Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fixade till forumet lite


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Andreas Leijon

Ledsnade på att forumet såg så hattigt ut och snickrade ihop en liten makeover. Dock bara första steget.

 

Ska fortsätta och röja loss i forumkoden i helgen. Fortsättning följer...

 

Trevlig helg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 84
  • Created
  • Senaste svar
popyerbottlez

vad mer än den nya rymdgrejen vid macworld loggan?

 

Snyggare än innan men vet inte riktigt vad jag tycker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
vad mer än den nya rymdgrejen vid macworld loggan?

 

Snyggare än innan men vet inte riktigt vad jag tycker...

Jag har kastat ut det mesta av allt blått som fanns förut. Dessutom var forumrubrikernas bakgrunder gråa. Nu nästan svarta.

 

Men som sagt, mer kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vi då inte också få de nya forumreglerna under "knappen" forumregler och när man registrerar sig. Snälla ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsnade på att forumet såg så hattigt ut och snickrade ihop en liten makeover. Dock bara första steget.

 

Ska fortsätta och röja loss i forumkoden i helgen. Fortsättning följer...

 

Trevlig helg!

 

Ser fint ut. :ThumbsUp:

Röj inte för mycket i koden bara. :behave::ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsnade på att forumet såg så hattigt ut och snickrade ihop en liten makeover. Dock bara första steget.

 

Ska fortsätta och röja loss i forumkoden i helgen. Fortsättning följer...

 

Trevlig helg!

Jag märkte inget, vilket tyder på att det är lyckat. :ThumbsUp: "Snygg" redigering är lika dålig redigering som ful. Bra redigering förmedlar omärkligt det som ska förmedlas, redigeringen/layouten ska vara en grå eminens i bakgrunden. Detta skrivet av en tidningsredigerare (sedan mer än tio år tillbaka).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag märkte inget, vilket tyder på att det är lyckat. :ThumbsUp: "Snygg" redigering är lika dålig redigering som ful. Bra redigering förmedlar omärkligt det som ska förmedlas, redigeringen/layouten ska vara en grå eminens i bakgrunden. Detta skrivet av en tidningsredigerare (sedan mer än tio år tillbaka).

 

Töm cachen så ser du ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har jag gjort. Märkte ändå ingen skillnad förrän jag tittade efter.

Aha du satt och blundade när du surfade.... hoppas att du inte har du körkort... eller att du inte bor i Stockholm..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaddå ändring? Men efter en liten chachetömning så ploppade det fram lite annat.... najs typ! :borstatanderna: :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-7614-1207934252.png

 

Jag såg detta redan i eftermiddags när jag var på jobbet. Det är riktigt snyggt tycker jag i alla fall :pompoms: :pompoms:

 

Finns det ingen händig person som kan göra om detta till en bakrundsbild?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha du satt och blundade när du surfade.... hoppas att du inte har du körkort... eller att du inte bor i Stockholm..

Och varför är du så sur, då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-7614-1207934252.png

 

Jag såg detta redan i eftermiddags när jag var på jobbet. Det är riktigt snyggt tycker jag i alla fall :pompoms: :pompoms:

 

Finns det ingen händig person som kan göra om detta till en bakrundsbild?

Så här kanske :)

 

post-6426-1207937678.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen

Jag tycker det är en mycket märklig prioritering att "uppgradera" forumet.

Varför inte lägga krutet på att få hemsidan och forumet mer stabilt.

 

De senatse dagarna har jag fått upp följande "hemsida" i stället för macworld.se.

post-19142-1207941262.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Jag tycker det är en mycket märklig prioritering att "uppgradera" forumet.

Varför inte lägga krutet på att få hemsidan och forumet mer stabilt.

 

De senatse dagarna har jag fått upp följande "hemsida" i stället för macworld.se.

Förstår att du uppfattar det som samma sak, men macworld.se:s drift påverkar jag inte i någon större utsträckning.

 

Och forumet är väl stabilt nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stabilt kanske, men ganska slött att ladda upp sidor ibland.

 

Testar då med andra websidor, så jag vet att det inte är mitt bredband.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

julle_ironrose

Det ser "bättre" ut med grön rymd kontra brunt i olika nyanser.

(Leopard skulle se ut så här vid uppstart, och inte lila).

 

Stabilt - ja!

 

Kul att du frågar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stabilt kanske, men ganska slött att ladda upp sidor ibland.

 

Testar då med andra websidor, så jag vet att det inte är mitt bredband.

För mig är det hyggligt snabbt och stabilt. Har aldrig märkt något speciellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen
Förstår att du uppfattar det som samma sak, men macworld.se:s drift påverkar jag inte i någon större utsträckning.

 

Och forumet är väl stabilt nu?

Ok, got the point. Jag tycker inte om Apples form- o färglinje med Leopard med rymdtemat. I och för sig är det mycket läckert i tame machine men annars är den klassiska softa linjen mer tilltalande.

 

Jag tycker att grönt inte är en Maccig färg. I övrigt gillar jag att ni ändrar headern ofta. Det visar ett intresse av att vara aktiv. Era motsvarigheter i USA och GB verkar inte vara lika benägna att ändra header o logga lika ofta.

 

Angående era problem med hemsidan så visst är det störande med störningar, det vill jag ju påtala som besökare. Det måste väl vara störande även för en chefsredaktör att ens publiceringskanaler inte fingerar till 100%.

 

Jag har för övrigt en sjukt stark längtan efter att få hålla i min alldeles egen svensk iPhone, med 3G och allt det senaste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg direkt när jag kom in nu att gränserna mellan de olika avdelningarna var skarpare/tydligare vilket är mkt bra, förr var det mer som en grå gröt. Så denna lilla justering gjorde allt mkt trevligare tycker jag iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag märkte inget, vilket tyder på att det är lyckat. :ThumbsUp: "Snygg" redigering är lika dålig redigering som ful. Bra redigering förmedlar omärkligt det som ska förmedlas, redigeringen/layouten ska vara en grå eminens i bakgrunden. Detta skrivet av en tidningsredigerare (sedan mer än tio år tillbaka).

 

 

Får hålla med, märkte inget först. STOR tumme upp(vet att jag, som så många andra, varit ganska vass i tidigare debatter men du skall ju ha lika mycket creds när du gör något bra ;) )

 

Hurra!

 

edit: well loggan byttes först efter tömd cache, men likväl stor tumme upp iaf ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och varför är du så sur, då?

 

Kan bero på dåliga sömnvanor ..

 

men sur.. nädå... måste man ha en smiley efter allt sarkastiskt man skriver här ?? :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...