Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Aktivera" abomemanget via itunes i Sverige?


Tulen

Rekommendera Poster

Går det att köpa en iPhone i Sverige och lämna affären med telefonen utan ett abonemang?

 

Kommer detta att fortfarande fungera i länder som USA och Storbritanien?

 

Hur gör man om man vill ha en iPhone 3G och vill "aktivera" abonemanget hemma?

 

Tacksam för svar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjornharstedt

Det tror jag absolut inte.

 

Det verkar som att man i USA kommer kräva att kunden tecknar abonnemanget i butik - precis på samma sätt som det funkar i resten av världen med andra telefoner.

 

Det är därmed inte sagt att det inte kommer gå att "casha" en telefon utan att teckna abonnemang, även om jag inte tror att det kommer bli så...

 

http://www.appleinsider.com/articles/08/06...ent_buyers.html

 

Trist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha de måste ju ändra på den grejen.... i synnerhet med tanke på steves något kaxiga uttryck om att luren redan idag används över typ hela världen :D :D :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

From now on måste man teckna abbonemang direkt i affären - i alla butiker i hela världen.

Antar att operatörerna blev pissed off för att så många låste upp telefonenerna.

 

Detta innebär antar jag att prissänkningen inte spelar så jättestor roll - det kommer bli en jäkligt dyr telefon i längden. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får inte glömma att alla led i distributions kedjan måste få tjäna sina pengar... annars så kan det ju inte utvecklas och distribueras bra produkter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså är det bara o glömma e-handel via telia.se... =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RockingTeddybear
From now on måste man teckna abbonemang direkt i affären - i alla butiker i hela världen.

Antar att operatörerna blev pissed off för att så många låste upp telefonenerna.

 

Detta innebär antar jag att prissänkningen inte spelar så jättestor roll - det kommer bli en jäkligt dyr telefon i längden. :(

 

 

Jag förstår inte att alla tjatar om detta? Vad är det som blir dyrt?

Ta t.ex i USA hos AT&T kostade ett abonnemang ca 500kr/mån och för det fick du 450minuter (kostar ca 0,70kr/min i sverige = 315) 200 sms (kostar i snitt 0,50kr = 100kr) och FRITT OBEGRÄNSAT surf via telefonen. det betyder att du får surfa hur mycket du vill för 85kr/mån. Är det dyrt? + att telefonen i sig numera kostar $199 ($299)... (svenska priser baserat på snitt av Telias priser...)

 

För mig ser det inte dyrt ut?

Jag kommer iallafall gladligen att köpa en iPhone!!! :D:D är så glad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, så då kommer alla byta till telia då eller?!

Fan va kass. jag tycker det är riktigt dåligt att inte sälja mobilen utan abonnemang, skulle gladigen betala ett par tusen mera för att slippa telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte att alla tjatar om detta? Vad är det som blir dyrt?

Ta t.ex i USA hos AT&T kostade ett abonnemang ca 500kr/mån och för det fick du 450minuter (kostar ca 0,70kr/min i sverige = 315) 200 sms (kostar i snitt 0,50kr = 100kr) och FRITT OBEGRÄNSAT surf via telefonen. det betyder att du får surfa hur mycket du vill för 85kr/mån. Är det dyrt? + att telefonen i sig numera kostar $199 ($299)... (svenska priser baserat på snitt av Telias priser...)

 

För mig ser det inte dyrt ut?

Jag kommer iallafall gladligen att köpa en iPhone!!! :D:D är så glad!

 

Köper man en SE P1i på abonnemang his Telia landar slutnotan på lite över 7000:- när bindningtiden är slut. Köper du telefonen utan abonnemang kostar den under 4000:-

 

det tycker jag är en stor skillnad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köper man en SE P1i på abonnemang his Telia landar slutnotan på lite över 7000:- när bindningtiden är slut. Köper du telefonen utan abonnemang kostar den under 4000:-

 

det tycker jag är en stor skillnad...

Du måste ju räkna med det andra abonnemanget som du tänkt att använda också, annars blir det som att räkna äpplen och päron. Om man inte räknar med alla omkostnader så kommer uträkningen bli snedvriden och i det här fallet ett argument som inte fungerar.

Ingen vill väl ha en telefon som man inte kan ringa med, vilket det blir om du inte räknar med andra abonnemangets kostnader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT, men ändå: jag undrar om push-tjänsten i MobileMe kommer att fungera utan Telia-abonnemang? Dvs: kan jag köpa en iPhone utan abonnemang hos Telia (om nu det bli möjligt), stoppa i mitt tre-kort och få tillgång till push-tjänsten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi säger att ett abonnemang kommer kosta 500:- /mån

 

Jag har i dagsläget en teleräkning på ca 150:- /mån.

Om jag ska betala 500:-/mån så innebär det 350:- extra i 24 månader som jag vanligtvis inte har.

 

Detta ger en slutnota på 8400:- extra !!

Jag skiter ju totalt i om jag kan skicka fler SMS eller kan ringa längre tid...

 

Man får hoppas att det blir flera alternativ med billigare kostnad fast med färre minuter & SMS.

Fast jag fortsätter nog ett tag till på den Iphone jag redan har ;)

 

MEN hade jag ingen Iphone så skulle jag nog köpa en iallafall... trots priset... SÅ BRA ÄR DEN !!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kanske jag trampar folk på tårna, men jag står för vad jag nu tänker delge. :)

 

Om livet är så drastiskt över att det kostar 200-500 SEK mer i månaden, så anser jag att man bör istället lägge sitt fokus på att se över hur man kan förvärva MER inkomster.

 

Personligen tycker jag man skall skilja på KOSTNAD (priset) och VÄRDE, dessa hänger inte alltid ihop i ett 1-till-1 förhållande. Priset kan vara oerhört "högt", men VÄRDET kanske är ännu högre.

 

Vi kan ju givetvis ha massa olika åsikter om både det ena eller det andra vad beträffar att man bara kan ha Telia abonnemang med sin iPhone etc, men vi får inte glömma att det är Apple som väljer, för det är deras produkt och deras tjänster. Så länge man är slutkonsument så kan man bara vara med och förändra marknaden genom att antingen inte stötta någon aktör på marknaden som gör sådant man inte vill.

 

Ingen vill nog jobba gratis, och då blir det väl lite snett att begära det av sin omgivning... eller?

 

Ser fram emot iPhone 2.0 med 3G och GPS så in i bomben!!

 

--Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte att alla tjatar om detta? Vad är det som blir dyrt?

Ta t.ex i USA hos AT&T kostade ett abonnemang ca 500kr/mån och för det fick du 450minuter (kostar ca 0,70kr/min i sverige = 315) 200 sms (kostar i snitt 0,50kr = 100kr) och FRITT OBEGRÄNSAT surf via telefonen. det betyder att du får surfa hur mycket du vill för 85kr/mån. Är det dyrt? + att telefonen i sig numera kostar $199 ($299)... (svenska priser baserat på snitt av Telias priser...)

 

För mig ser det inte dyrt ut?

Jag kommer iallafall gladligen att köpa en iPhone!!! :D :D är så glad!

 

 

Om man redan betalar ett annat abonemang så vill man inte betala ett extra i onödan. Jag har redan ett. Det räcker med det. Sen ringer jag väldigt lite. Tror jag ringde och skickade SMS för 500 kronor på hela förra året så jo jag tycker den typen av abonemang är jättedyra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kanske jag trampar folk på tårna, men jag står för vad jag nu tänker delge. :)

 

Om livet är så drastiskt över att det kostar 200-500 SEK mer i månaden, så anser jag att man bör istället lägge sitt fokus på att se över hur man kan förvärva MER inkomster.

 

Personligen tycker jag man skall skilja på KOSTNAD (priset) och VÄRDE, dessa hänger inte alltid ihop i ett 1-till-1 förhållande. Priset kan vara oerhört "högt", men VÄRDET kanske är ännu högre.

 

Vi kan ju givetvis ha massa olika åsikter om både det ena eller det andra vad beträffar att man bara kan ha Telia abonnemang med sin iPhone etc, men vi får inte glömma att det är Apple som väljer, för det är deras produkt och deras tjänster. Så länge man är slutkonsument så kan man bara vara med och förändra marknaden genom att antingen inte stötta någon aktör på marknaden som gör sådant man inte vill.

 

Ingen vill nog jobba gratis, och då blir det väl lite snett att begära det av sin omgivning... eller?

 

Ser fram emot iPhone 2.0 med 3G och GPS så in i bomben!!

 

--Andreas

 

 

 

Även om man har råd med en mobilräkning på 500:- i mån är det en onödig utgift om man bara i dag ringer för ca 200:- som jag.

 

Jag sa upp mn fasta telefonlina med telia för utav de nästan 600:- i kvartalet jag betalade var knappt 150:- samtalskostnader. Finns ingen anledning att betala för något man inte använder - det gäller även iphoneabonnemanget.

 

jag betalar gärna 3000-4000:- direkt i affären och fortsätter ringa för 200:- i mån. utan att vara bunden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kanske jag trampar folk på tårna, men jag står för vad jag nu tänker delge. :)

 

Om livet är så drastiskt över att det kostar 200-500 SEK mer i månaden, så anser jag att man bör istället lägge sitt fokus på att se över hur man kan förvärva MER inkomster.

 

Personligen tycker jag man skall skilja på KOSTNAD (priset) och VÄRDE, dessa hänger inte alltid ihop i ett 1-till-1 förhållande. Priset kan vara oerhört "högt", men VÄRDET kanske är ännu högre.

 

Vi kan ju givetvis ha massa olika åsikter om både det ena eller det andra vad beträffar att man bara kan ha Telia abonnemang med sin iPhone etc, men vi får inte glömma att det är Apple som väljer, för det är deras produkt och deras tjänster. Så länge man är slutkonsument så kan man bara vara med och förändra marknaden genom att antingen inte stötta någon aktör på marknaden som gör sådant man inte vill.

 

Ingen vill nog jobba gratis, och då blir det väl lite snett att begära det av sin omgivning... eller?

 

Ser fram emot iPhone 2.0 med 3G och GPS så in i bomben!!

 

--Andreas

 

 

Absolut. Jag tycker inte 500 i månaden är värt det för en telefon därför kommer jag inte köpa ngn heller.

Jag nöjer mig med den Iphone jag redan har som inte är låst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte att alla tjatar om detta? Vad är det som blir dyrt?

Ta t.ex i USA hos AT&T kostade ett abonnemang ca 500kr/mån och för det fick du 450minuter (kostar ca 0,70kr/min i sverige = 315) 200 sms (kostar i snitt 0,50kr = 100kr) och FRITT OBEGRÄNSAT surf via telefonen. det betyder att du får surfa hur mycket du vill för 85kr/mån. Är det dyrt? + att telefonen i sig numera kostar $199 ($299)... (svenska priser baserat på snitt av Telias priser...)

 

För mig ser det inte dyrt ut?

Jag kommer iallafall gladligen att köpa en iPhone!!! :D:D är så glad!

 

Mm, jag förstår hur du tänker, men vad man tycker beror nog mycket på hur man använder telefonen.

Just nu kör jag på Comviq kontantkort, och inte en chans att jag ringer för 315 i månaden, eller skickar 200 sms. Jag skulle göra en jätteförlust med det abbonemanget.

 

Sure, om man bara skulle få betala 85 kr/månaden för fri surf och sen betala samtal/sms själv, sure. Det skulle jag nog kunna acceptera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet för mig är inte kostaden i sig. Det är mer att jag iten vill binda upp mig i två år på ett abb! Om man får möjlighet att köpa loss telefonen helt så gör jag det istället. Även om det skulle röra sig om samma (eller mer!) pengar som för abbet (efter två år)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...