Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Imac 20" - uppdatering på G?


Rockryder

Rekommendera Poster

Jag har tänkt köpa mig en Imac 20" och vis av erfarenhet har jag nu börjat kolla när datorerna senast uppdaterades så att jag inte köper dator en vecka innan den uppgraderas med t.ex. ny processor och liknande.

 

Är det någon som har koll på när Imac:en senast uppdaterades? Jag tror jag läst augusti -07 och i så fall kanske det är dags för Apple att släppa en uppdatering snart? Någon som har lite bra åsikter om detta?

 

/Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om du känner till sidan, men här får du lite bra uppgifter om senaste uppdatering etc http://buyersguide.macrumors.com/#iMac

 

Jag väntar själv på en uppdatering innan jag slår till, borde bli närsomhelst nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska köpa dator när du behöver den. (Eller kanske en månad innan, så du hinner bekanta dig med den innan du verkligen behöver den.)

 

Det finns "alltid" en ny modell runt hörnet och ska man vänta på den väntar man för evigt.

 

Och dessutom kan nya modeller ha en massa barnsjukdomar man inte vet något om. Så egentligen ska man göra som när man köper ny bil: Köp de sista exemplaren av den gamla modellen när det kommer en ny. Då finns det inga barnsjukdomar kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där håller jag med dig telly :). Plus att de sista exemplaret som man köper har hunnit blivit prissänkt.

Fasst en smart grej kan vara att vänta till uppdateringen kommer och sen köper du den gammla modellen på tex. macoteket. Du kan tjäna upp till 4000 spänn på det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fasst en smart grej kan vara att vänta till uppdateringen kommer och sen köper du den gammla modellen på tex. macoteket. Du kan tjäna upp till 4000 spänn på det ;)

 

Du kan aldrig tjäna pengar på att konsumera, bara slösa mindre :innocent: Såvida man inte investerar i konst, eller antika saker som ökar i värde. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...