Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Måste jag reinstallera Safari och isf hur gör jag det enklast?

Teoley

Recommended Posts

När jag skulle uppdatera Safari fick jag strömavbrott och nu fungerar S inte längre. Om jag försöker fortsätta uppdateringen så låser sig iMac-en och jag måste stänga av brutalt med av/på knappen. F.ö har jag hittills inte funnit några andra fel på Leopard eller andra program.

Hur får jag enklast igång Safari igen. Kan man reinstallera bara Safari?

Hej och välkommen hit.

Dra ner senaste Safari från Apples nedladdningssida och installera om.

http://www.apple.com/se/downloads/

Dra ut den versionen du har av Safari i Programmappen och lägg den i papperskorgen.

Hej och tack för snabbt svar. Är det samma Software-fil til Mac och Windows? Det ser ut som om jag hela tiden hamnar på en Windows version av Safari när jag navigerar på Apples sidor?

Jag var inne på att reparera Safari med hjälp av Original diskarna men det ser ut att leda till en reformattering av hela harddisken, eller?

Nu vet jag inte vad du hamnat när du du tror att du formatterar om..

Nej hämta denna

http://www.apple.com/se/safari/download/

Dra ut den gamla versionen först, och installera denna rakt av.

Nu vet jag inte vad du hamnat när du du tror att du formatterar om..

Nej hämta denna

http://www.apple.com/se/safari/download/

Hmmm det börjar bli pinsamt det här.

Din link leder mig till filen SafariSetup.exe - en nedladdning til WinXP. Detta är den enda filen tillgänglig på denna sidan som jag ser den på min WinXP-PC, som är den enda tillgängliga maskin jag har för att kunna ladda ner en ny Safari till min nya MAC

Kan det möjligen vara så att en PC respective en Mac ser/får tillgång till olika information= filer tillgängliga för nedlastning?

Du måste ju sitta vid en Mac om du ska ha ner Safari för Mac..

Då ska du få ner denna post-113-1206601220_thumb.jpg

Hej och tack för snabbt svar. Är det samma Software-fil til Mac och Windows? Det ser ut som om jag hela tiden hamnar på en Windows version av Safari när jag navigerar på Apples sidor?

Jag var inne på att reparera Safari med hjälp av Original diskarna men det ser ut att leda till en reformattering av hela harddisken, eller?

På din Leopard DVD har du en mapp som heter Optional Installs och i den Install Optional Installs.

Gå in under Applications och bocka för Safari.

Installera Safari.

Gå till Priogramuppdatering... i menyn under Äpplet.

Se till att uppdateringen av Safari 3.1 är ibockad.

Gå till menyn Uppdatera och välj Endast hämtning.

Starta din installation på hårddisken av Safari.

Jag har som sagt ingen webläsare=Safari installerad på min Mac nu och kan därför varken finna eller få ned denna filen när "jag sitter vid en Mac". Finns det verkligen inget sätt att lasta ned filen på en PC så att jag därefter kan föra över den til Mac'en och installera? (nätverket PC-Mac är t.o.m uppkopplat och klart)

Hur ordnar jag detta annars

Annars kan du väl dra ner firefox för Mac på Pcen och lasta in på Macen och sen dra ner Safari?

Annars kan du väl dra ner firefox för Mac på Pcen och lasta in på Macen och sen dra ner Safari?
Jag har tänkt på det också, men varför går det att lasta ner Firefox för Mac på Pcen men inte Safari för Mac på Pcen egentligen.

..varför går det att lasta ner Firefox för Mac på Pcen men inte Safari för Mac på Pcen egentligen.
... marknadsföring eller nåt skulle jag tro. Ganska irriterande.....

Matrix Beskrivna metod fungerade utmärkt för att reinstallera Safari, som därefter fungerar som tidigare.

Tack för hjälpen.

Men det kvarstår ett problem.

När jag igen försöker genomföra programuppdateringen av Safari så låser sig installationen under momentet "Anpassar installationen".

Så det ser ut som om uppdateringen fortfarande inte fungerar för mig.

Hämta då ner den från Apple på länken du fick av mig

Jag har genomfört övriga programuppdateringar i listan separat och detta fungerar fint. Återstår bara Safari-uppgraderingen som till synes hänger sig.

Hämta då ner den från Apple på länken du fick av mig
Jag ser nu att länken jag fick av dig ser helt annorlunda när man öppnar den på Macen jämfört med när man öppnar exact samma link på Pcen. - Återkommer.

Förstår inte varför Apple fjantar sig med att bara visa PC-versionen på PC och Macversionen på Mac.

Tänkte just på ett sådant här scenario när jag såg det.

Yeeesss. Det fungerar

och Programuppdateringen säger : Programvaran behöver inte uppdateras.

Tack alla för hjälpen.

Matrix Beskrivna metod fungerade utmärkt för att reinstallera Safari, som därefter fungerar som tidigare.

Tack för hjälpen.

Men det kvarstår ett problem.

När jag igen försöker genomföra programuppdateringen av Safari så låser sig installationen under momentet "Anpassar installationen".

Så det ser ut som om uppdateringen fortfarande inte fungerar för mig.

Du behöver förmodligen köra Reparera skivbehörigheter i Skivverktyg.

Förstår inte varför Apple fjantar sig med att bara visa PC-versionen på PC och Macversionen på Mac.

Tänkte just på ett sådant här scenario när jag såg det.

sant, det går dock om man fejkar klient (som med safaris develop-meny eller User Agent Switcher för Firefox)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...