Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Se länken där nere när man håller musen över en länk i Safari?


MacAlex
 Share

Rekommendera Poster

Kan man fixa så att man ser vilken länk man håller musen över i Safari där nere, har för mig att det fanns i Safari förut? Hittar ingen inställning. Dom flesta webläsare har väl det, och vore dumt om dom tagit bort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I menyraden så ska du välja innehåll-visa statusfältet.

 

Edit: lellemars han före, hade fliken gömt ett tag ^_^

Redigerad av Jarting
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 12 years later...

Jag vet hur man kan se en webbadress, men hur gör man för att kopiera den för att exvis skicka den eller spara? Jag är så hjärtligt trött på Safari, jag använder snart mer tid att ta bort oönskade funktioner och hitta diverse omvägar för basala funktioner. Det skulle nästan vara skämmigt att köra windows på en Mac-dator men från mitt jobb vet jag att användarvänlighet handlar mer om att bevisa än att hjärntvätta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle sagt att jag använder snart mer tid att ta bort oönskade funktioner och hitta diverse omvägar för basala funktioner än att surfa . 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, jona säger:

Jag vet hur man kan se en webbadress, men hur gör man för att kopiera den för att exvis skicka den eller spara?

Högerklicka och "kopiera länkadress". Klistra in på valfritt ställe.

 

(För övrigt så har du svarat i en 13 år gammal tråd. ;)  )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, jona säger:

Jag vet hur man kan se en webbadress, men hur gör man för att kopiera den för att exvis skicka den eller spara? Jag är så hjärtligt trött på Safari, jag använder snart mer tid att ta bort oönskade funktioner och hitta diverse omvägar för basala funktioner. Det skulle nästan vara skämmigt att köra windows på en Mac-dator men från mitt jobb vet jag att användarvänlighet handlar mer om att bevisa än att hjärntvätta

För att se webbadressen i länken, Safari:Innehåll:Visa Statusfältet.
Så ser du adressen i nedre vänstra hörnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...