Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Nyhetsroboten

Bekräftat: Nya MobileMe ersätter föråldrade .Mac

Rekommendera Poster

"Tack vare Web 2.0 är tjänsten dessutom riktigt snygg."

Ni är ju inkompetenta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ajdå, här var det hårda ord.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ni är ju inkompetenta.

Om du inte begriper vad som står, är det inte enklare att be om en förklaring?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ni är ju inkompetenta.

Verkar vara lite (begrepps)förvirring här.....

Att uttrycka att något är snyggt är väl knappast något som gör någon inkompetent.

Tycker det vore på sin plats med en förklaring, man blir lite nyfiken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Om du inte begriper vad som står, är det inte enklare att be om en förklaring?

Det är snarare artikelförfattaren som inte begriper att modeordet "Web 2.0" inte motsvarar "snyggt utseende". Eftersom det i slutändan bara är en luddig marknadsföringsklyscha vill jag inte skapa en fejd kring det, men ert forum inte tyckte att jag skulle få göra mitt inlägg mindre aggressivt en halvtimme efter att det skrevs.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det är snarare artikelförfattaren som inte begriper att modeordet "Web 2.0" inte motsvarar "snyggt utseende". Eftersom det i slutändan bara är en luddig marknadsföringsklyscha vill jag inte skapa en fejd kring det, men ert forum inte tyckte att jag skulle få göra mitt inlägg mindre aggressivt en halvtimme efter att det skrevs.

Konstruktiv kritik mottages tacksamt.

Web 2.0 är mycket riktigt inte det samma som "snyggt utseende" per automatik. Men tekniken underlättar snygga lösningar...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

way to go apple! ser ju riktig bra ut. visserliggen samma bas som förut, men synkningen har dom gjort snyggt. och 10gb extra i iDisk. det behövs. men, det tål att tilläggas att dom är fruktansvärt bra på att få sina kunder att stanna med deras produkter. nu måste jag ju liksom ha en iPhone också .. :P bra med prissänking också. (fast egentligen, va det inte 99 dollar förut? blir väl typ samma men ändå.)

nej nu ska jag allt köpa mobileMe.

vet någon hur det går med mailaddressen? flyttas automatiskt min .mac trial address till .me ? och hur går det med alla som har min .mac address i sin addressbok?

Redigerad av iJonathan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ser då inget fel i artikeln, Mikaels artiklar är alltid välskrivna.

Larvig kommentar av Saya, solsting?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fortfarande för dyrt för en sån tjänst. Får samma tjänst mer eller mindre gratis från google.

Hade det kostat 15-20$ så kanske.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
vet någon hur det går med mailaddressen? flyttas automatiskt min .mac trial address till .me ? och hur går det med alla som har min .mac address i sin addressbok?

Man kommer att kunna fortsätta sin @mac.com-adress även i fortsättningen. Att bara flytta alla kunder med sina inarbetade adresser rakt av hade bara varit mycket dumt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Fortfarande för dyrt för en sån tjänst. Får samma tjänst mer eller mindre gratis från google.

Hade det kostat 15-20$ så kanske.

Stämmer det verkligen? Jag är förvisso ingen expert på Googles tjänster, men nog är det väl så att du får större lagringsutrymme på MobileMe, slipper reklam och får de ingående tjänsterna samlade på ett ställe? Och någon push-tjänst finns det väl inte på Google? Rätta mig gärna om jag har fel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Konstruktiv kritik mottages tacksamt.

Web 2.0 är mycket riktigt inte det samma som "snyggt utseende" per automatik. Men tekniken underlättar snygga lösningar...

du har fortfarande inte beskrivit vad web 2.0 är!! För de som inte vet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
du har fortfarande inte beskrivit vad web 2.0 är!! För de som inte vet.

Det ligger väl ändå lite utanför artikelns syfte att beskriva Web 2.0?

En bra sammanfattning kan hittas på Wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Web_2.0

Gillar det här citatet:

Web 2.0 websites allow users to do more than just retrieve information.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det ligger väl ändå lite utanför artikelns syfte att beskriva Web 2.0?

Helt rätt! Hur skulle det se ut om alla skribenter i hela världen måste förklara alla begrepp utförligt bara för att alla ska förstå?? :utskallning:

D.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad jag har hört om den gamla .Mac-tjänsten är att den har fungerat relativt dåligt och till exempel iDisk har varit segt att använda. Vad är det som gör att denna uppdatering kommer att fungera bättre?

Kan bara säga en sak, och det är det faktum att jag aldrig har haft ett sådant ha-begär inför en tjänst som MobileMe! Jag riktigt längtar tills jag har min nya iPhone 3G och ska få testa denna utmärkta tjänst och allt det den har att ge! ;)

D.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Intressant som backupalternativ. T ex Storegate tar 99:- per månad för 20GB vilket alltså blir ca 400:- mer per år.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag var så sur på .Mac att jag tänkte strunta att förlänga,

men med en iPhone i min hand snart och bättre tjänst i och med Mme blir det ju en annan 5:a. B)

Nu kan det bli riktigt kul.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag var så sur på .Mac att jag tänkte strunta att förlänga,

men med en iPhone i min hand snart och bättre tjänst i och med Mme blir det ju en annan 5:a. B)

Nu kan det bli riktigt kul.

Ja äntligen så ser jag det mer prisvärt :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ja äntligen så ser jag det mer prisvärt :)

Ja jag tycker det verkar vara en riktigt bra tjänst till ett bra pris. Jag riktigt längtar efter MobileMe och min nya vita iPhone! :galetglad:

D.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...