grodkungen Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Tittade bla på den här lilla pärlan..) http://www.blocket.se/vi/15658167.htm?ca=11_s Det flästa iBookarna som kommer och går har likvärdiga prestanda men den här hade både 80gb HD ock 1 gb ram,(ovanligt enligt vad jag sätt tidigare) Pris 3k. Fråga: Ska jag ringa han med en gg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Jag tycker att gamla bärbara macar alltid är för dyra. Nya PC-laptopar är ju blygsamt dyrare. Men förutom denna invändning ska jag bara tipsa dig om att du ska ha med originalskivorna för det priset. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarting Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Personligen tycker jag priset är lite högt, 2000 hade vart ett mer rimligt pris. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grodkungen Posted March 25, 2008 Author Share Posted March 25, 2008 Personligen tycker jag priset är lite högt, 2000 hade vart ett mer rimligt pris. Det e kul att ni säger så för det är ytterst sällan som det står "rimmliga" priser på datorer från just apple tror det e så att ägarna blir kära i sina datorer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Det e kul att ni säger så för det är ytterst sällan som det står "rimmliga" priser på datorer från just apple tror det e så att ägarna blir kära i sina datorer Jo, så är det nog, men så accepteras priserna också av kärlekskranka köpare... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balooba Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Personligen tycker jag priset är lite högt, 2000 hade vart ett mer rimligt pris. Kanske för köparen, men absolut inte för säljaren. Tycker 3000:- låter som ett smärre fynd. Köp den och sälj den sen på Tradera och gör dig en hacka! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bältesclip Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 En liten "heads up" bara... Många iBookar har haft problem med en speciell grafikkrets som gör att skärmen blir svart. Ett nytt moderkort kostar ca 7000.- Link to comment Share on other sites More sharing options...
A_bite_of_the_apple Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Om du ska köpa iBook så är en late 2005 bäst att satsa på. Problemen med moderkorten var i stort sett avhjälpta då Link to comment Share on other sites More sharing options...
grodkungen Posted March 26, 2008 Author Share Posted March 26, 2008 men då måste man nog betala iallafall 5-6k å det får man en begagnad powerbook för :S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.