Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

3D-mus bättre än vad M3 skriver


Hagman

Rekommendera Poster

Jag skulle faktiskt vilja tipsa om att använda 3D-mus för de som jobbar med 3D. Tidningen M3 gav denna mus lite väl lågt betyg med tanke på hur mycket en spacemouse underlättar jobbet. http://m3.idg.se/2.1022/1.163119 Tidningen skriver: "dock är vi lätt skeptiska till effektivitetsvinsterna eftersom vi då tappar användningen av tangentbordet och effektiv snabbknappsshantering." Jag skulle vilja säga att jag ritar nästan dubbelt så fort med en 3D-mus och drivrutiner finns till betydligt flera program än vad tidningen anger. T.ex. vet jag att den fungerar till flertalet CAD-program.

 

Jag tror att problemet är att de som testat produkten inte är vana vid att jobba med 3D-program och därför inte fattar hur den används i arbetsflödet. Risken finns att flera tester utförs av folk som inte normalt sett använder den typen av produkter och därför inte kan ge en rättvis bild av hur den fungerar i praktiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Nu kan inte jag uttala mig om just det här fallet men tyvärr är situationen inte ovanlig i den svenska tidningsvärlden. Det är svårt att hitta personer som är kunniga i ämnet och dessutom skribenter och dessutom i en oberoende position. Men artikeln är planerad och då hamnar testobjektet hos någon som egentligen inte är rätt person att skriva om saken. Det syns ofta mellan raderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...