Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMacarna får efterlängtad uppdatering


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Gör som obba skriver. Lämna tillbaka den, säg att du inte är nöjd eller vadsomhelst.

Sen beställer du bara en ny igenom applestore eller nåtanat macforum..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar
Dom vägrar ta emot den =/

 

Kontakta konsumentverket, säg till dem att du har köpt en dator för 12 dagar sen och har ångrat dig nu. Och att butiken du köpte datorn ifrån vill inte ta tillbaka datorn.

Så får du höra om du har rätt att lämna tillbaka datorn eller inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 2,4ghz med 2600 (256mb) kortet och lirar Call of Duty 4 utan några problem alls. Kör på mer än standard grafikinställningen och spelet flyter som bara den, aldrig hackat. Så det flyter nog på mer än bra med nya 512mb-kortet som kom idag...

bra kan alltid bli bättre :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 dagars ångerrätt enligt distanshandelslagen. Räknat från leverans.

 

Ovan gäller. Har du sedan inte köpt datorn på distans (via onlinebutik) så har du ju således ingen ångerrätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fasen om man inte skulle ta o slå till ändå. <_<

 

8800GS är ett hyggligt kort, men det känns som att man köper lite vad som redan funnits i ett år. Jag har redan en PC med ett 7900GT som ligger ungefär likvärdigt med detta antar jag (overclocked). Känns som lite kaka på kaka. Men en iMac vore ju såååå underbart... Nån som vet hur stor skillnad det egentligen är på 2.8 och 3.06an? Värt de 150 eurosarna extra man ska klämma ut?

 

Grejen är att ofta när man köper en dator så kanske man lägger lite extra för en "speldator". I detta fall skulle jag tjäna på att upgradera min PC (för spel), men skulle gärna ha en Mac! Fyfan, vilket dilemma... Spendera mer på en dator som kan spela mindre, men som är bättre generellt?

 

Sorry för ordbajsandet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacForum är ju en vanlig butik, ingen nätbutik. Så där är det inte 14 dagar som gäller.

 

Men hur kan du ha missat alla artiklar om att en ny iMac var på väg här på MW?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacForum är ju en vanlig butik, ingen nätbutik. Så där är det inte 14 dagar som gäller.

 

Men hur kan du ha missat alla artiklar om att en ny iMac var på väg här på MW?

 

 

Det brukar alltid vara svårt att veta vilka rykten man ska lita på dessvärre.

Och när det gäller hemelektronik så köper man alltid vid fel tillfälle. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fasen om man inte skulle ta o slå till ändå. <_<

 

8800GS är ett hyggligt kort, men det känns som att man köper lite vad som redan funnits i ett år. Jag har redan en PC med ett 7900GT som ligger ungefär likvärdigt med detta antar jag (overclocked). Känns som lite kaka på kaka. Men en iMac vore ju såååå underbart... Nån som vet hur stor skillnad det egentligen är på 2.8 och 3.06an? Värt de 150 eurosarna extra man ska klämma ut?

 

Grejen är att ofta när man köper en dator så kanske man lägger lite extra för en "speldator". I detta fall skulle jag tjäna på att upgradera min PC (för spel), men skulle gärna ha en Mac! Fyfan, vilket dilemma... Spendera mer på en dator som kan spela mindre, men som är bättre generellt?

 

Sorry för ordbajsandet...

 

Alltså en Mac är som du säger bättre generellt (enligt mig) och är det då inte bättre att du köper en Mac notebook? För de är i stort sett likvärdiga som en iMac (förutom grafikkort) och prestanda. Hur stor skillnad du känner mellan 2.8 och 3.06 är helt beroende på vad du gör. Vi lever egentligen i en värld där vi har för mycket prestanda jämfört med vad vi behöver. Om man kollar på mig, så surfar jag, laddar ner musik på iTunes, chattar, facebookar... vad ska jag egentligen med en 2,4 GHz Core 2 Duo som jag har under huven? Jag har kodat lite video ibland, men prestanda vinsten är inte så stora egentligen kanske tjänar någon halvtimme på en gigabyte jämfört med en Macbook Air men om jag ändå håller på i 3-4 timmar så spelar det inte så stor roll (inte för mig i alla fall)

 

Om det är en speldator du ska ha så är PC the only way to go... iaf windows och Mac Pro är väldigt kompetent, men stödjer inte alla grafikkort så då måste du endast köra windows på burken med spel och då är det bättre med ett eget hemmabygge med ett 4870 kort som släpps snart? Det är ju grafikkortet som är den stora grejen

 

Det brukar alltid vara svårt att veta vilka rykten man ska lita på dessvärre.

Och när det gäller hemelektronik så köper man alltid vid fel tillfälle. :P

 

Nej, har man lite tålamod och köper precis när Apple har uppdaterat så har man gjort en bra affär :D

Men jag förstår vad du menar, teknik sjunker alltid i pris och det finns alltid något bättre runt hörnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar alltid vara svårt att veta vilka rykten man ska lita på dessvärre.

Och när det gäller hemelektronik så köper man alltid vid fel tillfälle. :P

jo, så är det.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar alltid vara svårt att veta vilka rykten man ska lita på dessvärre.

Och när det gäller hemelektronik så köper man alltid vid fel tillfälle. :P

 

I och för sig, men i det här fallet hade det ju gått ovanligt lång tid sedan den senaste uppgraderingen (augusti).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag önskade att Apple kunde visa mera flexibilitet när det gäller konfigurationerna. Varför inte ha en konfigurering för 20" och en för 24" där man kan välja processor, minne, grafikkort. Jag skulle vilja ha en 20" med den förra processorn men med det nya grafikkortet till 24". Jag är inte i behov av en snabbare propp så jag skulle hellre satsa pengarna på ett smaskigt grafikkort!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då var den beställd, iMac 24", 2.8GHz 500gb HDD, resten standard...ja just det blev ett elgato eyeTV hybrid också :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur i helv-te??? Så billigt??? Vad Gjore du????

 

beställde den direkt när sidan kom upp och då hade dem inte hunnit ändra alla priser så att dem är rätt pris satta, den bästa hade samma pris som den sämre 24". Detta gäller då education store.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beställde den direkt när sidan kom upp och då hade dem inte hunnit ändra alla priser så att dem är rätt pris satta, den bästa hade samma pris som den sämre 24". Detta gäller då education store.

F-n Va gött, jag har själv köpt en iMac för 4 månader sen för samma pris:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde precis MacForum där jag köpte min iMac.

 

Det går inte att byta

 

Fan va blåst jag känner mig

Tråkigt och surt måste det kännas. Jag ser att du blev medlem 13 april och bytt från pc. Då förstår jag att du inte kanske kände till alla Mac-rykten. Du har nu fått lära dig det "the hard way". Du kan alltid fråga här på forumet inför ett köp. Tråkigt att du inte gjorde det nu. Om du vill se när Macarna uppdaterades senast kan du kolla här. Då ser du om de uppdaterades nyligen eller om det snart är dags för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag önskade att Apple kunde visa mera flexibilitet när det gäller konfigurationerna. Jag skulle vilja ha en 20" med den förra processorn men med det nya grafikkortet till 24". Jag är inte i behov av en snabbare propp så jag skulle hellre satsa pengarna på ett smaskigt grafikkort!

Det kan mycket väl vara så att det nya GF 8800 GS är helt enkelt för varmt för en iMac 20". Det sägs t.o.m. att kortet är egentligen ett nedklockat 8800 GT som det som sitter i Mac Pro. Å andra sidan har Alienware bärbara datorer med 8800M GTS och GTX så utrymmet och värmen borde inte vara problem men det finns säkert andra skäl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså en Mac är som du säger bättre generellt (enligt mig) och är det då inte bättre att du köper en Mac notebook? För de är i stort sett likvärdiga som en iMac (förutom grafikkort) och prestanda. Hur stor skillnad du känner mellan 2.8 och 3.06 är helt beroende på vad du gör. Vi lever egentligen i en värld där vi har för mycket prestanda jämfört med vad vi behöver. Om man kollar på mig, så surfar jag, laddar ner musik på iTunes, chattar, facebookar... vad ska jag egentligen med en 2,4 GHz Core 2 Duo som jag har under huven? Jag har kodat lite video ibland, men prestanda vinsten är inte så stora egentligen kanske tjänar någon halvtimme på en gigabyte jämfört med en Macbook Air men om jag ändå håller på i 3-4 timmar så spelar det inte så stor roll (inte för mig i alla fall)

 

Om det är en speldator du ska ha så är PC the only way to go... iaf windows och Mac Pro är väldigt kompetent, men stödjer inte alla grafikkort så då måste du endast köra windows på burken med spel och då är det bättre med ett eget hemmabygge med ett 4870 kort som släpps snart? Det är ju grafikkortet som är den stora grejen

Nej, har man lite tålamod och köper precis när Apple har uppdaterat så har man gjort en bra affär :D

Men jag förstår vad du menar, teknik sjunker alltid i pris och det finns alltid något bättre runt hörnet.

 

Jag har en MacBook redan, älskar den verkligen. Jo, som du säger, beror helt klart på vad man gör. I mitt fall så är det lite spela då och då (vilket verkligen går bort på en MacBook t.ex.) hanterar RAW bilder (fottar rätt mycket) och en del DV video. Skärmen, tänkte en 24" är bra för kodning (programmerare till yrket) så det är en av de största fördelarna jag ser. Kan få studentrabatt också, så den standardconfade 3.06an går på 1640 euro vilket inte är helt fel alls. Kan upgradera PCn senare :) Det blir en iMac! Beställer nästa vecka, hoppas det inte dröjer en månad som det gjorde med MacBooken :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan mycket väl vara så att det nya GF 8800 GS är helt enkelt för varmt för en iMac 20". Det sägs t.o.m. att kortet är egentligen ett nedklockat 8800 GT som det som sitter i Mac Pro. Å andra sidan har Alienware bärbara datorer med 8800M GTS och GTX så utrymmet och värmen borde inte vara problem men det finns säkert andra skäl.

 

Det primära skälet är naturligtvis att få oss att köpa så dyr iMac som möjligt..... Om nu GF 8800 GS är för varmt så finns det ju andra kort som kan leverera bra prestanda. Om man nu vill..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt med bättre hastighet och lägre pris, men tråkigt att Apple inte införde ett val med antireflexbehandlad skärm. Blanka skärmar är ett otyg. Jag får väl behålla min 23-tums Cinema Display och köpa en begagnad G5:a eller Mac Pro i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jepp 2 minuter efter att jag gjorde min beställning ändra dem den till 17 :P
ändrade de en redan lagd order? hade du godkänt att de kan göra detta?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker köpa en 24" imac med 4gb-minne men har inte riktigt bestämt mig om vilken av 24" modellerna jag skall ta.

 

Vilka fördelar har det dyrare grafikortet?

 

Jag hade tänkt göra följande saker

 

1. rippning av cdskivor och konvertering i itunes.

2 Fotohantering i iphoto. Kanske eventuellt något fotoprogram som photoshop

3 spela in analog video, redigera, konvertera och därefter bränna på dvd-r

4 skriva några dokument i word.

5 internetsurfning samt lite adium skype etc.

 

Har provat en del av dessa funktionerna på min mac mino men ibland kommer de förbaskade badbollarna. Framförallt när jag använde mig av iDvd.

 

Min fråga är om jag bör ta den starkaste processorn och det sämre grafikkortet eller om det helt enkelt räcker med 2.8ghz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker köpa en 24" imac med 4gb-minne men har inte riktigt bestämt mig om vilken av 24" modellerna jag skall ta.

 

Vilka fördelar har det dyrare grafikortet?

 

Jag hade tänkt göra följande saker

 

1. rippning av cdskivor och konvertering i itunes.

2 Fotohantering i iphoto. Kanske eventuellt något fotoprogram som photoshop

3 spela in analog video, redigera, konvertera och därefter bränna på dvd-r

4 skriva några dokument i word.

5 internetsurfning samt lite adium skype etc.

 

Har provat en del av dessa funktionerna på min mac mino men ibland kommer de förbaskade badbollarna. Framförallt när jag använde mig av iDvd.

 

Min fråga är om jag bör ta den starkaste processorn och det sämre grafikkortet eller om det helt enkelt räcker med 2.8ghz

 

Köp verkligen inte 4 GB i apple store!!! De tar typ 3 000 när du kan köpa för ca 800-900kr och installera själv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har redan beställt en på det priset får se om jag får den :D

 

Fick du den för det priset dia2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...