Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacWorlds artikel Robot


friend

Rekommendera Poster

friend, svaret har kommit

 

Allt som produceras på macworld.se och capdesign.idg.se kommer att synas under ”visa nya inlägg” och ”visa aktiva trådar idag”

 

Alla inlägg på MacWorlds redaktionsblogg ska annonseras här. Enligt Leijon ska det ses "Som en ventil i all seriositet". För egen del har jag inte känt att detta forum med sin papperskorg är så seriöst att det behövs en ventil men vi är väl olika känsliga när det gäller seriositet

 

Alla inlägg från CAP&Design (blöjkollektion, nya kameraobjektiv, skumbad i Miami etc) ska ligga i under Program.

 

Dubbelpostning verkar inte vara tänkt att upphöra inte heller tycks vi kunna vänta oss korrekta rubriker och fullständiga inlägg.

 

Det är bara att avvakta med att klicka tills man sett vem som skapat tråden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 83
  • Created
  • Senaste svar
[- Trådarna från CAP&Design ska jag lägga i ett underforum till Grafik, Design och Tryck. Har bara inte fått tiden att räcka till detta ännu. Men jag prioriterar det i natt.

Vore bra om de hamnar i rätt underforum istället för en extra mapp under fel rubrik, beroende på vad de handlar om. Ett exempel är om Sigmas nya normaloptik som borde hamnat i mappen "Digitalkameror" istället för "Grafik, design och tryck" De här robotarna gör att det blir oordning på forumet då de saknar intelligens att avgöra var tråden hör hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Nu blev det ju lite extremt i detta fall, det kan jag hålla med om.

Men det är bra artiklar!

 

Gå nu ut i solen och ta en öl och fira att det är helg! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Nu blev det ju lite extremt i detta fall, det kan jag hålla med om.

Men det är bra artiklar!

 

Gå nu ut i solen och ta en öl och fira att det är helg! :)

 

Jo visserligen var Magnus artikell bra.

 

En annan grej som var minst lika bra var SYNLIGHETEN på framsidan av er tidning

 

Kan ni inte baka ihop det till en enda artikell då, typ "Allt om Wordpress"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas!

Fix it please. :chockadskeptisk:

Bättre råbååt kontroll, tack. :propellerbaver:

 

Det är ju dig folk kommer att arga sig över ju.

 

post-15957-1210349156_thumb.jpg

 

Trevlig helg på dä själver du. :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Andreas!

Det är ju dig folk kommer att arga sig över ju.

Jag är van... :deppig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JonasForss

Va' gnälliga folk är i den här tråden...

- Här får man ett forum, och så klagar man på att man inte kan ta bort den eventuella kontakten till tidningen som faktiskt skapat forumet och står för fiolerna...

 

Det är ju som att be TV4 sluta sända reklam för att det är irriterande...

- annars!.. - ja, - annars vadå?..

 

J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag suttit och fundrat fram och tillbaka och kommit fram till en tanke. Eftersom jag använder Visa nya inlägg till 99,9% av alla tillfällen kan man bli lite lack på alla robotinlägg, blogginlägg mm. De trådar jag har svarat på har ramlat lååångt tillbaka i kön och blir lite svåra att hitta ibland. OK. Visst kan jag sovra och jag har i regel inga problem med att det produceras trådar på löpande band. Men jag kan också känna ibland att det kan bli lite för mycket av det goda så att säga. Men jag undrar om inte reaktionerna kommer sig av att det känns som det räcker nu. Jag hinner inte med och det blir inte överblickbart.

...

Vart vill jag komma? Vet int. Men man kanske skulle ta sig en fundrare på strukturen. Måste allt verkligen vara med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va' gnälliga folk är i den här tråden...

- Här får man ett forum, och så klagar man på att man inte kan ta bort den eventuella kontakten till tidningen som faktiskt skapat forumet och står för fiolerna...

 

Det är ju som att be TV4 sluta sända reklam för att det är irriterande...

- annars!.. - ja, - annars vadå?..

 

J

 

Mja.... problematiken är nog mera att TV 4 skulle sända en massa program samtidigt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart vill jag komma? Vet int. Men man kanske skulle ta sig en fundrare på strukturen. Måste allt verkligen vara med?

https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=70951

Mac vs. PC

 

https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=69679

Anna M. förlöjligar en läsare

 

https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=66830

Macworlds nya design

 

https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=55807

Facebook

 

https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=62770

En supporttråd för Nikke och hans WordPress

 

https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=63986

Särskrivningar

 

https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=62066

Ergonomi

 

https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=59512

Om nya MacWorld

 

https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=60617

Seinfeld

 

Detta är de enda trådarna på de första fem sidorna av bloggforat som genererade någon form av diskussion (10+ svar) alls. De flesta trådar är obesvarade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja.... problematiken är nog mera att TV 4 skulle sända en massa program samtidigt....

Nej Jonas Forss har nog rätt, det handlar om betalning. Det gäller för redaktionen att kunna visa upp ett stort antal unika besökare per dag eller vecka för annonsörer. Ni som startar eller i alla fall går in på macworld.idg.se är inte målgruppen utan det handlar om att få "pinnar" för alla de som bara är här. Genom att även locka till capdesign.idg.se får man upp antalet unika besökare där. Måtter "unika besökare" är ett trubbigt mått men än så länge ett som används.

 

Så att kräva urval, bättre rubriker etc är nog ett döfött projekt. Redaktionen kör mer hagelbösseprincipen - skjut ut så så mycket som möjligt så kanske det träffar någon. Saya, du har rätt i att de inte genererar någon diskussion men en hel del har läst dem och har ett par gått till sidan så är syftet nått.

 

There Ain't No Such Thing As A Free Lunch

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej Jonas Forss har nog rätt, det handlar om betalning. Det gäller för redaktionen att kunna visa upp ett stort antal unika besökare per dag eller vecka för annonsörer. Ni som startar eller i alla fall går in på macworld.idg.se är inte målgruppen utan det handlar om att få "pinnar" för alla de som bara är här. Genom att även locka till capdesign.idg.se får man upp antalet unika besökare där. Måtter "unika besökare" är ett trubbigt mått men än så länge ett som används.

 

Så att kräva urval, bättre rubriker etc är nog ett döfött projekt. Redaktionen kör mer hagelbösseprincipen - skjut ut så så mycket som möjligt så kanske det träffar någon. Saya, du har rätt i att de inte genererar någon diskussion men en hel del har läst dem och har ett par gått till sidan så är syftet nått.

 

There Ain't No Such Thing As A Free Lunch

 

Hmmm... otydlig IGEN..... :pinch: Jag menar från ett besökarperspektiv. Att uppleva denna beskjutning från hagelbössan.... :w00t: I regel börjar jag med att kolla nyheterna på MacWorld.se och läser det som verkar intressant. Det gör att jag hoppar över detta när jag kommer till forumet. En gång på 100 som jag går motsatta hållet. Bloggen orkar jag bara inte med. Jag har nog med trams i papperskorgen.... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman då förstår jag och jag håller med dig. Jag gillar inte heller att bli beskjuten, speciellt inte som jag är en macworld.idg.se läsare och alltså inte målet. Sedan kan man diskutera om hagelbössmetoden är effektiv men det är bara redaktionen som vet hur många besökare den genererar och kan ställa det mot trådar där medlemmarna här uttrycker sitt missnöje.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JonasForss
There Ain't No Such Thing As A Free Lunch

...var precis vad jag försökte säga, fast på annat sätt! :ThumbsUp:

J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är van... :deppig:

 

:geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Och för att förtydliga. Det handlar inte bara om att driva trafik runt våra sajter, utan om att erbjuda er något ni kanske inte visste att ni ville ha.

 

Artikelrobotens främsta funktion är inte att skapa en diskussion här i forumet (även om det naturligtvis är en enorm bonus) utan att tipsa om bra grejer som händer på våra andra sajter. Om de vore tre helt separata delar skulle vi ha tre helt olika besökare också. Vilket innebär totalt sett färre besökare och därmed mindre pengar in från annonsörerna = mindre pengar att göra bra grejer till er.

 

Moment 22.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag suttit och fundrat fram och tillbaka och kommit fram till en tanke. Eftersom jag använder Visa nya inlägg till 99,9% av alla tillfällen kan man bli lite lack på alla robotinlägg, blogginlägg mm. De trådar jag har svarat på har ramlat lååångt tillbaka i kön och blir lite svåra att hitta ibland. OK. Visst kan jag sovra och jag har i regel inga problem med att det produceras trådar på löpande band. Men jag kan också känna ibland att det kan bli lite för mycket av det goda så att säga. Men jag undrar om inte reaktionerna kommer sig av att det känns som det räcker nu. Jag hinner inte med och det blir inte överblickbart.

...

Vart vill jag komma? Vet int. Men man kanske skulle ta sig en fundrare på strukturen. Måste allt verkligen vara med?

 

Ja, ungefär så känns det i Skarpnäck åxå. :irriteradtjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Artikelrobotens främsta funktion är inte att skapa en diskussion här i forumet (även om det naturligtvis är en enorm bonus) utan att tipsa om bra grejer som händer på våra andra sajter. Om de vore tre helt separata delar skulle vi ha tre helt olika besökare också. Vilket innebär totalt sett färre besökare och därmed mindre pengar in från annonsörerna = mindre pengar att göra bra grejer till er.

 

Moment 22.

 

Jepp, hajar klyket.

 

Fast visst typisk bängt för en annan serú.

 

Och för att förtydliga. Det handlar inte bara om att driva trafik runt våra sajter, utan om att erbjuda er något ni kanske inte visste att ni ville ha.

 

Brudar över 40? :chockadskeptisk:

 

Inte en suck, direktörn. :utskallning:

 

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JonasForss

Jag tycker Chrisse och :leijon: föredömligt tydligt förklarat vad det handlar om och vad jag försökte antyda!

till fredsmäklare Friend kan jag säga att jag redan har en brud över 40 som jag diggar skarp,

så det behöver inte roboten tillhandahålla ;)

 

J

 

asså, inge' mera gnäll, för det verkar "typisk bängt för en annan serú."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker Chrisse och :leijon: föredömligt tydligt förklarat vad det handlar om och vad jag försökte antyda!

till fredsmäklare Friend kan jag säga att jag redan har en brud över 40 som jag diggar skarp,

så det behöver inte roboten tillhandahålla ;)

 

J

 

asså, inge' mera gnäll, för det verkar "typisk bängt för en annan serú."

 

Jag "letar" lite nu när jag är skild och jag ger min tusan på

att jag kommer att träffa en kvinna som kommer att vilja ha barn.

Jag är dock rädd för att få ett barn med down syndrom och

risken ökar avsevärt efter 40, så det är endast därför skämtet med "inga brudar över 40".

Jag skulle ha enormt svårt att kunna ta hand om ett gravt handikappat barn

med mina egna sjukdomar och 6 egna barn, sä ligger det till.

 

Grattis till trevliga och omtyckta flickvännen. :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gnälla har man inte mycket för som annonsboskap. Men man kan rösta med fötterna. Man kan alltid lämna forat men det finns andra sätt. Om man alltid läser artiklarna direkt på macworld.idg.se och aldrig går in i diskussioner som Artikelroboten skapat så får redaktionen sin pinne och med det har man "betalt för sin lunch" och kanske tröttnar till slut redaktionen att publicera diskussioner som ingen läser.

 

Hoppas att detta inte bryter mot forumreglerna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JonasForss

Just det!

jag får tillgång till ett forum där frågor jag gillar att diskutera diskuteras,

där jag kan få och ge tips, där jag kan bli glad, trött, upplyst eller förb-annad.

gratis dessutom...

Jag får då stå ut med lite skrsch, jinglar, banners, trams, papperskorgar och artikelrobotar.

Somliga dagar vill jag inte, har inte tid, eller... tja -

då stannar jag borta, en dag, en vecka - eller för alltid.

Det är väl inget äktenskap, blott ett enkelt nätforum!

 

J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...