Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Web-camen på min Macbook vägrar fungera med Skype


Aeneas

Rekommendera Poster

Skype har slutat fungera med den inbyggda webbkameran på min MacBook med Leopard och jag har ingen aning om vad som orsakat det.

 

När jag kollar inställningarna står det endast "No video camera connected". Skypes support verkar inte veta ett skit och hänvisar till obskyra drivrutiner m m.

 

Nån som vet vad det kan bero på och hur jag kan åtgärda det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar kameran med Photo Booth eller iChat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar kameran med Photo Booth eller iChat?

 

Den fungerar i PhotoBooth vet jag iaf, men om den gör det i iChat har jag ingen koll på, eftersom jag aldrig använder det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skype har slutat fungera med den inbyggda webbkameran på min MacBook med Leopard och jag har ingen aning om vad som orsakat det.

 

När jag kollar inställningarna står det endast "No video camera connected". Skypes support verkar inte veta ett skit och hänvisar till obskyra drivrutiner m m.

 

Nån som vet vad det kan bero på och hur jag kan åtgärda det?

 

 

det råkar inte vara så att du har en virtuell windows igång eller har haft igång.

och i samband med detta använt dig av webbkameran?

då kan den komma i konflikt. det är bara gå in i den virtuella aplikationen och disconnecta iSight.

då kommer den tillbaka i MacOS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det råkar inte vara så att du har en virtuell windows igång eller har haft igång.

och i samband med detta använt dig av webbkameran?

då kan den komma i konflikt. det är bara gå in i den virtuella aplikationen och disconnecta iSight.

då kommer den tillbaka i MacOS

 

Nej, jag harinte haft igång windows och använt webbkameran. Jag har iofs installerat SheepSaver, men jag har inte använt webbkameran i samband med detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den fungerar i PhotoBooth vet jag iaf, men om den gör det i iChat har jag ingen koll på, eftersom jag aldrig använder det.

 

Det är ganska lätt att kolla. Dra igång iChat, öppna inställningarna (cmd-komma), gå till ljud/video. Ser du dig själv nu är kameran i alla fall funkis.

 

Det andra är att Skype kräver ensamrätt till kameran. Har du något annat program som använder kameran anser Skype att den inte finns. Så se till att Photobooth, iglasses, imovie, ichat eller vad annat program som kan tänkas använda den är avstängda.

 

Också kolla på skype.com att du har senaste versionen installerad. 2.7 kom ut nyligen med bättre stöd för Leopard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 years later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...