Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bootcamp installation sket sig!


Bonke

Rekommendera Poster

Skulle installera windows med bootcamp. Fick kernel panic mitt i formateringen. Nu har jag inte diskutrymme längre att installera. What a fuck! Den snodde några gig som jag inte kan se någonstans. Hade ca 13 gig nu bara 8 kvar. Verkar som den snodde dom 5 som jag ville partitionera. Hur får jag tillbaka dom? Det syns ingen partition.

Hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar inte det så testa boota med leopard dvd'n och och välj skivverktyg. Reparera sedan skivbehörigheter och reparera skiva så ska du få tillbaka dina gb's :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag får inte upp den. Bootcamp hann nog inte skapa ngn partition. Det står bara att jag inte kan installera pga för lite diskutrymme.

Ska prova att reparera skiva från osxdvdn.

Tack för svar!

 

B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde reparera skiva från leoparddvdn. Fungerade!!!!

Tack så mycket för det!

Nu ska vi se om jag lyckas med bootcamp utan kernel panic.

 

B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma skit igen!

Kernel panic i början av bootcamp installationen. Vid partitioneringen.

Någon som har upplevt samma sak?

 

B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor disk har du? Har du möjlighet att kopiera över alla dina filer till en extern disk? Testa att göra en partition efter att du kopierat alla filer. Fungerar det fortfarande inte så kör en arkivera/installera (med alla dina filer på någon annan disk) och sedan alla uppdateringarna. Sedan partitionerar du med boot camp. Sist lägger du tillbaka dina filer i OS X partitionen.

 

Lite omständigt men det fungerar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag får våga en gissning,

så är det ju så att BootCamp måste ha en ren sammanhängande yta om 5 Gb för att kunna skapa en Windowspartition om 5 Gb. (5 Gb är f.ö. i minsta laget för att få en fungerande sådan)

Du har antagligen en gränsfall och det är därför BC uppträder så "egendomligt"

 

Därav nissekatts omständliga, men förmodligen mycket kloka råd. :-)

 

J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...