Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3g saknar "video"kamera.


Closetland

Rekommendera Poster

Ok om vi bortser från den tidiga 2000talet missen med videosamtal över 3g....

 

MEN

 

idag finns ca 6mille lurar? innan året är slut och den lanserats i alla 70länder ja undrar hur många?

alltså varför valde inte apple att köra en 1,3mpx kamera on the front och integrera "ichat" i lurarna?????? Hade ju varit tokigt soft. OCH förstå kängan de hade kunnat gjort på msn messenger?

 

lite besviken är jag faktiskt över det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

tänker faktisk likvädigt. varför undviker man att ha en vettig kamera med både bra vilder och bra video när den släpps i teknikintensiva europa/asien. För usa ligger ju 4-5år efter oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok om vi bortser från den tidiga 2000talet missen med videosamtal över 3g....

 

MEN

 

idag finns ca 6mille lurar? innan året är slut och den lanserats i alla 70länder ja undrar hur många?

alltså varför valde inte apple att köra en 1,3mpx kamera on the front och integrera "ichat" i lurarna?????? Hade ju varit tokigt soft. OCH förstå kängan de hade kunnat gjort på msn messenger?

 

lite besviken är jag faktiskt över det...

 

 

Instämmer helt och fullt. En extra kamera kan knappast driva upp priset särskilt mycket. Däremot hade den, precis som du skriver, kunnat ge iPhone ett extra försprång mot alla konkurrenter. Nu har de säkert sovit illa inatt redan som det är men det känns som att Apple missat ett tillfälle här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har haft en sån kamera på väldigt många av mina mobiler ganska långt tillbaka men jag lovar er, jag har ALDRIG använt den. så vad tjafsar ni om, ingen ringer videosamtal ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har haft en sån kamera på väldigt många av mina mobiler ganska långt tillbaka men jag lovar er, jag har ALDRIG använt den. så vad tjafsar ni om, ingen ringer videosamtal ändå...

 

Vi tjafsar inte, vi diskuterar och jag har både ringt och tagit emot videosamtal med den del andra telefoner som jag har använt. Dessutom gör du en logiskt tankekullerbytta - videosamtal kräver 3G - något som är tämligen nytt. Det är en delförklaring till att videosamtal på mobil inte slagit igenom, ännu. Vidare har Apple en alldeles utmärkt chat/video-klient i iChat. Jag vidhåller att Apple missat ett tillfälle här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hade faktiskt varit grymt. Tänk om du tex har skype i luren; du ringer upp dina skypekontakter.

Ichat; ringer upp dina ichat kontakter när dom sitter på deras datorer, eller deras iphones.

 

Samma med Msn.

 

Och såklart skulle det funkat både på wifi och 3g.

 

Hade inte vart svårt att fixa, synd tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 snodde väl samtliga hörselskadade, mina fd svärföräldrar bla.

Jag känner inga andra som använder funktionen.

Apple är ju grymma på att dra igång trender så det hade nog bara swischat till

så hade flertalet, i alla fall ungdomar, börjat köra med "bildtelefon"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om inte alla använder videosamtal och MMS, så tycker jag det är bedrövligt att det inte kommer finnas. En hypermodern 3g telefon som släpps 2008 MÅSTE bara ha dom funktionerna. Inte många vanliga Svenssons använder epost i telefonen. Vill man skicka en liten bild är MMS väldigt smidigt tycker jag.

 

Lite missnöjd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om inte alla använder videosamtal och MMS, så tycker jag det är bedrövligt att det inte kommer finnas. En hypermodern 3g telefon som släpps 2008 MÅSTE bara ha dom funktionerna. Inte många vanliga Svenssons använder epost i telefonen. Vill man skicka en liten bild är MMS väldigt smidigt tycker jag.

 

Lite missnöjd...

 

 

MMS lär komma som tredjepartsprogram så där tror jag inte att du kommer att behöva misströsta särskilt länge. Videokonferens däremot...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MMS måste väl för fasen finnas som standard? Är ju ett skämt att släppa en telefon år 2008 och inte ha möjlighet till MMS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MMS måste väl för fasen finnas som standard? Är ju ett skämt att släppa en telefon år 2008 och inte ha möjlighet till MMS.

 

Word.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Word.

 

 

Det är såna här saker som gör att iPhone inte lockar mig något vidare.

Skithäftig pryl visst, men saknar den grundläggande funktioner som dom flesta mobiltelefoner haft i många år så lockar den inte mig alls.

 

Jag håller mig till Sony Ericsson K850 och Nokia N95 tills vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De enda MMS meddelandena som jag får är spam från Tele2, så jag kommer inte att sakna den funktionen ett dugg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ha all teknik i samma telefon, köp en japansk modell. Vill du ha Apple no matter what, håll dig till dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

maila istället... :rolleyes: . nej, floppy finns inte heller...

 

Om inte mail är ett alternativ då? Det finns många tillfällen där MMS är överlägset mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om telia kommer sälja i pris motsvarande $199 (troligen aningen högre), ~2000kr så klarar jag mig utan, du får ändå väldigt mycket för pengarna. Visst så hade jag förväntat mig mer nyheter, men det kommer antagligen så småningom (iPhone 3.0)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns många tillfällen där MMS är överlägset mail.

Hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

MMS kommer ju fram omedelbart, medan vissa har ovanan att bara kolla mailen en gång i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur?

 

Ett snabbt exempel, jag knäpper ett kort på mig och tjejen på semestern och mmsar till min mor som tar emot det på sin mobiltelefon. Det går snabbt och smidigt och hon kan nå bilden oavsett var hon är.

 

Det finns många som inte använder datorer i samma utsträckning som dom använder mobiltelefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett snabbt exempel, jag knäpper ett kort på mig och tjejen på semestern och mmsar till min mor som tar emot det på sin mobiltelefon. Det går snabbt och smidigt och hon kan nå bilden oavsett var hon är.

 

Det finns många som inte använder datorer i samma utsträckning som dom använder mobiltelefon.

Be mor då aktivera mailen i hennes mobil så går det ännu smidigare utan en massa komprimering av bilderna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Be mor då aktivera mailen i hennes mobil så går det ännu smidigare utan en massa komprimering av bilderna ;)

 

Komprimering? Man skickar knappast några större filer via mms ändå.

Ska det bara visas upp på mobilens display så ställer det ju inte speciellt höga krav på bilden.

 

Bara för att man själv använder mail i mobilen så betyder det ju inte alla andra gör det.

Ett MMS kommer fram direkt, ingen risk att personen missar det.

Men dom som inte är aktiva mailanvändare kanske bara kollar den några gånger i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Komprimering? Man skickar knappast några större filer via mms ändå.

Ska det bara visas upp på mobilens display så ställer det ju inte speciellt höga krav på bilden.

 

Bara för att man själv använder mail i mobilen så betyder det ju inte alla andra gör det.

Ett MMS kommer fram direkt, ingen risk att personen missar det.

Men dom som inte är aktiva mailanvändare kanske bara kollar den några gånger i veckan.

Det jag menar är att mobilen alltid ska komprimera bilden för ett mms, och det tar extra tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...