Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Priserna ute för iPhone!


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

  • Svars 241
  • Created
  • Senaste svar

Vilka j*vla idioter! För den månadskostnaden så ska ju fan inte telefonen få kosta 3000, dom är ju helt dumma i huvet. Har som många andra väntat på iPhone ända sedan dom presenterade den i januari förra året, hade såklart tänkt köpa den första dagen den kom till sverige. Men tack vare telia så går det ju inte. FAN!!!! Seriöst, deras prissättning är ju helt sjuk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt absurt.

 

Jag trodde att Apple och Telia hade en hyfsad överenskommelse?

Men jag tror knappast att Apple tyckte att ca 8000:- skulle bli ett bra konsumentpris?

 

// urN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl ett rimligt pris... Helt i linje med vad övriga operatörer tar...

 

299 i månaden för abbonemang och telefon + 1700 för att få telefonen i handen vid 2års bindning är rätt billigt tillomed...

 

Det som som sagt saknas är bättre avtal på datatrafiken.

 

Tar man det dyraste abbonemanget får man ju 8G telefonen "gratis", precis som i andra länder, o till liknande kostnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APPLE LOVER

MEN DET ÄR ÄNDÅ MKT MAN INTE FÅR VISST ÄLSKAR IPHONE SKIT MKT MEN SKULLE INTE TROR DEN SKULLE VARA VÄRD SÅ MKT E.X KOLLA KAMRAN EN 2 MEGA :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför döpte inte telia abonnemangen till Dyrt, Dyrare och Dyrast?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tror ni man kommer :huh: kunna köpa den utan abonemang eller ??

 

Förhoppningsvis, men då sätter väl Telia ett pris på 10.000:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hanekylling
Men tror ni man kommer :huh: kunna köpa den utan abonemang eller ??

 

Vi får hoppas att det går efter sommaren. Det var en annan i en tråd som hade hört ett rykte om det iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men varför sätter man ett så högt förstapris?

Telia kommer ju knappast gå vinst på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man kollar på telias andra abbonemang finns ju fastpris privat för 599kr/mån och tecknar man sedan fastpris data för 199kr/mån då det ingår surf upp till 5 Gb.

 

då blir kostnaden 798kr/månad dvs ca 60kr lägre än iMaxi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hanekylling

<iDo>Jo, det är bara för att alla "nördar" ska köpa den dyrt först

När de har gjort det sänker dem priset lite för att vi andra också ska köpa. Det är bara för att suga ut så mycket pengar som möjligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APPLE LOVER

MEN JAG TROR FOLK KOMMER BLI ARGA FÖR MAN HELA TIDEN SNACKAR OM IPHONE OCH BEHANDLAR DE SOM GULD OCH DIAMANT NU NÄR DET ÄR SÅ HÖGT PRIS. SÅ JA FOLK KOMMER NOG FORTSÄTTA IMPORT

ERA KANSKE BILLIGARE IPHONES FRÅN NÅN AV DE ANDRA 70 LÄNDERNA!!

 

IDIOTISKA TELIA :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APPLE LOVER

KANSKE SOM HANEKYLLING SÄGER KOMMER DE HAN NÅN KAMPANJ OM 6 MÅNADER ATT DE 4 FÖRSTA MÅNADERNA ÄR FRIA ELLER NÅT SÅNT SKIT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Talade precis med Telias kundsupport för att få klarhet i några frågeställningar jag hade. Dock fick jag prata med begåvningsreserven av personalstyrkan. Det visade det sig att jag hade bättre koll än den teliaanställde, personen i fråga kunde inte skilja på nedladdningshastighet och mängd nedladdad data. Det slutade med att jag gav upp, då jag insåg att jag inte skulle komma någon vart med mina frågor.

 

Detta gör mej minst sagt irriterad! Telia framstår ju som mycket inkompetenta då de inte fortlöpande utbildar sin personal. Dessutom krävs det inte speciellt mycket tankeverksamhet för att räkna ut att deras kundsupport kommer bli nerringda när de går ut med information som denna.

 

Försöker se det komiska i situationen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det verkar ju jättedumt att det bara är så i Sverige?

 

AT&T kommer ju att sälja iPhone 8gb för 199 dollar, utan månadskostnad, eller har jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det verkar ju jättedumt att det bara är så i Sverige?

 

AT&T kommer ju att sälja iPhone 8gb för 199 dollar, utan månadskostnad?

 

så var det väl knappast. 199 dollarpriset gällde enligt min uppfattning vid tecknande av 24 mån abbonemang

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APPLE LOVER

MEN var det inte telia som sa att det inte skulle komma nån pris info före dagen innan eller nåt sånt !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så var det väl knappast. 199 dollarpriset gällde enligt min uppfattning vid tecknande av 24 mån abbonemang

 

Men vad jag har förstått så är det ingen månadskostnad i och med det abonnemanget?

 

Vad jag inte förstår riktigt är varför de flesta här på forumet verkar vara så griniga? :stjarnsmall:

 

 

EDIT: Har vart i kontakt med AT&T och Telia via mail respektive telefon nu. AT&T skriver att de håller på att diskuterar om hur de ska lägga upp kostnaderna för iPhone 3g. Och telia säger att det kommer fler alternativ till abonnemangen som finns nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen kan vi slippa alla prisspekulationer! :-)

 

Totalkostnad om man väljer en 16 GB på 18 månader blir 8 677 kronor. Det är det abonnemang som jag skulle ha valt eftersom jag mestadels skulle surfa via Wi-fi ändå.

 

Slår man ut det per månad blir det 482 kronor. I dagsläget betalar jag 337 kronor i månaden för min sketna Ericsson. Skillnaden i mitt fall blir alltså 145 spänn.

 

Ska avvakta till hösten innan jag bestämmer mig definitivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APPLE LOVER

är ny medlem här så hur ska man fixa sin blid har apple logga men syns bara i min profilbok och inte när jag skriver inlägg ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är ny medlem här så hur ska man fixa sin blid har apple logga men syns bara i min profilbok och inte när jag skriver inlägg ??

 

Fel tråd? :]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...