Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

refurbished iphone?


johnandersson

Rekommendera Poster

johnandersson

hej,

 

tänkte köpa en iphone på ebay och undrar bara lite mer beskrivet vad refurbished innebär, är den som ny eller vad skiljer sig?

 

tack på förhand // john

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej,

 

tänkte köpa en iphone på ebay och undrar bara lite mer beskrivet vad refurbished innebär, är den som ny eller vad skiljer sig?

 

tack på förhand // john

 

Det är en begangnad enhet som gåtts igenom och snyggats till - i alla fall är det så begreppet

ska tolkas om det är Apple som säljer den. Köparen brukar få rätt bra garantier och nedsatt pris.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Refurbishment

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Nu blir jag lite konfunderad. Var kommer alla telefoner som refurbishas ifrån?

 

Om någon lämnar in sin telefon och får en ny som är någon annans gamla. Vad är det som gör att den egna telefonen istället snyggas till i senare skede och någon annan får den. Varför lagar de inte bara telefonen som man själv lämnat in?

 

Eller är det bara telefoner från öppet köp som lämnats tillbaka?

 

Så varför fick inte den första ägaren till en refurbished telefon tillbaka den själv istället för att nästa person ska få den???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Genom att lämna ut refurb så har man längre tid på sig att reparera och test, i teorin får de x första en ny telefon så att man bygger upp ett lager av refurb som sedan lämnas ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon lämnar in sin telefon och får en ny som är någon annans gamla. Vad är det som gör att den egna telefonen istället snyggas till i senare skede och någon annan får den. Varför lagar de inte bara telefonen som man själv lämnat in?

För att det går snabbare på detta vis. Du som kund behöver inte vänta på hela reparationen, bara på att servicefirman ska avgöra om reparationen går på garantin eller ej. Så här har Apple alltid gjort med iPods också, fast då går det så fort att de knappast ens hinner öppna paketet innan de skickar ut en ny. Mycket smidigt för mig som kund tycker jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...