Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad vill vi se på WWDC 2008


Jimmy Lee Skrufve

Rekommendera Poster

Jimmy Lee Skrufve

Ja... Vad har ni egentligen för förväntningar på WWDC 2008? iPhone är ju ett givet önskemål - men det finns ju trots allt annat än bara iPhone!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill se att det händer något häftigt med minin. Ny design eller nya funktioner, vilket som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill se apple presentera nya macbooks och macbook pros med nya designs, gärna nvidias 9 serie som grafikkort ocskå.

 

Men jag tror inte det är så troligt, macbook pros kanske, men med tanke på montevina förseningen så kanske vi får vänta ett tag på macbook uppdateringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas också på att macbook får en uppdatering.

 

Både sett från prestanda och design. Jag hoppas den får ett aluminium skal istället för plast, och att priset förhopningsvis ligger kvar på samma eller sänks med några hundralappar. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En uppdaterad macmini eller en ny macnano.

En iphone som gör skäl för namnet telefon (jämnför med SE K850i)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En uppdaterad macmini eller en ny macnano.

En iphone som gör skäl för namnet telefon (jämnför med SE K850i)

ja, det vore kul med en macnano.

Tror du kommer att bli nöjd med iPhonen. Den bara måste vara 3G och etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc. Inte glömma MMS! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill se ett utkast och ideer till 10.6, och enligt lite artiklar jag läste idag verkar det inte vara helt omöjligt.

 

Förövrigt tänker jag kolla streamen efterråt utan att veta någonting innan. Blir roligare så, och så har man ju sommarlov så alla i plugget snackar inte om nyheterna (och spoilar allting)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill se ett utkast och ideer till 10.6, och enligt lite artiklar jag läste idag verkar det inte vara helt omöjligt.

 

Förövrigt tänker jag kolla streamen efterråt utan att veta någonting innan. Blir roligare så, och så har man ju sommarlov så alla i plugget snackar inte om nyheterna (och spoilar allting)

 

Jag kommer inte klara den väntan. :D Men ja hoppas även jag på något om 10.6 (vad det nu kommer att heta, Lion kanske?) och ja någon uppdatering på macarna, och gärna något helt nytt nu. Ny design på något iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vilja se uppdaterade Macbook Pro's och kanske att Macbook Air får SSD 64GB som standard och en större SSD-disk som tillval, kanske en rappare processor oxå... Men att den ligger kvar på samma prisnivåer eller kanske går ner lite i pris :crossfingers:

Och såklart 3G iPhone...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill helt klart se en 3D iPhone som dessutom släpps i Sverige!

 

Däremot så anser jag att det ännu är lite för tidigt för ytterligare en Macbook och Macbook Pro uppdatering. G9-serien är inte mycket att hänga i granen, och dessutom kommer den nya Cenrino 2 processorn senare i sommar.

 

Vidare så hade det varit riktigt surt om de redan planerar att släppa en uppföljare till Leopard. Leopard är riktigt trevligt operativsystem, men Leopard Server, däremot, kräver fortfarande en stor uppdatering för att fungera korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En uppdaterad macmini eller en ny macnano.

En iphone som gör skäl för namnet telefon (jämnför med SE K850i)

 

Jupp. som jag skrev nyss i en annan tråd:

 

Nya mac-mini, dvs "mac nano". Utan optisk läsare (os kommer på usb-minne).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag alltid har önskat - ge mig en Mac Pro Mini :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nya iPods, nästan säker på det, annars kommer det va konstigt. Nano och Classic har inte uppdaterats på länge. Touch brukar uppdateras samtidigt som iPhone och man kan inte dissa shuffle. Kanske får den en liten skärm? Kanske classic får internet, men det blir svårt att styra med klickhjulet då, kanske får den tochskärm, lite större än den förra men inte lika stor som Touch. Kanske Touch och iPhone får större skärmar. Det är ju en stor bit från skärmen till toppen och botten, alltså de svarta bitarna på framsidan. Så man skulle kunna förlänga skärmarna lite. Och lite mer nyheter, program och sånt. Ny Mac Mini! Nya cinema screen. Och kanske nån ny produkt, det skulle va kul. En TV? :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två datorer som Apple saknat väldigt mycket, ena är en billigare notebook mer avskalad på samma sätt som Mac Mini är för de stationära. För att vara ärliga finns det PC i så låga pris som 3000 kr, den billigaste Macbook kostar mer än 3 gånger så mycket. (Vi lämnar specifikationerna åt sidan) För vill man ha en billig Mac notebook så är ju 10 000 kr Macbook enda alternativet.

 

Den andra är en hybrid mellan Mac Pro och iMac, dvs en burk som är lite billigare men utan skärm. För dem som redan har en stor fin skärm, vill ha mer kraft än en Mac Mini men tycker att Mac Pro är overkill och iMac går inte att få utan skärm. Jag tror att det faktiskt finns väldigt många konsumenter att plocka upp här.

 

Om vi har tur kommer vi nog få se en sådan produkt på WWDC'08...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar för givet att Apple släpper en 3G-iPhone, inkluderar de även en MMS funktion och lite andra revolutionerande funktioner kan den bli riktigt intressant, särskilt om Telia har bra abbonemangsformer. Något annat än en release under sommaren i Sverige vore katastrof.

 

En helt ny MacBook med aluminumskal, LED-skärm och bättre grafikkort vore riktigt trevligt, dock bör vi inte hoppas för mycket då detta är en utvecklarkonferens. Nya Cinema Displays är då ett säkrare kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill absolut se en 3g iphone med gps, mms, bättre kamera (kanske en extra på framsidan), mer mine (32gb) mm. Skulle också vilja se nya mb och mbp men tror inte det är så troligt eftersom att intels nya processor inte kommer förrän senare. Skulle gärna se något nytt, kanske en blandning av mac mini och apple tv som kunde fungera som en fullstädig mulimediacenter med möjlighet att hyra film, lyssna på musik, spela in tvprogram, använda som en spelkonsoll, kolla sina aktier på, läsa bloggar mm. Skulle då behöva en revolutionerande kontroll (kanke typ iphone stuk med multitouch) och namnet kanske blir iCenter?? mac nano??!!! Denna pryl skulle jag köpt med än gång, men det är ju bara önsketänkande!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill så gärna se en iPhone 3G släppas, samt att den släpps ganska direkt över hela världen efter WWDC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hoppas att det färdiga SDKt för iPhone samt XCode 3.1 släpps, jag minns inte om det var spikat att det skulle bli klart till WWDC

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CapnViktor

Jag är nog ensam om att inte se fram emot 3G-iPhone. Mer intresserad av 2.0-mjukvaran. Se om de täppt till de bristerna som iPhone har idag. Typ, saknaden av mms, omöjligheten att skicka saker mellan telefoner via bluetooth m.m. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var och ungefär när kommer keynoten att läggas upp?

Jag vill se den innan jag läser om alla nyheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nog ensam om att inte se fram emot 3G-iPhone. Mer intresserad av 2.0-mjukvaran. Se om de täppt till de bristerna som iPhone har idag. Typ, saknaden av mms, omöjligheten att skicka saker mellan telefoner via bluetooth m.m. :crossfingers:

 

Instämmer - jag vill se en mer flexibel telefon med fler funktioner, mer mjukvara och ett bredare utbud än det som finns idag. En modern, smart telefon som fungerar bättre med omvärlden utanför Apple-sfären och jag tror att det är det vi kommer att få se också, bland annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja se Steve Jobs stå ursäktande och klargöra att alla som har problem med sina iMacar inte längre behöver oroa sig eftersom samtliga skärmpaneler skall bytas ut till nya av bättre kvalite samt att de även lyckats sänka temperaturen i datorerna med hjälp av mindre designförändringar och firmware uppdateringar :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas att Iphone finns att köpa på svenska Apple-store nästan direkt. "just one click away" !

 

 

Orka köa i Telia butikerna :)

 

 

Jag hoppas.........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...