Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Behålla oöppnad iPhone G1?


Guzz

Rekommendera Poster

Jag har här i dagarna fått en iPhone av första generation som ännu ligger i sin förpackning. Jag skulle nu vilja ha lite råd för vad jag ska göra i och med att nästa generation kommer inom kort.

 

Alternativ ett är ju att behålla den och glömma 3G, GPS och en bättre batteritid.

 

Alternativ två är att sälja den och sedan försöka köpa den nya när den anläder den 11 Juli. Frågan är väl då om den går att låsa upp så man slipper ett dyrt abonnemang.

 

Alternativ tre är att använda iPhonen fram tills den 11 Juli för att då eventuellt försöka sälja den.

 

Vad skulle du gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har här i dagarna fått en iPhone av första generation som ännu ligger i sin förpackning. Jag skulle nu vilja ha lite råd för vad jag ska göra i och med att nästa generation kommer inom kort.

 

Alternativ ett är ju att behålla den och glömma 3G, GPS och en bättre batteritid.

 

Alternativ två är att sälja den och sedan försöka köpa den nya när den anläder den 11 Juli. Frågan är väl då om den går att låsa upp så man slipper ett dyrt abonnemang.

 

Alternativ tre är att använda iPhonen fram tills den 11 Juli för att då eventuellt försöka sälja den.

 

Vad skulle du gjort?

 

Jag hade sålt den till mig, för en rimlig summa. Jag letar med lykta och spade efter en första generationens, då jag inte kommer använda 3G på minst tre år. Anledning? Jag använder Telia Student som är det i särklass billigaste abbonemanget idag (enligt mig).

 

Så om du kan tänka dig att diskutera en eventuell affär, så pma mig! (Om man kan, annars får du svara här!) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte minnas när jag använde 3G ?? (Blekinge) + att det tar en massa ström så jag har då inga planer på att sälja min 16GB Iphone bara för att de släpper en (idiotdyr) bunden lur i sverige.Den kommer att kosta en 200-400 i månaden +de första 2000:- vänta och se :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur använder man iphone vettigt utan 3g eller konstant wlan?

jag köper en iphone 3g för internetfunktionerna, vill jag bara ringa finns det billigare telefoner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte minnas när jag använde 3G ?? (Blekinge) + att det tar en massa ström så jag har då inga planer på att sälja min 16GB Iphone bara för att de släpper en (idiotdyr) bunden lur i sverige.Den kommer att kosta en 200-400 i månaden +de första 2000:- vänta och se :cry:

 

Det finns ju de som kan tycka att 2000-3000 för telefonen och ett fast pris på 200-400 kronor i månaden är billigt.

 

:borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vänta med att se vad abonnemanget kostar för 3G, och om det går att jailbreaka, det är fortfarande många oklarheter om hur det blir så det är säkrast

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vänta med att se vad abonnemanget kostar för 3G, och om det går att jailbreaka, det är fortfarande många oklarheter om hur det blir så det är säkrast

 

:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hörde att man kan (iallafall i USA) byta gratis till den nya varianten om man har köpte den efter ett visst datum i maj eller något sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bestämt mig att behålla min iPhone i alla fram till Sverige lanseringen, trivs riktigt bra med den!

 

(Om man ska få bytta in den till en 3G så måste man ha ett tecknat avtal med AT&T)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju de som kan tycka att 2000-3000 för telefonen och ett fast pris på 200-400 kronor i månaden är billigt.

 

:borstatanderna:

 

Till exempel jag ! :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...