Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skriva ut svartvitt?


victor_neck

Rekommendera Poster

victor_neck

En mkt trivial fråga men jag orkar inte leta och testa, svaret är säkert busenkelt... (Lite nytt med Mac och dylikt för mig).

Tack på förhand med hjälpen!

 

mvh

Victor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du väljer att skriva ut så kommer du till en utskriftsruta där du överst i en pop-upmeny väljer den skrivare du vill skriva ut på. När du gjort det går du till den pop-up som finns ungefär mitt i rutan (i nya förhandsvisning t.ex. dessutom lite till vänster och väljer något av de nedre (skrivarspecifika) alternativen, i fallet här med min Canon, rubriken “Quality & Media”. Därunder brukar det ofta finnas ett alternativ, typ “Grayscale Printing” (som här) - klart!

J

post-11295-1208989212_thumb.jpg

post-11295-1208989223.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du använder Förhandsvisning för att titta på pdf:er så skriver du ut svartvitt enligt följande. Välj "Skriv ut..." eller kringla + P. I rullgardinen där det står Exemplar och sidor, välj ColorSync, därefter ska du under rullgardinen Quartz-filter välja Gray Tone. Nu kan du skriva ut i svartvita gråtoner.

 

post-28798-1208989897.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Off Topic;

 

Aha, gamla coola katt-avataren tebaks!

(Den gillar också jag bättre, men najs traj!) J :rockapa:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Off Topic;

 

Aha, gamla coola katt-avataren tebaks!

(Den gillar också jag bättre, men najs traj!) J :rockapa:

Hehe.. thanx, dude... jag har lekt lite i adobe photoshop elements 6 med avataren. Den gamle öronbitne leoparden har fått lite mer sug i blicken, eller en grönare nyans för att vara exakt.

 

Jag gillar din sax... OT: Lars Gullin rules, ofattbart att han inte är större idag än han är...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...