Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

10 saker som fortfarande saknas i nya iPhone 3G


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Lite väl mycket spågumma över artikeln, va? "Kopiera-och-klistra lyser fortfarande med sin frånvaro.", hur fanken vet ni det? Tror ni att Apple skyltar med en sådan grej på WWDC?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går fortfarande inte att använda en iPhone som modem. Något som efterlysts av många som ofta befinner sig på resande fot.
Är en sak som verkligen skulle göra den företagsvänlig.
Otroligt nog har Apple ännu inte aktiverat videoinspelning, trots att många hackare visat att det lätt går att fixa. Dessutom är det ganska anmärkningsvärt att Apple kör exakt samma kameramodul som i den första versionen.
instämmer, vilket hack aktiverar detta?
Det virtuella tangentbordet borde finnas tillgängligt oavsett hur man vinklar mobilen. I dagsläget krävs alltför ofta att man har mobilen i stående position.
Att kunna skriva med den liggande skulle göra den mera användarvänlig.
Bluetooth-stödet är inte helt perfekt. Till exempel går det inte att koppla in ett externt tangentbord och kör man BT-hörlurar erbjuds endast mono.
Borde vara en sak som kommer inom en nära framtid (typ 2 månader) om man nu ska ligga i utvecklingens framkant...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite väl mycket spågumma över artikeln, va? "Kopiera-och-klistra lyser fortfarande med sin frånvaro.", hur fanken vet ni det? Tror ni att Apple skyltar med en sådan grej på WWDC?

 

Det finns faktiskt folk som har testat den nya mobilen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer antagligen inte köpa iPhone, däremot iPod Touch, men ser lite saker som saknas.

 

Spela upp musik genom AirTunes.

 

Synka trådlöst istället för med sladd.

 

Vad jag förstått så fungerar inte Apples radiosladd till iPhone/Touch.

 

Bluetooth: Stereo till hörlurar och bil, skicka kontakter, möten osv, fjärrkontroll till Macen.

 

Inbyggd diskettstation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer antagligen inte köpa iPhone, däremot iPod Touch, men ser lite saker som saknas.

 

Spela upp musik genom AirTunes.

 

Synka trådlöst istället för med sladd.

 

Vad jag förstått så fungerar inte Apples radiosladd till iPhone/Touch.

 

Bluetooth: Stereo till hörlurar och bil, skicka kontakter, möten osv, fjärrkontroll till Macen.

 

Inbyggd diskettstation.

 

Fortsatter listan...:

 

Nerladdning av podcast utan att ansluta sig via itunes. Det finns ju en music store, varfor inte lagga till sina podcast ocksa. Dessutom borde man kunna lagga till podcasten genom "push" sa de uppdaterades so fort de lagts ut pa natet!!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast hur mycket kan man begära när de samtidigt sänkt priset? Jag tar hellre ett lågt pris än mera funktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast hur mycket kan man begära när de samtidigt sänkt priset? Jag tar hellre ett lågt pris än mera funktioner.

 

Word! :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast hur mycket kan man begära när de samtidigt sänkt priset? Jag tar hellre ett lågt pris än mera funktioner.

 

men ärligt, att lägga till några av de uppräknade funktionerna borde inte kosta ett skit i sammanhanget.

 

Finns ensamma personer som kodat ihop fullt dugliga videokamera program på sin fritid, hur tänker jobbs när han inte tar med det lixom???

att spara på funktioner till senare releaser för o behålla fräshören kring uppgraderingar e bara sjukt störigt när telefonen är så jävla grym i övrigt.

 

Jag anser att man borde göra det så bra man kan från början, o spöa all konkurans med en gång istället för o köra den på 90 % av dess potential som i nuläget, av anledningar det är få/ingen som ens begriper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men ärligt, att lägga till några av de uppräknade funktionerna borde inte kosta ett skit i sammanhanget.

 

Finns ensamma personer som kodat ihop fullt dugliga videokamera program på sin fritid, hur tänker jobbs när han inte tar med det lixom???

att spara på funktioner till senare releaser för o behålla fräshören kring uppgraderingar e bara sjukt störigt när telefonen är så jävla grym i övrigt.

 

Jag anser att man borde göra det så bra man kan från början, o spöa all konkurans med en gång istället för o köra den på 90 % av dess potential som i nuläget, av anledningar det är få/ingen som ens begriper.

 

Ja, men uppenbarligen funkar det ganska bra att spara på funktioner till senare releaser med tanke på den extrema hype som är inför varje uppdatering/uppgradering. Se bara nu, när de lägger in 3G som funnits som standard på väldigt många mobiltelefoner i flera år, så är folk lyriska och tycker att Apple är geniala.

 

Du anser att man ska bjuda på hela kakan på en gång, men då blir det nog betydligt svårare för Apple att mjölka ur den guldgruva iPhonen faktiskt är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, som konsument vill jag såklart inte ha Nästan perfekta produkter, som försämrats med flit. Jag ser din poäng dock, apple vill ha mina pengar o mjälkar kossan mer än två gånger ,vilket vilket vinstdrivande företag som helst hade gjort om de kunnat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Apple inte ens fått in stöd för NMT i den nya iPhonen??

Jag köper nog ingen ny, den första blev stulen efter månad :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Apple inte ens fått in stöd för NMT i den nya iPhonen??

Jag köper nog ingen ny, den första blev stulen efter månad :(

 

 

Stöd för NMT? Vad menar du nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Nej att NMT lyser med sin frånvaro är ju rent utsagt förskräckligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Speciellt eftersom NMT nätet är utbytt i Sverige och frekvenserna sålda till det som nu kallar sig ICE.NET

Mycket vanligt med mobiltelefoner som klarar NMT nätet också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Speciellt eftersom NMT nätet är utbytt i Sverige och frekvenserna sålda till det som nu kallar sig ICE.NET

Mycket vanligt med mobiltelefoner som klarar NMT nätet också.

 

Men inte kunde väl GSM-telefoner använda NMT-nätet när det var aktivt som mobilnät? Det tror jag inte riktigt på! Har ni någon länk som bekräftar detta?

 

 

 

D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

GSM telefonerna kan inte köra på NMT nätet (när det nu fanns) det är två helt olika tekniker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men uppenbarligen funkar det ganska bra att spara på funktioner till senare releaser med tanke på den extrema hype som är inför varje uppdatering/uppgradering. Se bara nu, när de lägger in 3G som funnits som standard på väldigt många mobiltelefoner i flera år, så är folk lyriska och tycker att Apple är geniala.

 

Du anser att man ska bjuda på hela kakan på en gång, men då blir det nog betydligt svårare för Apple att mjölka ur den guldgruva iPhonen faktiskt är.

 

Vilket jävla skitsnack, 3G är inte problemet. Det är sådana uppenbara grejer som MMS, kopiera och klistra eller videoinspelning, sånt som funnits sedan 2004. Att Apple sedan ska komma med en produkt som kan göra saker som inte andra mobiler kan, men samtidigt saknar saker som mobiler haft i ett halvtdecennium.

Det är inte acceptabelt och ingen blir imponerad av Apple ifall de lägger till det i en senare produkt, det borde ses som självklart.

 

Vad gäller utveckling så finns det gott om utrymme för detta, jag håller med jpe. Skulle Apple sålt en iPhone 3G med MMS, kopiera klistra, inspelningsfunktion är jag helt övertygad om att de skulle tagit 5% marknadsandelar direkt.

Och för övrigt så håller nvidia på att utveckla grafikacceleratorer som faktiskt klarar av att avkoda HD på mobila enheter, och intels atom processor är väldigt populär tänk om man kunde haft en 800 MHz prolle i en framtida iPhone? Och TV i mobilen har många mobiler haft ett tag nu.

Utveckling är inget problem, Apple kan komma att sätta krokben för sig själva.

 

Jag tycker trots detta att iPhone är för bra för att vara sann, men det ska vara konsumenterna som bestämmer vad vi vill ha i produkterna inte Apple som sätter in det dem tycker är lämpligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker trots detta att iPhone är för bra för att vara sann, men det ska vara konsumenterna som bestämmer vad vi vill ha i produkterna inte Apple som sätter in det dem tycker är lämpligt.

 

exakt, att va framsynt är en sak, då man tex skippar floppy disk stödet o nu discdriven på Airen, men o skippa funktioner som alla använder o som man förmodligen kommer att lägga in senare gör mig bara avtänd på produkten.

 

Tycker de borde gjort rätt från början, o skippat den här operatörs kräsenheten, sålt dem kontant över hela världen medans de fortfarande hade all konkurans med byxorna nere.

Vi kommer få se bättre produkter från andra håll snart, det är jag övertygad om, hoppas apple inte sitter still... för i ärlighetens namn har man i princip suttit still sen den släpptes för ett år sen, att stoppa i gps o 3g är ingen imponerande utveckling år 2008, det kunde man gjort från början, oavsett bullshit ursäkten om batteritid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...