvis världen att inse vilket skitföretag Telia är som inte ens har support som kan något. Eller vettiga priser, eller bra abonemang eller nått annat för den delen. Och det enda Telia kan det är att ruinera folk och göra roliga reklamer med skånska idioter (observera dock att jag själv är från lund).

 

Jag hoppas tyvärr att inte en kotte köper iPhone från den svenska marknaden. Och när jag säger tyvärr så e det för jag själv så gärna vill ha en och har trånat sedan första anblicken (vem har inte det lixxom). BOJKOTTA TELIA till vilket pris som helst. Även om det innebär iphone brist i mitt hus.... *gråter*

 

MEN MEN... Det är TUR att man kan importera... vi får hoppas på vettiga priser...

 

och till iDO... griniga? Nää.. Besvikna, arga, upprörda... men inte griniga.

 

(Observera att det på Telias hemsida står: Välj mellan tre nivåer vad gäller fri datatrafik och fria minuter. Du kan använda iPhone med andra abonnemang från Telia men då rekommenderar vi att du tecknar Prisavtal Fastpris. Eftersom iPhone ansluter till internet kan det annars bli högre kostnader för datatrafik än du räknat med. Du kan endast köpa en iPhone per abonnemang. )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste erkänna att jag också blev förbannad när jag såg de nya priserna. Men sedan räknade jag lite. Varje månad spenderar jag ca 200 kr för att kunna prata i min sketna Ericsson mobil som har 100 år i nacken och jag surfar inte via den. På 24 månader betalar jag, om jag dessutom surfar bara lite, 6000 kr. Kom ihåg att jag då fortfarande har en telefon som knappt fungerar.

Med iPhone 16 GB och mini abb. kommer jag betala 9671 ink samtal, sms och surfning. Vi kan avrunda till 10.000 om jag använder mig av 9 kr per dag surfning. Minus 6000 som jag pratar, smsar och surfar för blir 4000 kr. I min värld är inte 4000 kr dyrt för en splitter ny mobil, Ipod och överhuvudtaget en produkt som man har längtat efter. Å andra sidan är jag en tekniknörd och säljer lätt min själ till djävulen om det innebär att jag får pilla på senaste prylarna :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafn är det som är så sämst med Telia? Vad gör de andra operatörerna så mycket bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men så använder iPhone också världens mest advancerade teknik:

 

post-20211-1214567136.png

 

 

//Trew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

iPhone är en nischad produkt från Apple. Allt Apple säljer har alltid varit och kommer så fortsättningsvis vara, mycket dyrare än motsvarande produkt från konkurrenterna (inte för att det egentligen finns något som är jättelikt iPhone men ändå)

 

 

Att tro att iPhone skulle vara lika billig som en standard-Nokia tycker jag bara är naivt.

 

 

 

Sen håller jag givetsvis med om att priset var lite väl högt, men helt ärligt, var det nån som hade förväntat sig nåt annat när de fick reda på att Telia kammade hem dealen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ska välja iMini får man betala 3295 kr för mobilen + månadskostnaden för mobilen(299 kr)?

En dum fråga låter det som men jag måste veta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror inte apple är helt oskyldiga i telias dyra abonnemang. men men, då är det bara att hoppas att telefonica i spanien har bättre abonnemang eftersom det är av dom jag kommer att köpa..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står ju (om jag minns rätt) att man kan välja valfritt Telia-abonnemang. Finns ju några för typ 99:- i månaden och dylikt. Men då kanske man får offra typ 8000:- för luren?

 

T.ex. http://www.telia.se/privat/katalog/VisaPro...eliamobilbingo/

 

Nuvarande priser suger som fan. Ärligt talat så tänker jag inte surfa något alls, inte SMS'a eller ringa heller. Vill helt enkelt ha en iPod som jag dessutom kan ringa med om nödvändigt. Kanske får försöka få tag på en "gammal" iPhone istället via auktionssite eller om någon vill sälja sin #1 iPhone för att köpa en #2 iPhone. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...