iJonathan Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Hej! enkel fråga. Finns bilderna som visas i skärmsläckaren "cosmos" sparade någonstans på datorn? isåfall, var kan jag hitta dem? Om inte på datorn, finns det något annat ställe? Ett par bilder fascinerar mig och skulle gärna vilja sätta de som skrivbordsbakgrund! tack och hej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest iMatte Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Hej! enkel fråga. Finns bilderna som visas i skärmsläckaren "cosmos" sparade någonstans på datorn? isåfall, var kan jag hitta dem? Om inte på datorn, finns det något annat ställe? Ett par bilder fascinerar mig och skulle gärna vilja sätta de som skrivbordsbakgrund! tack och hej Bilderna finns förpackade i en fil av typen "slidesaver". Bläddra till startdiskens "System/Bibliotek/Screen savers" och klicka på "cosmos.slidesaver" medan du håller ctrl-tangenten nere. Välj "Visa paketets innehåll" från submenyn som dyker upp. Bilderna ligger i mappen "Contents/Resources". Bara att kopiera den bild du vill ha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
falafeln Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Japp, dom är gömda innuti skärmsläckaren. Öppna Finder och tryck command+shift+g och skriv in den här sökvägen: /System/Library/Screen Savers/ där finns skärmsläckaren (Cosmos.slideSaver), högerklicka på den och välj "Show Package Contents" (visa paketinnehåll eller nåt på svenska), öppna mappen "Contents" och sen "Resources", där är bilderna Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrix Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Kör med denna: Wallsaver.zip Det är en widget som lägger en skärm släckare som bakgrund! Funkar perfekt! ( Okej ibland hänger sig widgeten så att det inte går att stänga av skärmsläckaren... Men det är bara att tvångsavsluta dashboard ) Kan posta skärmdump ifall nån vill ha!!! Kan göra Macen lite slö om man anstränger den mycket... Men det är lätt att stänga av! Henrix Inc. Tar inget ansvar för användning av denna Widget!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
iTobi Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 där var ju en massa coola bilder, tyvärr inte bästa upplösningen precis men...funkar bra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
iJonathan Posted March 27, 2008 Author Share Posted March 27, 2008 Tack för svaren, iMatte och gänget. Cool widget också Henrix:D tack så mkt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.