Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacWorlds artikel Robot


friend

Rekommendera Poster

Idag har vi fått 12 poster och just nu är det 5 poster på första sidan

från MacWorld artikel robot.

 

Jag har inget emot att läsa nyheter från MacWorld, men jag vill inte ha dem på forumet.

Jag vill gå in på MacWorlds websida i lugn och ro och kolla, utan att bli påmind om det hela tiden.

Det känns som ett reklam försök från deras sida, även om så kanske inte är fallet.

"Här är lite nyheter och glöm inte att köpa MacWorld."

 

Jag håller också med en hel del andra som tyckte att det har varit tvivelaktigheter

ang. om information stämmer och till vilken grad och om de i vissa fall usla rubrikerna.

 

Bort med artikel roboten. :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Instämmer. Forumet finns ju för att konversera, inte för att bli påpackad nyheter som man kanske vill läsa i lugn och ro på hemsidan eller i tidningen senare. Eller redan läst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inläggen har jag inget problem med, men varför kan man inte kalla användare för "redaktionen" eller nåt liknande, i stället? Artikelrobot låter rätt töntigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle hellre vilja ha en funktion där man kan klicka ur att se vissa ämnen under senaste inlägg. Där kan artikelroboten få vara med. För min del är det alldeles för många trådar om iPhone och iPod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
Inläggen har jag inget problem med, men varför kan man inte kalla användare för "redaktionen" eller nåt liknande, i stället? Artikelrobot låter rätt töntigt.

 

 

Hur vet du att det inte sitter en post-113-1209998842_thumb.jpg på redaktionen....?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förra gången var det påpekande om att det stod Lejions namn, nu ordet robot, vad är nästa?

J agahr inget emot att det kommer artiklar på ett visst ställe i forumet. Dock kanske det skulle vara en hljdare att det ändrades titel på skaer o ting när det ändras på hemsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Tycker det är mycket bättre när det heter artikelrobot än när det bara var Leijons profil.

 

Redaktionen känns för seriöst för att artikelroboten ska döpas om till något sådant. Om jag ser redaktionen så tänker jag genast "aha, nåt är på väg att ändras, bäst att läsa"

 

Tycker MacWorlds Artikelrobot duger fint, om nu redaktionen anser att man måste ha denna funktion. Läser aldrig trådar från artikelroboten ändå, eftersom jag nästan alltid kollar igenom hemsidan först innan jag klickar mig in på forumet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget emot roboten när den används för nyheter, men när den används för bloggen har det gått för långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Har inget emot artikelroboten glömde jag tillägga i mitt förra inlägg, härmed gjort.

 

Stör mig mer på alla iPhonetrådar... :irriteradtjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan väl inte säga att jag omfamnar den men jag tror att jag skulle ha lättare att komma med konstruktiv kritik/ha fördragsamhet om jag visste syftet.

 

Om det är att tillföra diskussionerna på forumet "information/kunskap" så tycker jag inte att det fungerar. Dessutom bryter många (majoriteten?) av inläggen mot forumkulturens "skriv bra rubriker och ge fullständig information i inlägget" och "gör inte nya trådar när det redan finns en". Till det kommer att jag inte anser att alla C&D:s artiklar är relevanta för detta forum.

 

Är det däremot ett sätt för att

1. generera trafik till MacWorld och C&D:s sidor

2. öka detta forums inläggsmängd, vilket kan användas som PR och gentemot kommande annonsköpare. Roboten gör idag i genomsnitt 8 inlägg per dag vilket blir ca 3 000 per år

 

då är det kanske något man får leva med på ett "gratisforum"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

pkt 2 på macWittys inlägg var nog huvudet på spiken.. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stör mig mer på alla iPhonetrådar... :irriteradtjej:

 

 

eller hur!! kan inte de ("%=)#=Å% använda sökfunktionen, "hur gör jag?" "HJÄÄÄLP!!!!" med mera finns i tusental känns det som

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Är sjukt trött på trådar om iPod eller iPhone

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är sjukt trött på trådar om iPod eller iPhone

 

Ja, för det heter ju MacWorld, inte AppleWorld! :byrakrat:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är sjukt trött på trådar om iPod eller iPhone
Är det nog många som är... men det är ju en appleprodukt så det får man kanske leva med ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast jag skulle ju mycket hellre se att det fans en tydligare markering under MacWorlds loga

ang. wedsidan och då kan det ju finnas en liten blänkare om ny artikel tex. bredvid den.

Ungefär som DN har det om nya nyheter, vilket inte allt är störande, tycker jag.

 

I sitt nuvarande utförande är den så anonymt utformad att jag undrar om nån går genom den.

Jag aldrig har använt nån av länkarna överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget emot roboten när den används för nyheter, men när den används för bloggen har det gått för långt.

Jag delar denna uppfattning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pkt 2 på macWittys inlägg var nog huvudet på spiken.. :ThumbsUp:

 

Fast 3000 inlägg från roboten är väl lite försumbart.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast jag skulle ju mycket hellre se att det fans en tydligare markering under MacWorlds loga

ang. wedsidan och då kan det ju finnas en liten blänkare om ny artikel tex. bredvid den.

Ungefär som DN har det om nya nyheter, vilket inte allt är störande, tycker jag.

 

I sitt nuvarande utförande är den så anonymt utformad att jag undrar om nån går genom den.

Jag aldrig har använt nån av länkarna överhuvudtaget.

 

Jag kollade och jag hade fel om klickeriet.

Bara en är ju till MacWorld, sen är en till blöggen.

Starker väl mitt påstående dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olli Ojonen
Tycker det är mycket bättre när det heter artikelrobot än när det bara var Leijons profil.

 

Redaktionen känns för seriöst för att artikelroboten ska döpas om till något sådant. Om jag ser redaktionen så tänker jag genast "aha, nåt är på väg att ändras, bäst att läsa"

 

Tycker MacWorlds Artikelrobot duger fint, om nu redaktionen anser att man måste ha denna funktion. Läser aldrig trådar från artikelroboten ändå, eftersom jag nästan alltid kollar igenom hemsidan först innan jag klickar mig in på forumet

 

Samma svar från mig :)

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olli Ojonen
Har inget emot artikelroboten glömde jag tillägga i mitt förra inlägg, härmed gjort.

 

Stör mig mer på alla iPhonetrådar... :irriteradtjej:

 

Har ett litet förslag på iPod & iPhone trådarna.

 

post-18112-1210016757.png

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...