Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacWorlds artikel Robot


friend

Rekommendera Poster

Det är väl inget äktenskap, blott ett enkelt nätforum!

 

J

 

:chockadskeptisk:

 

post-15957-1210369748_thumb.gif

 

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 83
  • Created
  • Senaste svar
Andreas Leijon
Gnälla har man inte mycket för som annonsboskap. Men man kan rösta med fötterna. Man kan alltid lämna forat men det finns andra sätt. Om man alltid läser artiklarna direkt på macworld.idg.se och aldrig går in i diskussioner som Artikelroboten skapat så får redaktionen sin pinne och med det har man "betalt för sin lunch" och kanske tröttnar till slut redaktionen att publicera diskussioner som ingen läser.

 

Hoppas att detta inte bryter mot forumreglerna!

Nu har du varit medlem i två dagar, men i övrigt hoppas jag att gamla forumrävar kan intyga att jag INTE ser på våra medlemmar som "boskap" utan lyssnar på allt som sägs.

 

Jag är stark anhängare av att lyssna på vad folk vill ha. Annars har man ingenting.

 

Men å andra sidan måste man ibland vara stark nog att göra sitt eget race, om det är något man tror på.

 

Om man skulle jag lyssnat på VARENDA liten åsikt som någonsin yttrats om detta forum skulle jag fått ändra endera hit, endera tillbaka.

 

Ni är kollektivt vinden som blåser på mitt finger i luften. Utan er famlar jag i blindo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-15957-1210370527_thumb.jpg :detvarintejag:

Mina "lustigheter" / Mitt fel. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni är kollektivt vinden som blåser på mitt finger i luften. Utan er famlar jag i blindo.

När kommer diktsamlingen? :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg
Gnälla har man inte mycket för som annonsboskap. Men man kan rösta med fötterna. Man kan alltid lämna forat men det finns andra sätt. Om man alltid läser artiklarna direkt på macworld.idg.se och aldrig går in i diskussioner som Artikelroboten skapat så får redaktionen sin pinne och med det har man "betalt för sin lunch" och kanske tröttnar till slut redaktionen att publicera diskussioner som ingen läser.

 

Vad du beskriver är en chimär. Hur ska redaktionen kunna veta vad du väljer att inte klicka på? Det enda som i slutändan kommer fram är olika typer av statistik och som med alla statistik är det tolkningen som är avgörande.

 

Om 10.000 besökare läser nyheten på idg.se och 1.000 av dessa kommer via artikelroboten så finns det en rad olika sätt att tolka siffrorna på. Ökar roboten trafiken, tar den trafik från idg.se eller är det en synergieffekt? Det kanske är alla tre på samma gång?

 

Statistik och undersökningar tolkas på olika sätt och utifrån dessa kommer olika beslut att fattas. Vilka beslut som fattas beror på vem sitter vid spakarna.

 

Den enda gången det framgår att "XX procent gör ett aktivt val att inte läsa Artikelrobotens inlägg" är vid personliga frågeformulär. Ifall just den frågan ställs vill säga.

 

Alltså, det bästa sättet att påverka utformningen är att kontakta Leijonet bakom spakarna och ge sakliga synpunkter. Att sätta några frön, visa lite exempel och så vidare. En del är väldigt bra och aktiva med detta på forumet.

 

Fast den som tänker i banor av "Annonsboskap" har gruvligt missförstått hela idén med att publicera en tidning i papper och på webben.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JonasForss

Men Thomas...

om man läser alla Chrisses inlägg får man väl säga att det bjuds på såväl nyanser och välgjord analys som föredömlig humor och självironi i budskapet :)

J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...