Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

OS X 10.6 på WWDC - kallas Snow Leopard


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Hmm...att 10.6 endast ska ha stöd för 64-bitars IntelMacar har jag svårt att tro. Stöd för BÅDE 32- och 64-bitars IntelMacar verkar nog mer troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Snow Leopad vore logiskt om man tänker sig att 10.6 bara skulle vara en liten uppgradering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snow Leopad vore logiskt om man tänker sig att 10.6 bara skulle vara en liten uppgradering.

Ungerfär som en jättefet buggfix till den publika betan 10.5 menar du?

 

Det skulle vara tacksamt.

Och lika tacksamt vore det om Apple gjorde som när dom släppte 10.1, alltså som en gratis uppgradering som ursäkt för allt elände som dom gav sina köpare efter att dom släppte 10.0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

arahael_swe

Vi är ju bara på 10,5,3 så att lansera 10,6 som "en mindre uppdatering" vore girigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Ungerfär som en jättefet buggfix till den publika betan 10.5 menar du?

 

Som 10.1 var för 10.0.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snow leopard, coolt namn iaf. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som 10.1 var för 10.0.

Precis!

Att 10.6 bara blir en jättestor buggfix som Apple seedar som uppdatering i "Programuppdatering" åt alla som lurats att köpa 10.5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm...att 10.6 endast ska ha stöd för 64-bitars IntelMacar har jag svårt att tro. Stöd för BÅDE 32- och 64-bitars IntelMacar verkar nog mer troligt.

 

Intressant. Hur vet man om man har en 32- eller 64-bitars dator?

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant. Hur vet man om man har en 32- eller 64-bitars dator?

 

/Jonas

 

Intel Core Duo = 32-bit

Intel Core 2 Duo= 64-bit

 

Nu vet du! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Precis!

Att 10.6 bara blir en jättestor buggfix som Apple seedar som uppdatering i "Programuppdatering" åt alla som lurats att köpa 10.5

 

Jag som "lurats" att köpa 10.5 har då inga problem med det. Kan vi hålla den här tråden on topic, eller ska vi diskutera hur det var bättre förr?? :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas att det bara är rykten, att min Mac Mini, som nu är bara ett år gammal inte skulle få vara med i nästa uppgradering känns väldigt snålt. Antagligen kommer det skada Apples rykte rejält, om de struntar så hårt i sina kunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas att det bara är rykten, att min Mac Mini, som nu är bara ett år gammal inte skulle få vara med i nästa uppgradering känns väldigt snålt. Antagligen kommer det skada Apples rykte rejält, om de struntar så hårt i sina kunder.

 

Som sagt, jag har svårt att tänka mig att de inte skulle ge stöd för 32-bitar Intel processorer i nästkommande operativsystem. Inget stöd för PowerPC processorer kan jag däremot tänka mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intel Core Duo = 32-bit

Intel Core 2 Duo= 64-bit

 

Nu vet du! :D

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag som "lurats" att köpa 10.5 har då inga problem med det. Kan vi hålla den här tråden on topic, eller ska vi diskutera hur det var bättre förr?? :chockadskeptisk:

Jo, folk över hela världen är ju verkligen, precis som du, jätte- jättenöjda med Leopard och hur väl det fungerar på alla sätt och vis :P

Tvingas själv köra Leopard på jobbet och kan jämföra med hur det är hemma med 10.4.10 så jag vet också om det var bättre förr eller inte.

Trevligt att du är tillbaka förresten, du har ju inte vart här, vad är det, på över ett år eller nåt...

 

On-topic då så blir du glad:

Jag gillar namnet Snow Leopard och tror att det kommer med stöd för både 32- och 64-bitars system:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Trevligt att du är tillbaka förresten, du har ju inte vart här, vad är det, på över ett år eller nåt...

 

<offtopic>

Jag hade ett uppehåll på ett par månader i vintras när jag hade mycket att göra och stämningen här var i botten. Kom tillbaks i slutet av mars.

Trevligt att höra att ens frånvaro märks. :)

</offtopic>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<offtopic>

Jag hade ett uppehåll på ett par månader i vintras när jag hade mycket att göra och stämningen här var i botten. Kom tillbaks i slutet av mars.

Trevligt att höra att ens frånvaro märks. :)

</offtopic>

När jag läser igenom mitt inlägg så måste jag säga att jag har en väldigt dryg ton (som det verkar)

Jag slår mig själv på fingrarna och lovar att läsa igenom det jag skriver när jag skriver och har bråttom.

 

Välkommen tillbaka, var väl egentligen det som jag skulle skriva :)

 

Men ja, jag anser fortfarande att 10.5 inte är en förbättring från 10.4 och hoppas att det blir bättre iom 10.6, Jag gillar verkligen namnet Snow Leopard och skulle inte sätta mycket pengar på att det kommer finnas fullt stöd för PPC i 10.6 :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fortfarande inte uppgraderat till 10.5 för jag väntar på att de värsta buggarna ska sorteras ut.

Undrar nu om jag ens hinner uppgradera till 10.5 innan 10.6 kommer. :)

Kanske 10.6 kommer med minst lika många buggar...

Jag är egentligen rätt nöjd som jag har det med 10.4.11 :)

 

Hälsar

R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ontopic: känns väldigt snålt om 32 bitarna inte ska få vara med i leken längre. men å andra sidan, det handlar om att sälja och att tjäna pengar, och det är apple bra på. dom kanske helt enkelt vill sälja mer nya datorer, eftersom deras gamla fortfarande håller så fruktansvärt bra.

 

offtopic: kan någon som inte tycker om leopard konkret förklara vad som är fel, jag har verkligen inte upptäckt några större brister. det tål att påpekas att min dator inte används för alltför svåra tekniska grejimojer.. Men jag förstår verkligen inte va felet med leopard är. ett fruktansvärt behagligt operativsystem, ögongodis på hög nivå. Bugfixar har ju kommit precis som vanligt. va saknar ni folk? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
ontopic: känns väldigt snålt om 32 bitarna inte ska få vara med i leken längre. men å andra sidan, det handlar om att sälja och att tjäna pengar, och det är apple bra på. dom kanske helt enkelt vill sälja mer nya datorer, eftersom deras gamla fortfarande håller så fruktansvärt bra.

 

offtopic: kan någon som inte tycker om leopard konkret förklara vad som är fel, jag har verkligen inte upptäckt några större brister. det tål att påpekas att min dator inte används för alltför svåra tekniska grejimojer.. Men jag förstår verkligen inte va felet med leopard är. ett fruktansvärt behagligt operativsystem, ögongodis på hög nivå. Bugfixar har ju kommit precis som vanligt. va saknar ni folk? =)

Vad som är fel vet jag inte men innan 10.5.3 så kunde jag inte synka iCal med telefonen, bara Adressbok. Allt fungerade i 10.4.X

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olli Ojonen

Den dagen vi får en katt som heter Lion antar jag att Steve Jobs anser att operativsystemet absolut är Kung. ;)

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om inte OSX är helt perfekt så är det ändå Kungen av operativsystem redan i dag då varken Windows eller Linux är bättre enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har koll på varifrån det här ryktet ursprungligen kommer? Finns det någon substans alls i det, jag menar i stil med "vi har en Apple-snubbe här som säger det", eller är det mer "det här tror vi kanske skulle kunna hända"?

 

Även om inte OSX är helt perfekt så är det ändå Kungen av operativsystem redan i dag då varken Windows eller Linux är bättre enligt mig.

Så i och med att varken Windows eller Linux är bra så kan bara OS X återstå då eller? :armskeptisk:

Själv gillar jag OpenSolaris. Det är en värdig motståndare till OS X. :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon frågade varför några av oss sitter kvar på 10.4.11...

Jag stör sönder mig på att filbläddringen går såpass mycket långsammare eftersom Leopard måste skapa en preview av varje fil - kul om man har en sådär 2750 filer i en mapp. Går det att stänga av måntro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Jag stör sönder mig på att filbläddringen går såpass mycket långsammare eftersom Leopard måste skapa en preview av varje fil - kul om man har en sådär 2750 filer i en mapp. Går det att stänga av måntro?

 

Självklart går det att stänga av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...