Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3g saknar "video"kamera.


Closetland

Rekommendera Poster

Var och en använder sin telefon på olika sätt men att 2008 lansera en telefon med SMS men utan MMS som standard är en klar miss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Hehe mms... att ni orkar? DET KOMMMER GARANTERAT som 3e part iaf... finns idag redan till Jailbreakade lurar....

 

Det andra är värre och går inte bygga in efterhand :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe mms... att ni orkar? DET KOMMMER GARANTERAT som 3e part iaf... finns idag redan till Jailbreakade lurar....

 

Det andra är värre och går inte bygga in efterhand :/

 

Med risk för att bli tjatig så håller jag med dig - en gång till ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk för att bli tjatig så håller jag med dig - en gång till ...

 

 

håller man med mig blir man aldrig tjatig :D haha. :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag menar är att mobilen alltid ska komprimera bilden för ett mms, och det tar extra tid.

min tytn II gör det inte, den komprimera inget alls =) inte ens mms-bilder. (fast såklart den tar ju usla bilder så...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det som gör mms överlägset i vissa situationer är att man slipper bry sig om mottagaren har fixat mail i nallen, man kanske inte ens har en mail adress till den man skickar till, och har ma inte push mail så tar det ju kanske ett tag innan man ens tar hem meddellandet. Mail känns för mig ganska...retro. Har man ingen koll är det struligt att ställa in, nytt konto, server inställningar, push osv.

 

Ja, mail känns helt enkelt gammalmodigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag har skickat max 2 MMS och mottagit max 5 MMS under hela den perioden jag haft mobiltelefon. Det är väl en 10 år iallafall och MMS har väl funnits i 3år av dom eller mer?

 

Använder folk verkligen denna funktion? Känns helt onödigt för mig och ärligt talat kunde jag inte bry mig mindre om detta. Sen pratet om kameran, samma där ungefär. Visst man tar någon bild då och då, rätt oseriösa sådana. Dom gångerna jag ska ta "riktiga" bilder så använder jag min digitalkamera. Hade jag gjort oavsett om det vart 2mp eller 5mp på mobilen. Känslan och funktionerna på en "riktigt" digitalkamera slår vilken kameramobil somhelst.

 

Det är ju trots allt en mobiltelefon, den går att ringa på, går att sms:a. Sen alla bonusgrejer som GPS, 3G, iPod, Internet osv osv osv gör det ju bara ännu mer intressant att köpa den. Men egentligen är det väl inte svårare än så att alla som gnäller om kamera, mms osv får gå och köpa ett alternativ som dom anser bättre. Tröttsama diskussioner om ni frågar mig, spelar ingenroll hur mycket man dividerar hit och dit så kommer det inte vips finnas bättre kamera och mms i iPhonen som kommer 11 Juli. Så är det någon mening att älta det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mms är så gay:P haha gör mig inget att de itne finns!

 

Men har ni någonsin tagit ett kort med en iPhone?! att det bara är 1.3 spelar ingen som helst roll! När et är bra ljus så tar den bättre bilder än nån mobilkamera jag sett!

 

Sen går de ju filma med den, bara fixa nått program som gör det.

 

haade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med tonarjesus sista del lite;):P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker bara att om man släpper en hypermodern telefon 2008 så ska den fan kunna skicka mms, klara videosamtal och för den delen, kunna spela in video.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ringa videosamtal, vem med handen på hjärtat gör det? De enda jag vet är döva.

MMS trodde jag ar helt utdött? mailar man int hellre när man har en mobil med turbo3G?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen så bara alla de möjligheter som finns med en iphone,mms är inte standard men det går ändå fixa, kommer komma massa spel och i stort sett allt går att göra, filma går med även om de inte är standard..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ringa videosamtal, vem med handen på hjärtat gör det? De enda jag vet är döva.

MMS trodde jag ar helt utdött? mailar man int hellre när man har en mobil med turbo3G?

 

Snackar vi vanliga användare tror jag inte många ens har ställt in telefonen för att ta emot mail. Videosamtal kan jag hålla med om är lite utdött, men just den gången man vill göra det så får man plocka fram en gammal A920, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställa in telefonen för mail?! folk kommer ju använda sin vanliga hotmail. det är inte Bsurf på en iPhone.

 

Tog hotmail som ex, eftersom säkert 80% av alla som kommer köpa iPhone är fjortisar och brats (som ser iPhonen som en modesak) lär ha det då MSN styr deras liv;)

 

Haade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jooo, men få en östermalms stekare att ställa in smtp/pop servrar osv. känns ju lika troligt som att Björn Borg skulle ha ett seriöst samhällsprogram i SVT med Kungen som bisittare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men dom måste ju inte göra det?

Dom surfar bara in på hotmail i deras iPhone i Safari du vet;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men dom måste ju inte göra det?

Dom surfar bara in på hotmail i deras iPhone i Safari du vet;)

 

I hear You! men trots allt, om man inte har push mail så känns det lite kubanskt att inte kunna ta emot ett simpelt mms.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

well, hellre gps och 3g än videosamtal, kommer ihåg när jag och polarna köpte SE Z1010 och vi gjorde stora grejen av videosamtal, men ingen använde det ens efter de första enstaka gångerna, känns inte precis behagligt med videosamtal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom mms bara handlar om att ändra lite i mjukvaran då det tydligen ahr gått så är det inget problem, det kommer komma förr eller senare, eller så satsar apple på framtiden vilket jag hoppas, mms är dött..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen vad jag vet. det är inte så att jag skulle välja en sonyericsson eller nokia bara för att de har mms..

 

KOmmer dock inte köpa en iPhone så länge telia bestämmer över den..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KOmmer dock inte köpa en iPhone så länge telia bestämmer över den..

 

 

Samma här. Sålänge Telia bestämmer och sätta priser och (Antagligen låser oss) så kan dom glömma mig som kund. Men jag undrar egentligen, nåt måste dom ha tänkt utt apple/telia. För så många som inte har Telia utan annat abonnemang som inte bara kan säga upp det. Det måste ju finnas ett alternativ för oss också att skaffa en iPhone, för det handlar ju om att sälja så många som möjligt. Det måste ju generera i att det kommer något erbjudande att köpa en olåst eller nåt. Eller är det så illa att dom på allvar tror att folk först ska byta till Telia och ändå sitta och betala sina månadskostnad till sin gamla operatör tills bindningstiden till den går ut....? Så illa kan det inte va intalar jag mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vi är dumma blåsta konsumenter, klart att vi betalar dubbelt för att ha en häftig pryl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går ju rykten om att den kanske ska släppas med kontankort, hoppas det, då är det bara att låsa upp den sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer att hålla med;

 

Känns billigt att MMS inte finns med. Och jovisst, kommer säkert 3:e partsprogram. Men ändå, en mobiltelefon, Ringa, SMS och MMS är ju "standard". Och varför jag också envisas med besvikelsen avsaknad MMS, är nog just morsan. Som tidigare inlägg, bara knäppa en bild, skicka som MMS, morsan får ta del av sin sons vardag, även om det inte händer ofta he he, men hon blir ju lika glad över varje MMS hon får :) Att få morsan eller andra mindre teknikkunniga att ställa in mail bla för att ta emot bilder kommer bara få mina nerver att skaka i slutändan. Sen dels har man ju alla telefonnummer i just mobilen, som man dels också ringer med? Jag har iaf inte alla epostadresser till samtliga i min telefonbok.

 

Ja ja, nog om detta. Jag kommer själv behålla min SE W880 för att jag tycker den e tunn, smidig och har alla funktioner en mobiltelefon behöver. Den tar absolut ingen plats i bakfickan, tål stryk och jag gillar tom bakdelen som känns gummiaktig. W890 e helt ok även den, även om jag gillar den kantigare W880 bättre :) Slutsatsen är ju hur enkelt OM en iPhone får plats i bakfickan, tåls att sittas på? Jag tänker inte bära med mig en väska runt magen eller en attacheväska? :D

 

Nåja, jag kommer skaffa mig en iPhone i vilket fall som helst för jag e Apple-addicted, men detta kommer inte ske så länge enbart Telia bestämmer.

 

Puss o kram mina vänner. :kissing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...