Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Webbkamera i Skype


Sternis

Rekommendera Poster

Finns det något sätt som man kan använda webbkamera med flera personer samtidigt, alltså typ conference call, t.ex. i Skype? Och säg inte aMSN är ni snälla, för jag vägrar använda den skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iChat klarar av 4 videochattar samtidigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lilla problemet är ju då att mina kompisar har windows allihop. För jag gissar på att iChat inte finns till windows. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer, dock var det svårt av din fråga att fatta det då du inte sade specifikt mer än "typ skype"... Jag vet inte om någon vettig lösning under Windows för videochat med flera parter och jag har sökt kan jag lova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då drar vi det kort och klart:

Stödjer Skype videochat för flera personer samtidigt? Om inte, finns det planer på att lägga i sådant stöd?

Finns det kanske nåt annat program eller liknande som stödjer detta och som funkar bra mellan Mac och PC (som inte är aMSN)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skype klarar bara av 2 personer i video, möjligt att enbart audio kan funka med fler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Audio funkar med fler, har jag verifierat. Tror dock inte att wbbcam funkar med fler (uppenbarligen) varken i OS X eller Windows. Dock har jag för mig att mina polare brukar köra webcam genom msn på flera pers. Får hoppas att dom lägger in stöd för sånt i nästa version av Adium.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...