Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MySQL på Svenska?


stena37

Rekommendera Poster

Kan någon tipsa om en bra sida på Svenska hur man installerar och kommer igång med MySQL?

 

Efetrsom min engelska är dålig är det svårt att hänga med i alla svängar när det gäller så här invecklade produkter.

 

Intel Mac 2,0 OSX 10.4.11

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du sökte aldrig? www.google.se och sökord "mysql" och "svenska"

 

http://iwtjanster.idg.se/webbstudio/pub/avdelning.asp?id=38

 

Jag tror det är en fördel att du lär dig fikonspråket på engelska, möjligheten till support blir då så mycket större.

 

Ska du leka med databaser så kan du ladda hem NeoOffice. Där har du en sql-liknande databas att leka med.

 

Vad ska du göra med mysql?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte annat har du phpMyAdmin där du kan studera dina querys som blev till när du matade in lite data i ett textfält, så lärde jag mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mamp kanske? ett knapptryck så är mysql, apache och php igång.

 

Ska du köra databas utanför nätet så kan jag rekommendera filemaker, väldigt lätt att komma igång med, finns i svensk version med utmärkt svensk hjälp och inte minst oerhört kompetent och med hög prestanda. Visst kostar det lite, men det kan det kanske vara värt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kört Filemaker sedan slutet av 80-talet och detta skulle jag rekommendera för lagom avancerande saker där man slipper gräva ner sig i träig kod. Filemaker har mycket stora möjligheter att göra det snyggt och användarvänligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...