Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad gör du kl. 19 på måndag?


matber

Jobs eller Henry  

99 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad gör du kl. 19 på måndag?

    • Försöker hitta en fungerande streamad QT
      42
    • Följer MacWorlds direktrapportering
      37
    • Är självklart på plats i Frisco
      1
    • Har just ställt tredje ölen på magen och väntar på 2:a halvlek, Rum-Fra
      15
    • WWDC? EM? Nä, jag pressar ute i solen
      4


Rekommendera Poster

Jag kommer inte sitta och uppdatera, varför ska man veta först, vad får man ut av det? Går hellre in på apple.com dagen efter och tittar vad som hänt i lugn och ro..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm det ser ut att bli allt utom att sola här ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Vattnar blommor och annat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcuslilliebjorn

Annars kan man ju sitta med datorn i knät framför tv:n med fotbollen :borstatanderna:

 

men ska det avgöras blir det nog WWDC, har aldrig riktigt varit en trogen fotbollsfantast...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte

Hmm...gissar att det är sport du snackar om men har ingen aning vad WWDC är för nåt... Det är väl bara folk utan liv som kollar på tv-sport?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag följer direktrapporteringen från WWDC - självklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

julle_ironrose
Hmm...gissar att det är sport du snackar om men har ingen aning vad WWDC är för nåt... Det är väl bara folk utan liv som kollar på tv-sport?

 

Jag har hört att mångas liv blir större när de bara sitter i soffan och kollar på sport... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Även de yngsta fansen stannar nog hellre utomhus..

 

post-113-1212831873.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Hmm...gissar att det är sport du snackar om men har ingen aning vad WWDC är för nåt... Det är väl bara folk utan liv som kollar på tv-sport?

 

Jag höll på att säga att det är folk utan liv som gör sådana uttalanden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Kollar givetvis fotbollen mellan 18 och 23. Därefter bör apples videoström vara uppe. Då slipper man hålla sig undan från datorn med, i och med att man är upptagen med fotbollen. Hur bra som helst!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
Jag höll på att säga att det är folk utan liv som gör sådana uttalanden.

 

Nej, de har bara ett annat slags liv än de som tycker det är jätteviktigt att titta på främmande människor som leker med en boll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Nej, de har bara ett annat slags liv än de som tycker det är jätteviktigt att titta på främmande människor som leker med en boll.

 

Nämn ett av dina intressen så ska jag nedvärdera det på liknande sätt, och sen påstå att min egen ståndpunkt är den riktiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad? 6 personer ska kolla på fotboll, kom igen, fotboll kan man se när som helst på hela året, men WWDC är bara en gång om året, och Steve Jobs är med :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad? 6 personer ska kolla på fotboll, kom igen, fotboll kan man se när som helst på hela året, men WWDC är bara en gång om året, och Steve Jobs är med :utskallning:

mac och TV i samma rum så det är inga problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
Nämn ett av dina intressen så ska jag nedvärdera det på liknande sätt, och sen påstå att min egen ståndpunkt är den riktiga.

 

Ok: Handboll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WWDC, kommer följa alla rapporter jag hittar. Antagligen med en öl eller två. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro inget av dom. Kollar på wwdc streamen senare på kvällen, eller dagen efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm...gissar att det är sport du snackar om men har ingen aning vad WWDC är för nåt... Det är väl bara folk utan liv som kollar på tv-sport?

 

Självfallet - visst är det så. Gillar du sport så är du en lallande fåne som släpar knogarna i marken när du går. Det vet ju alla.

 

Sippa på rödtjut för 500 spänn flaskan, spreta med ena fingret och yra om att det smakar som en löddrig häst i en vitkalkad nedförbacke på norra Sicilien. Det är kultur det - och fint.

 

Stolpa runt på museér och titta på porträtt på en massa döda gubbar och tanter vars leverne resulterade i en för tidig död på grund av frosseri. Det är kultur det - och fint.

 

Färga håret svart, måla sig tills du liknar en amerikansk tvättbjörn och dra på dig svarta kläder och kuta runt på obskyra klubbar och söka meningen med livet. Det är kultur det - och fint.

 

Men fan ta dig om du uppskattar en eller två timmar idrott och dessutom har den urusla smaken att göra det hemmavid, framför tv:n - då är du en neanderthal kvarleva som bara lyckats få dig en kvinna genom att gå ut på stan med basebollträet, dra henne rätt över huvudet och släpa hem henne.

 

Sen är det naturligtvis också helt okej att liksom bara sådär i förbifarten kasta ur sig en stereotyp och plattityd på det sätt du gör. Sportfånar är det jaktsäsong på, licensfritt, året runt.

 

Det är ju sånt som vi bara ska tiga och ta emot. Kan vi nu när allt detta är fastslaget - rätta in oss i ldet och återgå till ämnet?

 

Jag ska följa direktrapporteringen från WWDC - därför att jag är i total avsaknad av en intressant existens. Inte för att jag är nyfiken, vill veta och därför att det är kul att hänga med. Icket. För att jag saknar ett liv.

 

Men jag har lagt ett bud på ett på eBay - så kanske, snart så kommer jag också få bli en sådan där som du - en upplyst, fin människa som har ett liv. Så kom inte och säg att jag inte jobbar på det i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Ok: Handboll.

 

Ytterligare en sport, där främmande gubbar springer och fjantar sig och jagar en boll och i bästa fall krossar kulorna på den som står vid änden av planen. Vem fan vill se på sånt skit? Get a life!!

 

Och nu, åter till ämnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
Ytterligare en sport, där främmande gubbar springer och fjantar sig och jagar en boll och i bästa fall krossar kulorna på den som står vid änden av planen. Vem fan vill se på sånt skit? Get a life!!

 

Ja, tydligen är vi helt överens om värdet av att titta på bollsport. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
Självfallet - visst är det så. Gillar du sport så är du en lallande fåne som släpar knogarna i marken när du går. Det vet ju alla.

 

Sippa på rödtjut för 500 spänn flaskan, spreta med ena fingret och yra om att det smakar som en löddrig häst i en vitkalkad nedförbacke på norra Sicilien. Det är kultur det - och fint.

 

Stolpa runt på museér och titta på porträtt på en massa döda gubbar och tanter vars leverne resulterade i en för tidig död på grund av frosseri. Det är kultur det - och fint.

 

Färga håret svart, måla sig tills du liknar en amerikansk tvättbjörn och dra på dig svarta kläder och kuta runt på obskyra klubbar och söka meningen med livet. Det är kultur det - och fint.

 

Men fan ta dig om du uppskattar en eller två timmar idrott och dessutom har den urusla smaken att göra det hemmavid, framför tv:n - då är du en neanderthal kvarleva som bara lyckats få dig en kvinna genom att gå ut på stan med basebollträet, dra henne rätt över huvudet och släpa hem henne.

 

Sen är det naturligtvis också helt okej att liksom bara sådär i förbifarten kasta ur sig en stereotyp och plattityd på det sätt du gör. Sportfånar är det jaktsäsong på, licensfritt, året runt.

 

Det är ju sånt som vi bara ska tiga och ta emot. Kan vi nu när allt detta är fastslaget - rätta in oss i ldet och återgå till ämnet?

 

Jag ska följa direktrapporteringen från WWDC - därför att jag är i total avsaknad av en intressant existens. Inte för att jag är nyfiken, vill veta och därför att det är kul att hänga med. Icket. För att jag saknar ett liv.

 

Men jag har lagt ett bud på ett på eBay - så kanske, snart så kommer jag också få bli en sådan där som du - en upplyst, fin människa som har ett liv. Så kom inte och säg att jag inte jobbar på det i alla fall.

 

Ja, hehe... det krävs en alldeles särskild typ av tänkande för att få sportfånar till en marginaliserad och förtryckt grupp. Det är ju bara typ 99 procent av alla SVT:s licenspengar som går till sportevenemang, endast 90 procent av kommunernas stöd till barn- och ungdomsaktiviteter och bara 35 procent av dagstidningarnas spalter som går till sportfånarna. Skandal - tillhör man en sån stor mainstreamgrupp bör man ju få allt, annars är ju något galet.

Gillar man att titta på fotboll upplever man det säkert själv som om man gjort ett aktivt val - ungefär som alla ungar som lyssnar på listmusiken tycker att det är just de själva som valt att göra det. Utifrån ett mer sociologiskt perspektiv ser det dock annorlunda ut. Då handlar det inte längre så mycket om tycke och smak, utan om signaler man skickar till omgivningen där man försöker visa att man är en i gänget - så kallad konformism.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcuslilliebjorn
programmet __________ är inställt pga sport sport sport och mera sport

 

aldrig att sporten är inställd pga programmet _____________

:)

 

Men varför de gör såhär måste ju bero på att sportfantasterna mer än gärna sitter framför tv:n än att skita i matchen. Vilket vanligtvis inte spelar så stor roll för oss andra om det skulle visas en film istället. Mer tittare om de visar fotbollen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...