Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Sladden till Time Capsule

Tobias_K

Recommended Posts

Hallå forumet!

Har kollat runt men inte hittat någon tråd om detta.

Jag är på gång att köpa en Time Capsule 1TB i England då den till dagens växelkurs med studentrabatt är väldigt trevlig i pris! Engelska stickproppar ser ju dock ut som en påse skit och måste med andra ord bytas ut.. :toodeloo: Frågan är hur ser själva sladden ut? Är det bara en kabel eller är det någon form av adapter på den (liknande den till ipod eller macbook etc). Om det bara är en kabel så borde det ju bara vara att köpa en ny likadan med svensk stickpropp på typ Clas Ohlson..?

Om inte.. Går det att köpa en svensk kabel nånstans (hittar ingen i apple store) eller är det smidigast att bara kapa kabeln och sätta dit en ny stickpropp?

Vad tror ni? :armskeptisk:

Ha det fint!

Sladden som sitter i min svenska Time Capsule är en vanlig sladd av den typen som sitter i en vanlig dvd-spelare m.m

Du ser bilder på nedan länk:

http://www.appleinsider.com/articles/08/03...nd_preview.html

Observera att det är INGEN strömadapter till Time Capsule, den är inbyggd.

Om den engelska TC's inbyggda strömadapter klarar av svenska förhållande kan jag tyvärr inte svara på, men kabel som passar är nog inga problem att hitta!

Sladden som sitter i min svenska Time Capsule är en vanlig sladd av den typen som sitter i en vanlig dvd-spelare m.m

Du ser bilder på nedan länk:

http://www.appleinsider.com/articles/08/03...nd_preview.html

Observera att det är INGEN strömadapter till Time Capsule, den är inbyggd.

Klockrent! Tack så mycket! :ThumbsUp:

Om den engelska TC's inbyggda strömadapter klarar av svenska förhållande kan jag tyvärr inte svara på, men kabel som passar är nog inga problem att hitta!

Att strömadaptern som sitter i den ska klara svenska förhållanden tror jag, ser så ut om man jämför tekniska datan för sverige och england vilket fall!

Topp! :galetglad:

post-15640-1209634224_thumb.png

post-15640-1209634238_thumb.png

Obs. att i manualen står: Important: Use only the power cord that came with your Time Capsule. Jag satte på en stickproppsadapter på sladdens kontakt. Kanske inte nödvändigt, men man vet aldrig. (La också märke till att kontakten man stoppar in i TC avvek från vanliga sladdar genom att främre delen var av hårdplast.)

• 3 weeks later...

jag undrar samma sak men jag funderar på att köpa en i USA till sommaren. hur funkar det med sladden och strömstyrkan? skulle vara glad för svar

jag undrar samma sak men jag funderar på att köpa en i USA till sommaren. hur funkar det med sladden och strömstyrkan? skulle vara glad för svar

Har precis fått hem en som är köpt i USA & den fungerar galant :galetglad: , har även fixat en stickproppsadapter.

//H

Strömstyrkan halveras om du ansluter en amerikansk TC i Sverige. :-)

TC fungerar med "110 V" och "220 V".

Strömstyrkan halveras om du ansluter en amerikansk TC i Sverige. :-)

TC fungerar med "110 V" och "220 V".

De flesta av Apples produkter fungerar över hela världen. Köpte en Mac mini i USA för några veckor sedan + en stickproppsadapter. Fungerar perfekt här hemma.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...