Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Safari 1.2 här


zorro

Rekommendera Poster

Det mesta verkar gå lite rappare.. SNAPPIER ;) Javascript och lager som flyttar sig och grejer går ju jättesnabbt nu. Bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt vad finns det i Safari som inte finns i Mozilla förutom att Safarin kraschar för jämnan eller att sidorna inte funka oftare än Mozilla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med att Safari krashar har jag aldrig förstått.. är det så alltså? Mitt Safari krashar aldrig. Har använt Safari uteslutande sedan 1.0 kom, varje dag, väldigt ofta, inget krash. Finns det olycksdatorer där det krashar på, och i så fall vilka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fortfarande 1.0 då, eftersom jag inte har 10.3.

Safari kraschar inte ofta, men det händer. Det stänger bara av sig helt plötsligt. Jag har inte sett nåt tydligt mönster, men det är nästan alltid när en sida laddas. Dock ingen speciell, utan även på sidor jag laddar massa gånger varje dag.

En krasch i veckan, mer är det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt använda både Safari och Camino fungerar inte som de skall någon av dom kraschar utan anledning går långsamt funkar inte tillfredställande att ladda ner filer från Versiontracker så om man inte vill använda MS så finns det bara Mozilla kvar. När man inte har 10.3 för om Safari 1.2 fungerar som det skall är det botten att inte alla skall kunna använda den med lite vilja från Apple vore det inga problem att fixa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag (i Safari 1.2) går in på en lokal restaurangs hemsida, Societén och klickar på länken Jul på Societén så blir popup fönsttret blankt och ett 404-meddelande visas... Fönstret funkar utmärkt i Explorer..

 

Varför blir det så?

 

Tomas :angry:

Anledningen till att det blir så är att dom har råkat få med ett blanksteg i URL'n.

 

Koden för att öppna länken i fråga ser ut såhär:

 

<A class="lankTrad" HREF="#" onClick="window.open('http://www.banguide.se/societen/index.php ','Join','height=400,width=590')">

Jul på Societén

</a>

 

window.open('http://www.banguide.se/societen/index.php ' <- Innan sista ' finns ett blanksteg

Tar man bort blanksteget så funkar länken utmärkt även i Safari.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Jag har märkt att Safari kan hänga sig ibland när sidor med reklam som troligtvis använder less-than-perfect scriptkod håller på att laddas. Då står den och tuggar med badboll några sekunder, för att sedan bara försvinna. Dessutom - sen jag la in ett standard-css som filtrerar bort reklambanners så händer det betydligt mer sällan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testar just nu Mozilla Firebird verkar vara ett snabbt trevligt alternativ för oss som inte har 10.3 har inte kraschat hitills

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var nåt med de certifikat man kan använda sig av, man använder sig utav Panther specifika funktioner då.

 

men bättre javascript stöd m.m borde de gott kunnat släppt för jaguar med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis hade man kunnat släppa en Safari för 10.2 också, men man väljer nog hellre att bygga upp nackdelar med att stanna kvar i 10.2 så fler lockas att köpa 10.3...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig är sånt där som certifikat något som jag inte har en aning om vad det används till men hoppas många har användning av det :blink: :eeeh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag (i Safari 1.2) går in på en lokal restaurangs hemsida, Societén och klickar på länken Jul på Societén så blir popup fönsttret blankt och ett 404-meddelande visas... Fönstret funkar utmärkt i Explorer..

 

Varför blir det så?

 

Tomas :angry:

Jag skickade ett mail till folket på societen med lösningen, så nu är problemet löst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte Apples fel ?????

Vi Mac-användare får acceptera att över 90% av alla datorer som säljs inte är Macar så det är faktiskt Apples skyldighet mot sina användare att sidorna funkar inte tvärtom de får rätta in sig i ledet. Jag gillar Apples framåtanda men på internetsidan funkar den inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft har spridit icke standardiserat html-skrot som inte Safari fixar ännu - Safari är för bra och rent - ge Apple ett år till så har dom kanske lyckats lägga in så mycket skrot i Safari att alla skrotsidor i hela världen kan läsas :lol: Dom är liksom tvungen att baka in en Internet Explorer i sin juvel. Tungt - men världen är grym - Bill Gates Rules! - det sämsta vinner hela tiden - hela tiden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hurm...www.sas.se ser fortfarande inte så bra ut, fast den verkar ju funka som den ska.

Har SAS någonsin fungerat bra med någon läsare? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är det ju så att folk kodar HTML så det ser bra ut i M$ Explorer, eftersom IE är den överlägset mest använda idag.

När den då accepterar vissa fel, eller genvägar, så ser det skräp ut på en läsare som följer standarden bättre.

Jag svor själv över att en egen sida, som jag ju "visste" inte innehöll några fel, inte såg riktigt klok ut i Safari.

Tills jag upptäckte att jag hade struntat i semikolon på massa ställen... "Det funkade ju i Explorer?", typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...