Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Döda pixlar"


seidar

Rekommendera Poster

Köpte mig en intel imac 24" för 3 veckor sedan, som jag knappt sett röken av, pga döda pixlar. Den har varit inne 3 ggr nu för skärm byte. Har varit en pixel som varit trasig 2ggr och 2 st en gång. Nu sitter jag här med min fjärde skärm och skådar en dödpixel. Ska det verkligen var så dålig kvalité eller har jag helt sjuk otur.

Någon annan som har haft samma problem. Orkar verkligen inte vänta en vecka till eller tjafsa med dem på inlife.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte mig en intel imac 24" för 3 veckor sedan, som jag knappt sett röken av, pga döda pixlar. Den har varit inne 3 ggr nu för skärm byte. Har varit en pixel som varit trasig 2ggr och 2 st en gång. Nu sitter jag här med min fjärde skärm och skådar en dödpixel. Ska det verkligen var så dålig kvalité eller har jag helt sjuk otur.

Någon annan som har haft samma problem. Orkar verkligen inte vänta en vecka till eller tjafsa med dem på inlife.

 

Du har otur. Maximal otur. Döda pixlar är inte alls ett så vanligt problem som du har råkat ut för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bekant till mig köpte sin första Mac för en tid sedan, en alu iMac 24.

Hör och häpna en kass pixel, inte död utan en som har fastnat (grön).

 

Själv har jag en 20" iMac, första intel versionen som snart skall bytas ut.

Den har en KANONskärm och alla pixlar är perfekta. Tänkte inte byta ut den till en skärm med fel...

 

Så, jag undrar också, är detta vad vi ska förvänta oss av Apple?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple gör väldesignade datorer, de blir bättre och bättre. Men byggkvaliteten har blivit sämre med tiden, tycker jag.

Samtidigt har datorerna blivit relativt sett mycket billigare genom åren. Kanske lite för billiga, de tappar i kvaliteten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
drifter7508

Jag kan personligen säga att Apple har skitkvalitet på sina skärmar!

Har haft/har 5 Apple produkter med massor av pixefel under perioden av ett år nu!

 

2 st 20" Apple Cinema Display: 20 tal trasiga pixlar på båda!

1 st Macbook Pro: 3 trasiga pixlar

1 st iphone : 3 trasiga pixlar

1 st iphone 3g: 3 trasiga pixlar

 

Lyckligtvis så har inte min nya 24" Imac alu nått fel på skärmen... ännu.

 

Är förbannat trött på detta nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland verkar det som om vissa människor har konstant otur med allt de köper. Min bild är att dödapixlar var hyfsat vanligt med den sista versionen av iMac G5, ungefär lika vanligt som på Samsungs bildskärmar vid samma tid - sen dess har det blivit väldigt ovanligt. Finns ju ingen officiellt statistik att hitta men min (hyfsat kvalificerade) gissning är att det knappast är mer än en på hundra av alla levererade macar som har någon form av pixelfel - hårresande mycket kanske men å andra sidan borde risken vara minimal för att man ska köpa två macar med pixelfel i rad.

 

Jag har aldrig någonsin haft pixelfel på någon mac jag har kommit i kontakt med och då inkluderar jag mina anhörigas macar, mina kompisars macar, alla de macar som jag har ägt själv och alla de många olika macar jag har använt i mitt jobb. Med tanke på att detta i sig borde bli runt hundra olika Macar så verkar det ju extremt oturligt att ni era stackare har erfarenhet av fler än en Mac med pixelfel. Grymt beklagligt och beklämmande. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...