Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Billig "Mac-klon" från Psystar


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

  • Svars 68
  • Created
  • Senaste svar

Konkurrans är aldrig helt fel.

tar ner priserna åt kunderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OJJ! Apples advokater kommer att SLAKTA firman..... BAM!! Som en blixt från klar himmel.... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog kontakt med dem för att kolla om de kan skeppa dator till Sverige. :ThumbsUp:

 

Förrädare. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Apple vill locka flera kunder ifrån Windows så måste de tillåta flera företag att bygga Macar. Jag tror inte att Apple har en chans att nå högre än 20%-ig marknadsandel på egen hand. Det finns alltid företag och personer som inte vill handla Apple och deras lösningar. Däremot kanske driftsäkerheten minskar då Apple helt plötsligt inte har 100% kontroll över hela processen utan hamnar i nästan samma läge som Microsoft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppas hoppas de har resurser och mod att stå emot en rättslig prövning.. kanske så skulle en fördelaktig dom öppna upp o gynna konsumenten(vi) i form av billigare priser och i takt med ökat användande fler program och bättre kompabilitet och macvänligare standarder rent generellt!

 

... eller så blir det bara kasst med pengar för apple, som gör sämre produkter o allt blir bajs som det var innan jobs kom tillbaks o styrde upp läget...

 

vem vet.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om apple stämmer detta bolag kommer det ge negativ publisitet och man kommer sälja mindre antal datorer i framtiden.

 

Ska Apple öka mycket mera och ta folk från win till mac os x så måste man ta hjälp av andra. Det fungerar inte att bara köra sitt egna race hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med er och jag tror att det snarare kan öka intresset för Apple och Mac.

Jag kommer i allafall köpa en MacBook Pro när min PB tar slut och MacMini's till

barnen när deras har snurrat färdigt.

Men en OpenMac att skruva med vore kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Apple bedömer att detta urholkar värdet på deras varumärke kommer de att köra stenhårt. Det som kortsiktigt är fördelaktigt kan på sikt vara förödande. Jag tror att Apple själv vill välja tidpunkten när man tar över datorvärlden och förpassar Windows till historiska museet.... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Apple bedömer att detta urholkar värdet på deras varumärke kommer de att köra stenhårt. Det som kortsiktigt är fördelaktigt kan på sikt vara förödande. Jag tror att Apple själv vill välja tidpunkten när man tar över datorvärlden och förpassar Windows till historiska museet.... :borstatanderna:
Som alltid när det gäller apple. Allt ska med pengar dödas...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut som att denna tråd håller på att utvecklas till ytterligare en datorkrigstråd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror förvisso att det Apple tjänar mest på är själva hårdvaran, inte Mac OS i sig. Tillåter de att även andra börjar tillverka datorer så kommer de själva inte att kunna sälja lika mycket av sin egen hårdvara.

 

Om jag vore Apple så hade jag absolut sett till att få stopp på dem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

apple vill vårda sitt varumärke. de har lagt jävligt mycket tid o pengar bakom det.

 

precis som att mcdolnads vill att en bigmac smakar likadant i syrien som i usa eller skellefteå, så vill apple att en mac ska vara likadan på alla marknader. bästa sättet att garantera det är att ha kontroll över allt som produceras.

 

jag skulle tex inte vela att någon började göra dåliga illustrationer och sälja dessa i mitt namn.

det urholkar mitt varumärke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror förvisso att det Apple tjänar mest på är själva hårdvaran, inte Mac OS i sig. Tillåter de att även andra börjar tillverka datorer så kommer de själva inte att kunna sälja lika mycket av sin egen hårdvara.

 

Om jag vore Apple så hade jag absolut sett till att få stopp på dem!

OEM-produkter kan/får vem som sälja.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut som att denna tråd håller på att utvecklas till ytterligare en datorkrigstråd...

 

Såja-såja.... :) Jag kanske inte gillar allt vad Apple håller på med, men kan jag förstå deras agerande utifrån vad de själva deklarerar... det är ju inte heller bara Apple som pinkar in sitt revir..... :kissing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Apple vill locka flera kunder ifrån Windows så måste de tillåta flera företag att bygga Macar. Jag tror inte att Apple har en chans att nå högre än 20%-ig marknadsandel på egen hand. Det finns alltid företag och personer som inte vill handla Apple och deras lösningar. Däremot kanske driftsäkerheten minskar då Apple helt plötsligt inte har 100% kontroll över hela processen utan hamnar i nästan samma läge som Microsoft.

 

Jag tror inte att apple behöver komma såmycket högre än 20% det är var femte licens det.

 

Jag hoppas inte på kloner, vill inte att osx börjar bli ostabilt för att det kommer flera datorer.

 

Haade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Apple tjänar fortfarande mest pengar på Macar

 

Varför sälja ut sin största kassako?

 

:tarskratt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra om Apple får sig en knäpp på nosen!

 

Det är MÅNGA som efterfrågat en "vanlig" Mac i många herrans år nu och hittills har Apple helt struntat i denna kundgrupp.

 

Jag hoppas verkligen att Psystar kan stå emot Apples advokater...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple tjänar fortfarande mest pengar på Macar

 

Varför sälja ut sin största kassako?

 

:tarskratt:

 

Ord!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas verkligen att Psystar kan stå emot Apples advokater...

 

Det är väl ändå inte advokaterna som avgör om projektet är lagligt eller ej...? Det är ju en domstolsfråga, och visar sig projektet vara otillåtet (legalt sett) - ja då spelar det ingen roll hur mycket man kan "stå emot" motpartens advokater.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att apple behöver komma såmycket högre än 20% det är var femte licens det.

Och då är man väl i princip världens största datortillverkare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple har så oerhört mycket mer att förlora på detta än bara den del av försäljningen som ett klonföretag kan ta.

 

För även om vi emellanåt har problem med våra Macar, så ligger ju en hel del av Apples värde i att de själva har full kontroll på både hård- och mjukvara. Släpp det och varumärket (som man investerat ganska mycket i) kommer minska i värde!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl ändå inte advokaterna som avgör om projektet är lagligt eller ej...? Det är ju en domstolsfråga, och visar sig projektet vara otillåtet (legalt sett) - ja då spelar det ingen roll hur mycket man kan "stå emot" motpartens advokater.

 

Det intryck jag har fått av amerikansk rättvisa är mer eller mindre att den som har bäst advokater vinner en tvist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...