Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iLiberty+ (iPhone)


stofilen

Rekommendera Poster

Hej! Vart lite nyfiken om någon testat iLiberty+. Fattar som det är en vidare utveckling av Iplus. så fall låter det himla intressant. får hem min iphone om en vecka!

 

Vore trevligt om någon vet något mer matnyttigt om detta trevliga program eller om någon har testat det?

 

Länk: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=847

 

MVH

 

Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför inte bara köra iPlus som är säkrare,bättre och enklare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag ser det så verkar det vara mycekt enklare att köra iLiberty+, eftersom det bygger på ett typ liknande interface som Ziphone men man nedgraderar inte bootloadern.(Det som var Ziphones styrka ) Verkar som du inte har kika på båda giuderna hur man går till väga? eller ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

verkar ju vara en dröm? Varför rekommenderas inte detta oftare?

 

Finns det något problem som inte nämns?? när man gjort som guiden säger, är telefonen redo för att ringas på sen? Eller måste man göra mer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag ser det så är telefonen klar att använda med vilken operatör som helst och att det går att installera program mm. Den är ju ganska ny, kom för några dagar sedan, men det är ju samma killar som gör Iplus!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har snackats mycket om detta, men det har ej rekomenderats eftersom det släpptes igår. synd att det bara är för mac =/

 

EDIT: fanns ju för pc också ^^,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde iLiberty för några timmar sen.

Allt funkar kanon!

Enl mig är det bara att tuta och köra, klart bättre än ZiPhone som inte nergraderar till 3.9FB

 

Så jailbreaka på bara =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde iLiberty för några timmar sen.

Allt funkar kanon!

Enl mig är det bara att tuta och köra, klart bättre än ZiPhone som inte nergraderar till 3.9FB

 

Så jailbreaka på bara =)

 

 

Lade du till några payloads? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsen för dubbel, men måste säga attiLiberty fungerade FELFRITT! rakt av =D fick min 1.1.4oob idag, pluggade i, markerade alla alternativ i iLiberty+ och klickade "Go for it!" den gjorde allting supersmidigt, sedan var det bara att tuta och ringa ^^,

 

Den enda payload grejen jag lade till var Installer, sedan har jag installerat allt annat i efterhand =)

inte haft några problem med tappade samtal eller wifi eller någonting =)

 

iLiberty+ får 5 igelkottar av 5 =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter här med iLiberty+ och skall låsa upp en iPhone med 1.1.4 i mjukvara tror jag (köptes i new york förra veckan) Jag är inte så insatt i detta jag har läst jätte många trådar och man blir bara förvirrad av allting, denna tråden var enkel och verkar funka, så jag laddade ner iLiberty+ och undrar ifall man ska kryssa i rutan "Unlock with 3.9FB" Jag har ingen aning om vad 3.9FB betyder.

 

Någon som kan hjälpa mig med ett snabbt svar? :)

Några andra inställningar i iLiberty som jag skall kryssa i?

 

Mvh vallgren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FB står för fake blank. det är det du antagligen vill ha, och hela vitsen med att köra iplus eller iliberty+ istället för ziphone.

i inlägg 7 och 8 i denna tråden får du det bra förklarat!

 

I övrigt vet jag inte vad du skall kryssa i utöver jailbreak unlock och activate.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej!

Tack för det snabba svaret!

Installer är jag intresserad av och det följer med ZiPhone? Följer det med iLiberty+?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det finns en lite kryssruta som du ska markera för att få med Installer.app. Det ska gå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror man måste lägga till det som en payload, gå in under "advanced" fliken och klicka på avalible där nere, sedan bläddrar du ner och klickar på installer =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, nu är det gjort, och det funkade kanon, det går nu att ringa, smsa, safari, youtube, maps ja name it, allt :) Det enda problemet jag har nu är att min dator starta Aperture när jag kopplar in iPhonen i datorn, och iTunes "hittar den inte" någon som kan hjälpa mig med detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, nu är det gjort, och det funkade kanon, det går nu att ringa, smsa, safari, youtube, maps ja name it, allt :) Det enda problemet jag har nu är att min dator starta Aperture när jag kopplar in iPhonen i datorn, och iTunes "hittar den inte" någon som kan hjälpa mig med detta?

 

haha "enda" problemet.. jag skulle säga att det är ett rätt stort problem. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pressplayontape
Jasså? hur löser jag det då?

Jag hade samma problem och om du inte fått det löst så kanske det funkar att installera itunes igen. Det funkade för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså? hur löser jag det då?

 

Testa att starta programmet Bildinsamling och gå till inställningar och kryssa för vilket program som skall starta(eller inte) när du ansluter kamera(eller i ditt fall iPhone)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste man installera några playloads? Och i så fall var hittar jag dem?

 

nej, bara om du vill..

du får installer automatisk, o därigenom kan du ta hem det du behöver sen.

 

som swephone tex. finns på ifun.se. Rekomenderas o du slipper bry dig om international payload märkte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...