Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMacarna får efterlängtad uppdatering


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Köp verkligen inte 4 GB i apple store!!! De tar typ 3 000 när du kan köpa för ca 800-900kr och installera själv!

Men om något går fel gäller inte garantin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Jag hör ofta att det är jäääättedyrt att köpa med extra minne ifrån apple store.

 

Om jag förstått saken rätt så sitter där 2 x 1gb i datorn som levereras med 2 gig standard.

 

Om jag själv skall uppgradera till 4gb kan jag köpa två kretsar för ca 600 kr st dvs 1200kr.

 

på apple store kostar det 1600kr extra vid uppgradering av minnet.

 

1 jag slipper skruva i datorn själv.

2 efter uppgraderingen (som visserligen kostar mindre enl mina beräkningar) så har jag två x 1gb kretsar som jag inte har någon nytta av

 

Skulle det nu vara så att där sitter en två gigabytekrets i datorn så kan det däremot vara värt att uppgradera själv till 4gb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick du den för det priset dia2?

 

nej fick ett mail där det står:

 

På grund av tekniska problem så har den en beställningen du lagt in (*****) inte gått igenom.

 

Om du fortfarande är intresserad av att beställa så kan du antingen ringa till vårt försäljningsteam på tel 020 120 9971 så kan dom hjälpa dig med det, eller så kan du lägga in den själv online om du skulle föredra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej fick ett mail där det står:

 

På grund av tekniska problem så har den en beställningen du lagt in (*****) inte gått igenom.

 

Om du fortfarande är intresserad av att beställa så kan du antingen ringa till vårt försäljningsteam på tel 020 120 9971 så kan dom hjälpa dig med det, eller så kan du lägga in den själv online om du skulle föredra det.

Awww. Nu spelar dom fult ! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej fick ett mail där det står:

 

På grund av tekniska problem så har den en beställningen du lagt in (*****) inte gått igenom.

 

Om du fortfarande är intresserad av att beställa så kan du antingen ringa till vårt försäljningsteam på tel 020 120 9971 så kan dom hjälpa dig med det, eller så kan du lägga in den själv online om du skulle föredra det.

 

Om du fortfarande är intresserad av att beställa så ring och snacka med de personligen. Du har ju postat skärmdumpar här på forumet, så det finns ju redan lite dokumenterat. Om de vägrar så är det ju bara att kontakta konsumentverket, konsumentombudsmannen eller nån annan man eller nåt annat verk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Men om något går fel gäller inte garantin.

 

Jo... Garantin gäller så länge det inte är själva RAM pinnen som det är fel på.

 

Ram får man byta själv på iMacen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...