Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Installera/kopiera


Nilserikp

Rekommendera Poster

Har samma problem med några gamla filer som skräpade i Dokumentmappen och som kopierades över till Time Capsule manuellt i Tiger. När jag där ville radera fick jag samma behörighetsmeddelande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i vanliga fall så skulle jag tippsa om höger/ctrl klicka på filen i finder och väljer visa info och kollar och eventuellt ändrar behörigheten.

men nu har du bilder på magnetiska hästskor och det känner jag inte igen. är det en typ av instalera operativsystem så kan du nog bara köra på så kommer det som inte kunde kopieras över visas i en fellogg på skrivbordet. för vissa filer tillåts inte att slinka med ibland vid olika typer av installation från backupp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver kanske ändra rättigheterna så du har rätt att ta bort dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på filen eller hur du nu gör för att få upp menyn, välj get info sedan har du rättigheterna längst ner i den dialogen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i vanliga fall så skulle jag tippsa om höger/ctrl klicka på filen i finder och väljer visa info och kollar och eventuellt ändrar behörigheten.

 

oki då citerar jag mig själv om den när magnethästskon nu var ett ett vanligt program.

 

längst ner i info fönstret ser du behörigheten och kan ändra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte hjälpte det att högerklicka och ändra behörighet. Det är i .dmg filen (installationsfilen) som jag ändra behörighet i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...