Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iWork 2008 eller iWork 2006?


mykk

Rekommendera Poster

Jag har installerat iWork 2008 och tänkte ta bort den gamla versionen 2006, men ser att iWork 2006 är betydligt större än 2008: 1,95 GB vs. 685 MB. Innebär detta att 2006-versionen är bättre bara därför att den är större? Vad beror skillnaden på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tyvärr inte kolla upp det eftersom jag saknar iWork 06 på denna Mac. Jag har dock svårt att tänka mig att det är något viktigt. Det följer ju i allmänhet med en hel del mallar och instruktionsfilmer med Apples program - kan det vara sådant? Hur gjorde du vid installationen, valde du bort typ instruktionsfilmer vid 08-instruktionen? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tyvärr inte kolla upp det eftersom jag saknar iWork 06 på denna Mac. Jag har dock svårt att tänka mig att det är något viktigt. Det följer ju i allmänhet med en hel del mallar och instruktionsfilmer med Apples program - kan det vara sådant? Hur gjorde du vid installationen, valde du bort typ instruktionsfilmer vid 08-instruktionen? :)

 

Jag kommer inte ihåg någon fråga om instruktionsfilmer när jag installerade den nya versionen. Men även så vore det konstigt om inte minst än en halv av programmet bestod av instruktionsfilmer. Hur mycket tar ditt program på hårddisken?

 

På Apples hemsida fanns ingen om detta, men kanske är det bra om jag frågar dem också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer inte ihåg någon fråga om instruktionsfilmer när jag installerade den nya versionen. Men även så vore det konstigt om inte minst än en halv av programmet bestod av instruktionsfilmer. Hur mycket tar ditt program på hårddisken?

 

På Apples hemsida fanns ingen om detta, men kanske är det bra om jag frågar dem också.

 

Mitt ligger på 685,5 MB. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt ligger på 685,5 MB. :)

 

Tack fps, iCries och Elin A. Jag har ställt frågan på Mac diskussionsforumet och fått det följande svaret:

 

Peggy:

The difference is due to the way graphics are accessed by the templates. In iWork '05 & '06 the various graphics in the templates existed in each language version. Now, the templates share resources. Since there are about 15 different language versions of the templates, that’s a lot of space saved.

 

Det låter bra, och detta innebär att man kan ta bort den 2006 versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...